Aihe: The Shadows
1 2
DJKaaos
20.04.2005 16:45:15
Isipappa oli keikalla ja kertoi erään välispiikin menneen suunnilleen näin:

"You are probably wondering why we change guitars so much between songs. Well, the answer is... because we can!"

Jotenkin erittäin mukavaa ja liikuttavaakin kuulla, jos lähes koko ikänsä soittaneet vanhemman polven muusikotkin jaksavat vielä innostua soittimista samalla tavalla kuin me nuoret jannut!

jep.

Vaikka välijutut olivatkin hauskoja, niin ne olivat samat mitä Final Tour -DVD:llä.
Rock 'n' roll on tie, totuus ja elämä.
Tomi
20.04.2005 22:47:19
Jees , kyllä loistava keikka oli !!
" Life is like music,Music is like life "
Squierrel
21.04.2005 15:36:43

Ja juuri tuossa vaimon kanssa muisteltiin,että ei tullut mieleenkään katsoa kelloa kertaakaan

Minulla oli ennakkotieto pitkästä rumpusoolosta, joten katsoin kelloa sen alussa ja lopussa. Täyden vartin setä paukutteli.
"Squier is the Epiphone of guitars."
Mikko_-Procyon-
04.04.2006 15:23:07

Pakko nostaa tämä ylös, koska liityin vasta tänään tänne foorumille..

Tuo Shadowsien Vuokatin keikka oli yksi ehdottomia elämän huippukohtia, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Oma musiikista kiinnostuminen alkoi n. 5-vuotiaana, jolloin äiti toi kaupasta "another string of hits" -kasetin. Isä oli sitä mieltä, että se pitäisi viedä takaisin kauppaan koska oli niin kallis. Ei sitä mihinkään viety, kun näkivät, että poika liimautui kuuntelemaan kerta toisensa jälkeen kasettinauhurin ääreen. Lastenlaulujen aika oli armotta ohi. Vähitellen levykokoelmakin alkoi karttua ja piti saada oma kitara.. Sitten teini-ikäisenä tuli hairahduttua toviksi sukkadiskojen musiikkiin, mutta Slade&Nazareth palauttivat takaisin rock-linjalle..

Ajattelin ennen keikkaa, että "enpä ole nyt Shadowsia kuunnellut aikoihin, että tuskinpa tuonne jaksan lähteä".. Jos äiti-muori ei olisi niin innoissaan tuota minulle mainostanut, niin tuskin olisi tullut edes lähdettyä. Lippujen hintakin oli niin korkea, että melkein närästi. Reilusti etuajassa paikalle saapuneena piti varata paikka eturivistä, parin illan takainen painiminen nazarethin eturivin tungoksessa tuntui vielä lihaksissa, joten vähäsen jopa pelotti ajatus "uusinta matsista".

Yllätys oli itselle melkoisen suuri, kun melkein tippa tuli silmäkulmaan ja alahuuli tuppasi väpättämään keikan ensi hetkillä. Nostalgia-pamaus oli aivan valtava! Apachen alkusoinnut (muuttui kyllä sitten riders of the skyksi) riipaisi jotain lapsuuden muistoja syvältä.. tuli jotenkin sellainen kummallinen olo, kun penskanakin olisi tahtonut silmälasit vain siksi kuin Hank Marvinilla oli.. Ja tuo olo jatkui koko keikan ajan. Lievä nazareth-pettymys oli vaihtunut mykistävään olotilaan, josta innostuneena piti ostaa fanipaita ja final tour DVD. Ja mikä parasta, yleisö oli todella maltillinen ja eturivissä sai olla rauhassa. Järjestysmiehet kantoivat niska-perse -otteella tungeksijat pihalle, mikä takasi konserttinautinnon.

Lopuksi.. tietääkö kukaan, että miten tuo äijien loppukiertue meni? Oliko Cliff mukana keikoilla? Mitkä ovat nykykuulumiset? Menivätkö pillit lopullisesti pussiin vai vieläkö lähtevät uudestaan kiertueelle?
juici
04.04.2006 18:20:40

Minulla oli ennakkotieto pitkästä rumpusoolosta, joten katsoin kelloa sen alussa ja lopussa. Täyden vartin setä paukutteli.

Missä biisissä? Oliko "Little B" vai "Big B"?
"Luulin olevani ainoa sekopää tässä joukossa. Olin väärässä..."
Wahi
04.04.2006 22:23:59
Itse olin jäähallin keikalla. Kovaa kamaa se oli, ei siitä pääse mihinkään. Ja sounditkin oli niin hyvät.
Mitä efektejä siinä jcm800 kompossa on valmiina? - Eräs mnettiläinen...
Rämppy
05.04.2006 10:29:33
Hank on hieno kitaristi. Soittaa uskomattoman upeasti, mutta hymy pysyy naamalla kiperämmissäkin kohdissa.
Shadowsin musassa riittää ammennettavaa aina vaan. Rautalankaa on helppo soittaa huonosti, mutta Hank Marvinin tasoinen soitto vaatii mestarin.
Vieläkin ottaa pattiin etten päässyt finaalikiertuetta kokemaan. Kävin muutamia vuosia sitten Hankin soolokeikalla Finlandiatalolla, ja sekin oli mahtavaa kuultavaa.
En sitten malttanut olla sanomatta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)