Hotlicks 17.12.2003 14:21:46 | |
---|
Onkos kellään kokemusta veli venäläisen valmistamista Oktava-merkkisistä mikeistä? Hinta tuntuisi olevan ihan kohdallaan ainakin T-kaupassa (saako muualta?). Stereoparia olen etsimässä ja hinta olis pikkasen halvempi kuin Roden NT5. Roberto taisi näitä suositella jollekin konkkia kyselevälle. Mites nuo isokalvoiset? Hinta on ainakin halpa (liian halpa?) mutta onko niistä mihinkään? |
Ad libitum 24.12.2003 17:13:32 | |
---|
Onkos kellään kokemusta veli venäläisen valmistamista Oktava-merkkisistä mikeistä? Kokemusta on MK 012-01 pikkukonkista. Suosittelen, näillä saa hyvää jälkeä aikaan. Suomen yleisradio on mitannut nuo ja todennut herkkyyden erinomaiseksi ja taajuusvasteen erittäin tasaiseksi (50Hz-20Khz+/-2,5 dB) Säröytymättä tehonkesto on 135 dB ja vaimennuspalikalla 145 dB! Koska mikki on herkkä kannattaa käyttää lähilaulatustilanteissa tuulisuojaa. Toimii soolo laulussa, kuorotaltioinneissa, rumpujen overhead, akustinen kitara, jouset ja vasket. Suomessa Oktavaa tuo maahan SoundTeamGodzinsky Oy Ltd 0400602612 fax095127997 robi.g@luukku.com. Heidän takuu kattaa kaikki materiaali ja valmistusvirheet. Hinta tosin ei pärjännyt puolivuotta sitten t-kaupalle. Kysymällä saa nykytilanteen selville. On ikävä katsoa lavalta selvinpäin, kun amatöörit ryyppää.
Irvin Goodman |
wiggy 29.12.2003 21:17:40 (muokattu 29.12.2003 21:18:44) | |
---|
Onko noita yleisradion mittaustuloksia jossain julkisesti nähtävissä? EDIT: Siis ihan muistakin vehkeistä kuin Oktava-mikeistä |
Puavali 12.04.2005 11:38:18 | |
---|
Onko noita yleisradion mittaustuloksia jossain julkisesti nähtävissä? EDIT: Siis ihan muistakin vehkeistä kuin Oktava-mikeistä Nosto! En siis jaksa googlettaa... kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. |
Mites nuo isokalvoiset? Hinta on ainakin halpa (liian halpa?) mutta onko niistä mihinkään? Itselläni on ollut MK-219 lähes vuoden verran. Olen tykännyt kovastikin, ja hyvässä maineessa kapine on muuallakin ollut, näemmä. MK-319 on sisuskaluiltaan sama mikki vähän paremmin suunnitelluissa kuorissa. - Mitä on biljoona mikrofonia?
- ???
