Aihe: Pientä päiväkirjaa Amfisound kitaran rakennuksesta
1 2 3
askomiko
30.03.2005 19:24:02
Korumaisen hieno, minustakin tosin vaikka kullan värinen mikinkuori olisi komeampi.
"Helevetin nopia kairata kun on näin ohut jiä!"
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Velli
30.03.2005 20:26:25
Tästähän väännettiin jo syksyllä ;-). Mulla on Amfisoundssani tuollainen wizard-tyyppinen kaula ja kitara pitää vireen.

Ilmeisesti ne sitten ovat oppineet tekemään niitä ohuita kauloja.
Juzzu
31.03.2005 08:34:38 (muokattu 31.03.2005 08:35:30)
17mm on kyllä todella ohut, 19mm:kin on jo aika ohut. Kaulaa saa jäykistettyä monellakin tapaa, esim. upottamalla grafiittitankoja jäykisteiksi otelaudan alle tai vaikkapa valitsemalla "quarter-sawn"-puuta, joka sahaustavasta johtuen on jäykempää kuin normaali lauta. Myös laatikkomallinen kaularauta auttaa asiaa. Itse en kyllä 17mm paksua uskaltais edes lähteä yrittämään, tosin en kyllä (onneksi) kovin ohuista kauloista edes pidä.

Tjooh no eipä ilmeisesti ole tarkoitus todellakaan mitään 17mm kaulaa tehdä, pitää nyt jutella kaverin kanssa tuosta. Mulle itselleni 21mm on jo ohut :o)
Niin ja itse käytän laatikkomaisia rautoja, onhan ne aika jäykkiä.
I love the smell of napalm in the morning
Jonnelite
31.03.2005 11:27:39

Ilmeisesti ne sitten ovat oppineet tekemään niitä ohuita kauloja.

Tässä minun Amfisound "paulissa" on normaalia ohkaisempi kaula eikä kyllä mitään ongelmia vireenpidon suhteen.
Muutenkin jämäkkä.
Juzzu
31.03.2005 12:05:13
Tässä minun Amfisound "paulissa" on normaalia ohkaisempi kaula eikä kyllä mitään ongelmia vireenpidon suhteen.
Muutenkin jämäkkä.

Niin, onneksi olkoon uuden uniikin kitaran johdosta!
I love the smell of napalm in the morning
Jonnelite
31.03.2005 22:48:10

Niin, onneksi olkoon uuden uniikin kitaran johdosta!

Kiitosta :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)