Aihe: Traditional vai match grip
1
Pallukka
18.04.2005 15:40:59
Soitatteko traditional vai match gripillä? (en jaksanu ruveta keksii mitään suomenkielisiä vastineita)

Ite oon soitettellu molemmilla tyyleillä. Traditionalilla vähemmän, ehkä noin 1½ vuotta tms. Ku kävi armeijan soittokunnassa, ni oli vähän pakko opetella old school meininkiä vasurilla.

tätä on saatettu kysellä jo aiemmin mut ei haku toimi nyt..
moderndrummer88
18.04.2005 16:10:20
matchedillä soitan vaikka kyllä haluasin tuolla traditionalillakin opetella soittamaan, hyvin vähän osaan sillä soittaa paradidlet ja tremolot menee tosi nihkeästi
mainstream=painstream
Buusteri
18.04.2005 16:48:51

Match grippiä tulee nykyään käytettyä, mutta tuossa aikaisemmin oli n. 2 vuotta kestänyt jakso, jolloin vasen käsi oli traditionaalina suht usein.
Laiturilla haitari soi. Haita se harmitti, haita risoi..
wavelength
18.04.2005 17:47:07

Meinasin ruveta jonkin aikaa sitten harjoittelemaan trad grippiä, mutta tulin järkiini. Sutihommat vetelen kylläkin perinteisellä otteella.
Pastilli?
bATE bASARI
18.04.2005 20:31:04
No paras ois opetella ammatilaisten tyyliin kaikki otteet.
JeeVes
18.04.2005 20:34:39
Match grippiä tulee nykyään käytettyä, mutta tuossa aikaisemmin oli n. 2 vuotta kestänyt jakso, jolloin vasen käsi oli traditionaalina suht usein.

Jazz-kausiko? :) Joo kyllä mä aina välillä soittelen traditionalilla, mutta muuten kyllä sitä matched-tyyliä käytän. Joskus soiteltiin rumpujameja kavereiden kanssa parilla virvelillä ja taispa djembekin olla messissä, silloin soiteltiin aika paljon traditionalilla.

Kyllä jazzzzzii pitää soittaa kans aina traditionalilla, ei mitää suurempaa erikoisempaa syytä, jotenkin tuntuu vaan luontevammalta soittaa niin.
Kalamies #15 >-)))> ESTR #3
moderndrummer88
19.04.2005 10:10:10
No paras ois opetella ammatilaisten tyyliin kaikki otteet.

ps. ammaTTilaiset osannee kirjoittaa oikein... kieliposliini iskee!
mainstream=painstream
Pallukka
19.04.2005 14:18:50
Ei sitä kyllä välttämättä tarvii molempia otteita osata. Varmasti pärjää ku jomman kumman osaa.

Mä en oo vielä huomannu että kummassakaan otteessa ois mitään erikoisia ominaisuuksia et sais helpommin tai paremmin soitettuu eri juttuja.
Järvihirviö
19.04.2005 14:51:12 (muokattu 19.04.2005 15:01:05)
ps. ammaTTilaiset osannee kirjoittaa oikein... kieliposliini iskee!

Siitähän rumpujensoiton ammattilaiset tunnetaan, oikeinkirjoituksesta.

Niin joo, joskus harjoitusalustoihin hakatessa on kiva käyttää traditional-otetta, mutta muuten suosin pääsääntöisesti matchedia.
miän vain
19.04.2005 16:52:36

Siitähän rumpujensoiton ammattilaiset tunnetaan, oikeinkirjoituksesta.

Siitäpä hyvin. Tehosekoittimen Mattikaan ei osaa kirjoittaa yhtään, ja kitaraanhan sen piti vaihtaa...

Trad olis kiva osata paremmin - jostain syystä saan sillä paremman virvelisoundin. Peruskomppia vaikeampaa ei tosin kannata yrittää, ei lähe. Fillaaminen on ihan utopiaa, käden pitäisi mennä tomin läpi ja ranteen niksahtaa paikaltaan, että onnistuisi. Noh, ehkä joku päivä, kun jaksaa paneutua.
Give me time, I need to make mistakes
Monochromatic - bändi
semisuper.tk - rumpusivut
Järvihirviö
19.04.2005 17:07:36
tämäkin onglema minulle!

Herra kieliposliini on tehtäviensä tasalla.
anstir
19.04.2005 17:24:20
Herra kieliposliini on tehtäviensä tasalla.

Hehehe..

Itselläni trad.gripillä fillien vetäminen sujuu paremmin, kun nostaa tomeja hiukan ja kallistaa niitä poispäin itsestä. Ja virveli samoten, vaakasuoraan. Trad. grip on herkempi ote ainakin minulla(hiljaiset iskut), ja kyllä sita voimaakin sieltä pikkuhiljaa alkaa löytymään, kun sitä ahkerasti treenaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)