Aihe: Mitä mieltä ootte Kramerin kitaroista??
1
Flick
08.04.2005 22:57:44

Ite sain tollasen Kramerin v-mallin kitaran ihan pilkkahintaan. Bolt-on neckillä, floikalla ja Duncanin humbuckereilla varustettuna. Onko kokemuksia ko. kitaramerkistä??
For those about to Rock I salute you.....
tommiot
08.04.2005 23:05:25
Eiköhän ne ole aika hyviä kasarihevikeppejä. Kaverilla on Focus 3000, aika pätevältä vaikutti.
Pastilli?
zepeteus
08.04.2005 23:14:26
Kaksi Pacer Deluxea 80-luvulta löytyy. Itselleni ovat olleet kerrassaan oivallisia käyttökitaroita. OFR, Seymour Duncanin mikit, hyvä muotoilu (lavasta voidaan nykyään olla monta mieltä ;), kestävyys....Eivät nämä jää mistään olennaisesta paitsi.

Viimeistelyn laatu ei ollut välttämättä niin viimoisen päälle kuin nykyään halvemmissakin kitaroissa. Mutta vuosikausien kolhimisen (ja jopa soittamisenkin) jälkeen nämä pelittävät edelleen täysillä, samalla taipaleella ovat monet muut jo luovuttaneet.
enema
08.04.2005 23:15:14
Hintaansa nähden ilmeisesti melko laadukkaita, varsinkin vanhat. Mitä olen niitä testannut niin niissä yhdistyi äärimmäinen kasariulkonäkö ja tilutettavuus.
Naula päähän ja baanalle.
Kimmo72
08.04.2005 23:17:27
Eiköhän ne ole aika hyviä kasarihevikeppejä. Kaverilla on Focus 3000, aika pätevältä vaikutti.

Mulla on vieläkin ja todellakin laatupelejä. nauharempan sais vaan tehä tolle..
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
Flick
08.04.2005 23:21:53

Mitä olen niitä testannut niin niissä yhdistyi äärimmäinen kasariulkonäkö ja tilutettavuus.

Kieltämättä noi piirteet tästäkin löytyy.....
For those about to Rock I salute you.....
Kimmo72
08.04.2005 23:23:53
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
McNulty
08.04.2005 23:33:15
Kramerit on mielestäni hyviä... Itselleni Kramerin virkaa toimittavat kaksi kappaletta 80's Charveleita... Erittäin päteviä skittoja kyllä kummatkin... siis sekä Kramerit että Charvelit. Jenkki-Kramereita liikkuu vähemmän mutta siltikin ovat aika "pohjahinnoissa", tai ainakin ne mitä on vastaan tullut. Jännää että 500e saa USA-Kramerin jostain ebaystä. Pitää vissiin muuttaa jenkkilään että helpottuu tuo ebay-ostaminen :)

Mutta siis, kerrassaan mainioita pelejä nuo "kasarihevikepit"
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
...And Justice For All
08.04.2005 23:45:57
Kramereista on lähinnä positiivista kokemusta, hyviä keppejä.
Hyvä tatsi ja muutenkin OK-pelejä, mitä nyt nauhat tarttee joskus hioo.
Copyright ...And Justice For All. All Rights Reserved.
Da Make
08.04.2005 23:56:30
Muutamaa Paceria ja sitten paria hieman eksoottisempaa Krameria olen koesoittanut ja varsin päteviä pelejähän ne ovat! Eritoten Pacer Deluxen kaulan viimeistely oli todella komeaa katseltavaa!
"Oh Yeah! E-minor!" - Patrick (from Sponge Bob) Katso omat plussasi täältä!
overtake
09.04.2005 00:01:46
Löytyykö Kramerilta mitään kiinteätallaista neck-thru superstratoa? 24 nauhaa ja humpparit.
www.stonetabs.tk
Ze Kink
09.04.2005 02:13:08
Asiaa ovat ne. JA akasari pointseja ropisee!
Mikä ois coolimpaa ku se et paavi tulis prätkällä nahkakledjuissa messuun? Ei mitään pellejä verhoja vaateina vaan kunnon niiteistä väsätty risti rotsin selässä!
-Helvetinpartaterä
zepeteus
09.04.2005 02:56:37
Löytyykö Kramerilta mitään kiinteätallaista neck-thru superstratoa? 24 nauhaa ja humpparit.

Liberty-mallia tarjottiin Schallerin kiinteällä tallalla, joten se täyttäisi nuo ehdot.
http://www.vintagekramer.com/stage.htm

Noita vain tehtiin niin vähän, ja niistäkin luultavasti (iso?) osa Floikallisia, että tuskin ihan heti eteen sattuu. Itse suostuisin edelleenkin Stagemaster Mach II:sta käpeltämään, jos voisin. Lieneekö mitään kohtalon yhteyttä, että ESP:ltä ilmestyi oma vastaava archtop, Horizon, samoihin aikoihin? ESP:hän teki sekä osia, että kokonaisia kitaroita Kramerille. ;)
lukeman
09.04.2005 12:21:55
Pacer de luxen olen joskus omistanut, laatu on tosi hyvä. Noissa vanhemmissa jenkki-kramereissa on hinta-/laatusuhde varmasti kohdallaan. Toisaalta ihmetyttää niiden "alhainen" hintataso juurikin hyvän laadun takia, olkoonkin kasarikepukoista kyse. Strato-mallisesta bodysta pidän, lapa on hieman, hmm, persoonaton, mutta eipä se vaikuta soitettavuuteen mitenkään. :)
zepeteus
09.04.2005 12:43:09 (muokattu 10.04.2005 12:27:21)
ne korealaiset on taas asia erikseen esim striker st-300..vaneribody ym..niitäkin on jenkkeinä kaupiteltu tuon "usa" neckplaten-varjolla.

