Korumaisen hieno, minustakin tosin vaikka kullan värinen mikinkuori olisi komeampi. |
Jii 30.03.2005 19:27:14 | |
---|
Se kaula oli niin taipuisa että se ei pitänyt virettä. Ibanezilla on kait jotain spesiaalikeinoja joilla ne saa ne 17mm:t kaulat toimimaan. Ainakin nykyään wizard-kaulat on tehty kolmesta palasta. Mulla on tosin yksi vanhakin RG joka on ihan yhdestä palasta ja hyvin toimii ja niin ovat toimineet kaikki aiemminkin omistamani yhdestä palasta tehdyt wizardit. Eivät vissiin vaan osaa siellä Amfisoundilla... Tästähän väännettiin jo syksyllä ;-). Mulla on Amfisoundssani tuollainen wizard-tyyppinen kaula ja kitara pitää vireen. |
Velli 30.03.2005 20:26:25 | |
---|
Tästähän väännettiin jo syksyllä ;-). Mulla on Amfisoundssani tuollainen wizard-tyyppinen kaula ja kitara pitää vireen. Ilmeisesti ne sitten ovat oppineet tekemään niitä ohuita kauloja. |
Juzzu 31.03.2005 08:34:38 (muokattu 31.03.2005 08:35:30) | |
---|
17mm on kyllä todella ohut, 19mm:kin on jo aika ohut. Kaulaa saa jäykistettyä monellakin tapaa, esim. upottamalla grafiittitankoja jäykisteiksi otelaudan alle tai vaikkapa valitsemalla "quarter-sawn"-puuta, joka sahaustavasta johtuen on jäykempää kuin normaali lauta. Myös laatikkomallinen kaularauta auttaa asiaa. