Juzzu 18.04.2005 09:59:32 (muokattu 18.04.2005 20:11:07) | |
---|
Lauantaina 23.4 TV2 22:05 Ilmestyskirja. Nyt Redux (K15) (Apocalypse Now Redux, USA 1979/2001, 195'). O: Francis Ford Coppola. N: Martin Sheen, Marlon Brando. Kaikkien aikojen Vietnam-elokuva erityspitkänä ohjaajan versiona. K15 väkivaltaisten ja eroottisten kohtausten vuoksi. Dolby surround. Jos on tämä elokuvahistorian merkkiteos vielä näkemättä, niin viimeistään nyt on korkea aika tutustua tähän kaikkien aikojen elokuvaan. Henkilökohtaisesti olen kyllä sitä mieltä että alkuperäinen lyhyempi versio elokuvasta on parempi - intensiivisempi mies vs. mies - tarina ilman pidemmän version politikointia ja naisviritelmiä. Mä ainakin rakastan ilmestyskirja.nytin tuoksua illalla! http://www.kino.de/pix/newspics/115612_1.jpg On myös jännittävää arvailla saako joku nyt potkut sen perusteella miten elokuva juonnetaan sisään.. "I love the smell of napalm in the morning" -Captain Kilgore |
Jep, alkuperäinen toimii paremmin... rytmi ja ahdistava fiilis katekaa pidemmässä versiossa pahasti... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Mechanizm 18.04.2005 10:11:23 | |
---|
Alkuperäisen olen nähnyt kolmasti teatterissa ja uudemman kahdesti. En osaa sanoa kumpi on parempi, kummallakin on puolensa. Alkuperäisessä on hieman intensiivisempi tunnelma mutta taas toisaalta uudempi on tarinaltaan selkeämpi. Kumpainenkin on totaalista loistavuutta. Buttfucked in Neverland Ranch #82 |
ozz3 18.04.2005 10:19:21 | |
---|
Saako alkuperäistä mistään dvd:nä? Loistava elokuva ja varmaan tulee katsottua! Possessing my soul till my body's on fire
Päivittäin vaihtuva video: Täällä |
Juzzu 18.04.2005 10:19:49 | |
---|
Mua viehättää tässä elokuvassa juuri se maaninen ja intensiivinen tunnelma jonka pidemmän version lisäykset romuttavat aivan kuten Bonham kertoikin. Sen takia alkuperäinen versio on mielestäni parempi. Tosin olen reduxin nähnyt vain kerran, pitää katsella miltä se nyt vaikuttaa. Reduxin DVD:n "vaihtoehtoinen loppu" on myös varsin kiihkeää katseltavaa, varsinkin kun homma on tehty oikeasti eikä millään efekteillä... "I love the smell of napalm in the morning" -Captain Kilgore |
jPekka 18.04.2005 10:26:12 | |
---|
Mua viehättää tässä elokuvassa juuri se maaninen ja intensiivinen tunnelma jonka pidemmän version lisäykset romuttavat aivan kuten Bonham kertoikin. Tuossa on perää: toisaalta pitkä versio valottaa sodan historiaa eikä jätä sitä niin tyhjän päälle leijumaan kuin Vietnamin sota tavallisesti jätetään. Näyttipä muuten Joseph Conradin alkuperäisestä romaanista (Pimeyden sydän) ilmestyneen juuri pokkaripainos. Suosittelen, vaikka olenkin lukenut kirjan vain kerran, enkä siis ota kantaa Hesarin kriitikon kommenttiin "elokuva ohenee joka katsomiskerralla, kirja syvenee joka lukukerralla". - Mitä on biljoona mikrofonia?
- ???
- Yksi megafoni. |
ozz3 18.04.2005 10:28:24 | |
---|
Näyttipä muuten Joseph Conradin alkuperäisestä romaanista (Pimeyden sydän) ilmestyneen juuri pokkaripainos. Suosittelen, vaikka olenkin lukenut kirjan vain kerran, enkä siis ota kantaa Hesarin kriitikon kommenttiin "elokuva ohenee joka katsomiskerralla, kirja syvenee joka lukukerralla". Sellainen pokkari jonka saa esim. R-kioskeista tai lentokentältä? Olenkin juuri lähdössä lentelemään tällä viikolla... Possessing my soul till my body's on fire
Päivittäin vaihtuva video: Täällä |
ChangeOfSeasons 18.04.2005 14:10:06 | |
---|
pitääpä katsoa. kiitos muistutuksesta ! If my teen years were supposed to be the best years of my life, just kill me now ! |
Tympee Huttunen 18.04.2005 16:30:30 | |
---|
Tuo uusi versio on tappavan tylsä:( |
Jormaz 18.04.2005 16:49:25 | |
---|
Jos reduxissa ei olis sitä naisseikkailua niin se olis parempi kuin alkuperäinen. Tavallaan surullista että se naisnäytteljä taisi kuolla ennen kuin ehti nähdä itsensä itse elokuvassa. Reduxin kävin kattoo teatterissa ja mulla on DVD:kin. On sillä omat loistohetkensä, surffilauta ja silleen :) In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |
zorro 18.04.2005 17:24:06 | |
---|
minä en ole valitettavasti alkuperästä nähny.. harmi jos se on kerran parempi kun redux. ostetaan:danelectro tuna melt tremolo myydään: |
paranoid android 18.04.2005 19:33:29 | |
---|
olen nähnyt vain tämän uuden version ja se oli mielestäni aivan käsittämättömän loistava. |
funkyboss11 18.04.2005 19:47:25 (muokattu 18.04.2005 19:47:43) | |
---|
Hieno leffa. Siitä ei pääse mihinkään. Itse olen nähnyt alkuperäisen, mutta en usko hirveästi pettyväni tuohon uuteenkaan versioon. Sen verran hyviä kommenteja olen tuosta uudestakin versiosta kuullut. "Ananasta ahmaise / hotkaise pyy / loppusi porvari lähestyy." -Vladimir Majakovski- |
T.S. S L A Y E R 19.04.2005 14:21:57 | |
---|
Mull on reduxi dvdllä mää katon Exit Woundsin! Hoho! |
ltg 19.04.2005 15:16:18 | |
---|
Olen tuon reduxin nähnyt jo kaksi kertaa, onhan se vähän pitkäveteinen, mutta hyvä silti. Näyttäisivät jossain vaiheessa sen alkuperäisen, kun sitä en ole koskaan katsonut. Minusta on yhdentekevää, onko groove lämmintä pissiä lahkeessa vai ei. |
Qsysi 19.04.2005 16:31:06 | |
---|
On myös jännittävää arvailla saako joku nyt potkut sen perusteella miten elokuva juonnetaan sisään.. Onko joku sitten saanut? Mitä se sano? "Onko muuten paljoo EDES väliä, mihin oma peppu kuuluu tai milt se näyttää, PARASTA ja tärkeintä on vaan että semmonen ON!!Jos ei olis se ois hiukan pahempi juttuxD"
- Jonskuliini |
aikavaikea 19.04.2005 16:47:41 | |
---|
Onko joku sitten saanut? Mitä se sano? Tutteli Hammermann työskenteli tv-kuuluttajana vuosina 1974–95. Ja nyt ehkä muistattekin, sattui jotakin, hänet erotettiin. Ensin vuonna 1993 oli ohjelma Greenpeacesta, "muka paljastusohjelma". Kuuluttaja päätti olla rohkea ja varoittaa katselijoita sen yksipuolisuudesta etukäteen. Sitten joulukuussa 1994 hänen piti kuuluttaa Ilmestyskirja. Nyt. -elokuva. Töihin mennessään häntä alkoi kaihertaa: nuoret ihmiset eivät ehkä tiedä Vietnamin sodan seurauksista, ympäristötuhoista ynnä muusta mitään. Nauttivat vain actionleffasta. "Yritin kaivella faktoja, tehdä tietosanakirjan avulla referaattia 25 vuotta sitten päättyneestä sodasta ja sen seurauksista. Tietysti se oli tyhmä yritys, päähänpisto, mutta halusin valistaa ihmisiä", hän sanoo nyt. Lainausta täältä: http://www.voima.fi/content/view/full/562 Ja jos nyt tuosta elokuvasta jotain sanoisi, kun tähän ketjuun tuli postattua. Tai no en sano. Provolta se kuitenkin vaikuttaisi ja saisin Tuttelin kohtalon ;-). Woke up this morning, my dog was dead,
Someone disliked him and shot him through the head.
Woke up this morning, my cat had died,
I know I'll miss her, sat down and cried.
Came home this evening, my hog was gone... |
Tempura 19.04.2005 17:28:06 | |
---|
Paras koskaan näkemäni elokuva. En puhu versiosta vaan ihan elokuvasta. Mielestäni muuten se naisseikkailu-osio on kaksijakoinen, tavallaan se rikkoo rytmiä, mutta tavallaan siinä on vähintään mielenkiintoista kontrastia. Jotain "tavallista", vaikkakin rujoa, kaiken sen hämärän paskan keskellä. Ajattelin eilen juuri että pitää hommata tuo DVD:llä. ps. leffa toimii uskomattoman hyvin jos tietyissä kohtaa kuuntelee kuulokkeilla hiljaa Alice in Chainsin nimikkolevyn Frogs-biisiä. Vaikkei elokuvien aikana näin välttämättä saisikaan tehdä. Tulee meinaan jonkunverran kipeä fiilis. |
vexu 20.04.2005 16:41:50 | |
---|
Hyvin kyllä muistaa tuon juonnon... Mutta itse leffahan on loistava. Jotenkin ihmeen kaupalla on vielä tullut tuo Redux missattua, joten saattaa joutua sen vihdoin katsastamaan. Leffastahan on bootleggina olemassa alkuperäinen 289min pitkä workprint, joten aikamoisen homman Coppola on aikoinaan tehnyt tiivistäessään sen niinkin intensiiviseksi paketiksi. On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero. |
Juzzu 20.04.2005 20:30:56 (muokattu 20.04.2005 20:38:37) | |
---|
Leffastahan on bootleggina olemassa alkuperäinen 289min pitkä workprint Jos olen oikein ymmärtänyt niin Kurtzin ja Willardin esittämän sotilaan välisiä dialogeja kuvattiin päivätolkulla ties kuinka monta tuntia - heput improvisoivat keskustelea ties mihinkin suuntaan milloinkin ja Coppolan ajatuksena oli etsiä sitten joukosta helmiä. Kovasti vähään oli ne pätkät alkuperäisessä versiossa supistettu! You smell that? Do you smell that?...Napalm, son. Nothing else in the world smells like that. I love the smell of napalm in the morning. You know, one time we had a hill bombed, for twelve hours. When it was all over I walked up. We didn't find one of 'em, not one stinkin' dink body. The smell, you know, that gasoline smell, the whole hill. Smelled like - victory. Some day, this war's gonna end. Tulis jo lauantai... :o) "I love the smell of napalm in the morning" -Captain Kilgore |