Kramerilla oli hämäävä tapa laittaa "Neptune, NJ, USA" kaulalevy myös joihinkin tuontikitaroihin. Noissa ei kuitenkaan lukenut kirjaimellisesti "made in U.S.A.", kuten vanhemmissa kitaroissa...toiveikkaat kaupittelijat luottivat että ihmiset olettaisivat näin olevan.
http://www.vintagekramer.com/parts2.htm

eikös eddie van halen vetänyt ennen noita musicman-diilejä kitaralla missä oli kramerin kaula ja charvelin body..

Se kuuluisa musta-valkoinen Frankenstrat oli tehty Linn Ellsworthin hylkäämistä rungosta ja kaulasta. Myöhemmin sai puna-musta-valkoisen raidoituksen ja floikan. Kaula vaihtui useaan otteeseen, mm. Krameriin ja jopa Danelectroon. Tätä keppiä on jopa erheellisesti väitetty Charveliksi, mikä ei pidä paikkaansa. Wayne Charvel möi nuo Linn Ellsworth osat EVH:lle, eikä suinkaan tehnyt niitä tai itse kitaraa.

VHII:lla näkyvä musta-keltainen kitara oli sitten EVHn ja Wayne Charvelin tekosia. Tarkemmat yksityiskohdat ovat hämärän peitossa, mutta Wayne kaiketi joko myi tai antoi osat Eddielle, ellei sitten jopa osallistunut rakentamiseenkin.

"5150" Kramerissa oli Pacer Special body, EI Baretta niin kuin aina väitetään, ja Kramerin custom hockeystick-kaula. Tuota customoitua hockeystick kaulaa ei käytetty samassa muodossa yhdessäkään myyntimallissa, vaan nimenomaan pidettiin huoli siitä, ettei markkinoilla olisi myynnissä juuri EVH:n kitaran kaltaista. Lukuisia kopio-5150 kitaroita on kasattu Barettan rungoista ja erilaisista kauloista, väittäen että ovat juuri niin kuin EVH:n, mikä ei pidä siis ihan paikkaansa. Vasta Kramerin omassa reissue 5150 kitarassa nuo yksityiskohdat ovat kohdallaan.

edit:korjattu tietoja
mixu1
10.04.2005 09:19:08

Noita Kramereita on vain niin hiton vähän täällä suomessa liikkeellä. Olen muutaman vuoden jahdannut Barettaa ja Nightswania mutta eipä ole kohdalle sattunut. Ainuttakaan Barettaa en ole edes nähnyt suomessa missään!!!???
"Jos on olemassa jokin synnynnäinen piirre, joka estää tyyppejä rokkaamasta, niin se on kyllä kihara tukka"
Hannu H.
10.04.2005 11:53:47

Jännää että 500e saa USA-Kramerin jostain ebaystä. Pitää vissiin muuttaa jenkkilään että helpottuu tuo ebay-ostaminen :)

Mutta siis, kerrassaan mainioita pelejä nuo "kasarihevikepit"

450€ suomenmantereelta jenkki pacer imperial. :)
vuosimalli heiluu -83 ja -85 välillä. Tarkempi salaposliinityö käynnissä viel.

Tyytyväinen olen ollut. OFR, schallerin mikit (hyvin soundaavat imo), runko ja kaula vaahteraa. Soi kuin unelma ja istuu lespamiehenkin käteen toisin kuin esim. iban RG.
"Well, you get the dumb instrument and you learn how to tune it and just learn to go from one thing to another." -Jimmy Page-
zepeteus
10.04.2005 12:22:28
Olen muutaman vuoden jahdannut Barettaa ja Nightswania mutta eipä ole kohdalle sattunut. Ainuttakaan Barettaa en ole edes nähnyt suomessa missään!!!???

Eipä taida kovin paljoa liikkua noita. Vanhoista Kramereista mm. Baretta, Nightswan ja Stagemaster ovat sellaisia malleja, joita jopa kerätään. Pacereita puolestaan taitaa löytyä hieman helpommin, liekö sen verran tavanomainen malli, ettei kiinnosta niin paljoa?
jPekka
10.04.2005 12:59:49

Noita Kramereita on vain niin hiton vähän täällä suomessa liikkeellä. Olen muutaman vuoden jahdannut Barettaa ja Nightswania mutta eipä ole kohdalle sattunut. Ainuttakaan Barettaa en ole edes nähnyt suomessa missään!!!???

Muistan nähneeni Suomessa 80-luvulla kaksi Barettaa. Toinen oli Ismo Alangolla Siekkarien aikana, perin lyhyen aikaa ennen kuin Ismo vaihtoi takaisin Teleen. Toinen oli Himo-yhtyeen Timo Salmisella. Oli kovin ylpeä siitä, että hänellä oli samanlainen jenkkiversio kuin Ismolla.

(Keskustellessamme Himo oli vasta matkalla siihen yhden albumin mittaiseksi jääneeseen maineeseensa... mutta tavoite oli silti selvä: taisi olla suunnilleen ainoa bändi jonka koskaan muistan tuoneen Hgin Uuden ylioppilastalon opiskelijabileisiin oman PA:n.)

Ehkä noita oli sitten vähän myöhemmin enemmänkin, pääsääntöisesti en ollut kovinkaan kiinnostunut bändeistä jotka käyttivät tuonnäköisiä kitaroita 8-)
- Mitä on biljoona mikrofonia? - ??? - Yksi megafoni.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)