Aihe: MIX -lehti?
1
Jale
09.04.2005 10:04:13
Katselin netistä lehtiä alaan liittyen ja törmäsin MIX (professional audio and music production) -lehteen. En ole lehteä ärrällä nähnyt. Vaikutti mielenkiintoiselta. Onko kellään havaintoa lehdestä ja sen laadusta? Mitä alan lehtiä itse luette? Itse olen tykännyt lukea Riffiä ja Future Music on suosikki lehteni.
"I´m not here, this isn´t happening"
Dr.Groove
09.04.2005 10:40:10

Electronic Musician on ehdottomasti yli monen muun, jota olen lukenut. http://www.emusician.com/
Mukana on kunnon review't, artikkeleissa mennään syvemmälle ja aiheina ei ole pelkästään teknologia. Pro-tason lehti monessa suhteessa.

Olen lueskellut paljon myös noita brittiläisiä, nuorempia lehtiä (Computer Music, Future Music) ja ne ovat kovin kevyitä ja pintapuolisia tuohon verrattuna.

Olen myös lukenut jonkin verran review'tä Sound on Sound lehdestä ja ne ovat olleet kohtalaisen hyviä. Onko siitä jollain pidempää kokemusta?
Shine In Her Eyes Mikseri.netin Pop/Rock Top-40 listalla :-) http://www.mikseri.net/musiikki/?genre=6&x=1&y=5
koopop
09.04.2005 10:53:29 (muokattu 09.04.2005 10:56:13)

Katselin netistä lehtiä alaan liittyen ja törmäsin MIX (professional audio and music production) -lehteen. En ole lehteä ärrällä nähnyt. Vaikutti mielenkiintoiselta. Onko kellään havaintoa lehdestä ja sen laadusta? Mitä alan lehtiä itse luette? Itse olen tykännyt lukea Riffiä ja Future Music on suosikki lehteni.

Eli http://www.mixonline.com/ ?

Kyseinen lehti kyllä löytyy stokkalta lehtipisteestä, ja on yksi USA:n johtavista alan lehdistä. Lehti sisältää erittäin laadukkaita artikkeleita mutta yksi sen tärkeimmistä funktioista on mainokset, ja niitähän riittää. Usein lehti paisuukin lähes satasivuiseksi. Mix on lähinnä äänittäjien/miksaajien ja tuottajien, sekä musa että filmi, foorumi.

USA:ssa studioiden ura "huipentuu" Mix:in kanteen, eli siellä on verinen kilpailu siitä kuka saa esitellä tarkkaamonsa etusivulla ja hymyillä leveästi NS10:n välissä. Studioista tehdään joka kuukausi iso juttu ja sehän vallan kelpaa kovenevassa kilpailussa. Mix keskittyy artikkeleissaan ja mainonnassaan hitusen ammattilaisempaan toimintaan kuin monet muut lehdet. Kirjoittajina on usein jäätävimmät tuottajat ja kuumimmat miksaajat. Toki aloittelijat ja amatöörit ovat palveltuja myös. Mix on mun mielestä ehkä tasapainoisin, sisältää sopivasti kaikkea kaikille. Lähes vastaava ammattilaislehti löytyy myös euroopasta: Pro Sound News, joka tosin keskittyy äänitykseen, liveen ja postiin. Tsekkaamisen arvoinen lehti, todella hyviä artikkeleita, lähinnä "kuinka prot sen tekevät"
mutta onnettoman ohut läpyskä, mutta onkin nimensä mukaisesti uutislehti. Itse luen tätä joka kuukausi, ovat jutuissaan aina sen 3kk suomea edellä.