- Yksi megafoni. |
Cornflake 12.04.2005 15:24:10 | |
---|
Ad libitum: Kokemusta on MK 012-01 pikkukonkista. Suosittelen, näillä saa hyvää jälkeä aikaan. Suomen yleisradio on mitannut nuo ja todennut herkkyyden erinomaiseksi ja taajuusvasteen erittäin tasaiseksi (50Hz-20Khz+/-2,5 dB) Säröytymättä tehonkesto on 135 dB ja vaimennuspalikalla 145 dB! Mallia en tarkalleen muista, mutta mulla oli lainassa todennäköisesti juuri nämä. Övereinä käytin ja ei ole pahaa sanottavaa. Hyvältä soundasi. |
rock777 12.04.2005 18:30:53 | |
---|
Mulla on 2 kpl oktava mk012-01 mikkejä. Aivan loistavia. Nauhotettu kitaraa, viulua rumpuja. Overeina toimii tosi hyvin. Tykkään että pellit eritoteen jää kivasti narulle. Saundi on sellanen selkeä ja pehmeähkö, eikä mene helposti tukkoon. Oon suunnitellut ostaa toisen parinkin. Nuo ei ole sovitettu stereopari vaan ostin erikseen thomannilta. |
Thomas 12.04.2005 20:30:02 | |
---|
Mistä tiukimpaan hintaan oktavaa Suomeen? Thomann? |
tuluppa 15.04.2005 15:25:09 (muokattu 24.04.2005 20:47:17) | |
---|
Onko joku ottanut asiaksi NT5-ja MK 012-01-parien vertailun keskenään? Jompi kumpi pari täytyisi jossain vaiheessa kesää hommata, ja vaikea päättää kumpaan mahdollisesti päätyisi. |
mhelin 23.04.2005 21:33:04 (muokattu 23.04.2005 21:33:23) | |
---|
Studio Projects C4 olisi hyvä pienikalvoinen konkkapari. Tosin ehkä saman merkin B1 voisi olla parempi overheadeinä, tulisi tomitkin paremmin. Tuokohan noita kukaan Suomeen? |
Humputtaja 24.04.2005 18:07:13 | |
---|
Kokemusta on MK 012-01 pikkukonkista. Suosittelen, näillä saa hyvää jälkeä aikaan. Suomen yleisradio on mitannut nuo ja todennut herkkyyden erinomaiseksi ja taajuusvasteen erittäin tasaiseksi (50Hz-20Khz+/-2,5 dB) Säröytymättä tehonkesto on 135 dB ja vaimennuspalikalla 145 dB! Koska mikki on herkkä kannattaa käyttää lähilaulatustilanteissa tuulisuojaa. Toimii soolo laulussa, kuorotaltioinneissa, rumpujen overhead, akustinen kitara, jouset ja vasket. Suomessa Oktavaa tuo maahan SoundTeamGodzinsky Oy Ltd 0400602612 fax095127997 robi.g@luukku.com. Heidän takuu kattaa kaikki materiaali ja valmistusvirheet. Hinta tosin ei pärjännyt puolivuotta sitten t-kaupalle. Kysymällä saa nykytilanteen selville. Tilasin Thomannilta k.o tehtaalla valikoidun mikkiparin ja puukotelossa oli taajuusspeksit ?ja äänenpainekäyrää? (asiantuntijakin yritti tutkia ,mitä käyrä esittää ja minkä funktiona) Valikoidun parin laatikossa mukana ovat erilliset äänenpaine/taajuusspeksit näyttivät siltä ,että mikrofonit eivät olisi edes samalta planeetalta! Soitin Thomannille ja faxasin speksit .päädyimme siihen,että ainoastaan yksi mikkimerkki (en muista mikä) valikoidaan pareiksi ,muut lähinnä numerosarjan mukaan . Oktavassa sarjanumerot olivat kaukana toisistaan. Soundillisesti ovat hyviä ja ostan lisää.... Paras testi on laittaa mikit kajarin eteen ja ajaa kohinaa ja katsoa taajuuskäyrät .Tärkeintähän on ,että pari käyrät ovat lähes samanlaiset.... |
Humputtaja 24.04.2005 18:12:53 | |
---|
Onko noita yleisradion mittaustuloksia jossain julkisesti nähtävissä? EDIT: Siis ihan muistakin vehkeistä kuin Oktava-mikeistä Hei ,pieni huomio siihen,että mitä mittaustuloksista haetaan ? Tilamikki /Oh- mielellään tasainen taajuusvaste ,vaan esim. Sm 57 on valmiiksi vireessä (eli eqtettu) muistaakseni 1.4 khz piikkiä ja sitten esim tuo Akg muna 112 :lla on taas aivan oman lajinsa taajuuskäppyrät.....Ettäs sillee... |
tuluppa 24.04.2005 20:50:32 | |
---|
Studio Projects C4 olisi hyvä pienikalvoinen konkkapari. Tosin ehkä saman merkin B1 voisi olla parempi overheadeinä, tulisi tomitkin paremmin. Tuokohan noita kukaan Suomeen? Joo, minulla olisi yksi B1 (ostin käytettynä Torilta), toinen samanlainen ois settinä varmasti kiva. Eipä noita taida tuoda kukaan virallisesti Suomeen. |