Tykkään seurata juuri MIX:istä mitä USA:an kuuluu tänä päivänä. Trendit ja muotitekniikat ilmestyvät MIXissä nopeaan ja lehti on tuore. Tosin MIX sai aikamoisia pyyhkeitä pari vuotta sitten kun sitä syytettiin Digidesignin suosimisesta. Ei sinänsä mikään ihme sillä onhan Alsihad eli Protools USA:n mahtavin tallennusmedia ja MIXin asiakkaat sen vahvoja kannattajia. Kyseinen selkkaus syntyi kun MIX kirjoitti omissa nimissään Digidesignin algoritmien olevan perusteettomasti parempia kuin alan uusi yrittäjä Dangerous 2-Bus. Tästä selvästi puolueellisesta artikkelista nousikin sitten metakka että mitä ja ketä MIX puolustaa.

Suomeen tilattuna aika tyyris, yli 100e vuodessa.

Tässä tämmöinen mielipide. Muut jatkakoon omilla kokemuksillaan!
alanko
09.04.2005 12:19:34
Mitä alan lehtiä itse luette?

Riffi on toki loistava ja sitten oon muutaman numeron ostanu semmoista kuin Music Tech Magazine. Muuta ei oikein paikallisesta kaupasta löytynyt. http://www.musictechmag.co.uk/ Mutta ihan hyvä lehti se on ollut. Viime numeroissa on ollu juttua ihan kivasti laulun ja akustisen kitaran äänittämisestä.

Tuohon MIX-lehteen en ookkaan törmänny. Täytyypä käydä Stockmannilla katsomassa. Ja muitakin vinkkejä mieluusti kuulisin.
Jale
09.04.2005 12:44:05
Kävin www.lehtipiste.fi tsekkaamassa lehtiä. Mix lehteä en löytänyt. Minnehän sen sais tilattua? Kun suoraan kotia en viitsi (ei ole Visaa). Paljonko on hintaa lehdellä?
"I´m not here, this isn´t happening"
koopop
09.04.2005 12:52:19

Kävin www.lehtipiste.fi tsekkaamassa lehtiä. Mix lehteä en löytänyt. Minnehän sen sais tilattua? Kun suoraan kotia en viitsi (ei ole Visaa). Paljonko on hintaa lehdellä?

olisko 8-12 euron välissä irtonumero. Soita lehtipisteen asiakaspalveluun ja kysy saatavuutta.

Kotiin tilattuna siis yli 100e vuosi.
Leikari
09.04.2005 17:54:52
Molempia saa aika hyvin Stockilta ja Akateemisista kirjakaupoista. Ainakin Vironniemeltä ja Itäkeskuksesta, siis.

ilmeisesti Akateemisella on oma suora valikoimansa - esim. Sound On Sound, jota ei tavallisista (R:nkään) lehtipisteistä löydy
Thomas
10.04.2005 12:03:56
www.soundonsound.com

Soundonsoundilla on kattavat sivut , jossa artikkeleita ja arvosteluita!
Bee-äf
18.04.2005 10:16:14
www.soundonsound.com

Soundonsoundilla on kattavat sivut , jossa artikkeleita ja arvosteluita!

Varsinkin softakohtaiset Pro Tools, Cubase, Performer etc. Notes -artikkelit joiden tietomäärä vastaa useampaakin opaskirjaa.
Niq
18.04.2005 21:49:47

Minä jo silmiä hieraisin ja ihmettelin jotta teinitytöille suunnattua julkaisuako sitä studion nurkassa selataan. :)

http://www.mixworld.net
"Jos päätä hakkaa seinään tarpeeksi kauan, se menee siitä läpi" -Chemo
jPekka
19.04.2005 11:00:31

Minä jo silmiä hieraisin ja ihmettelin jotta teinitytöille suunnattua julkaisuako sitä studion nurkassa selataan. :)

Juu, sekaannuksen vaara on ilmeinen!
Olihan aikaisemmin myös englantilainen muusikkolehti nimeltä The Mix, mutta sulautettiin sittemmin Future Musiciin.
- Mitä on biljoona mikrofonia? - ??? - Yksi megafoni.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)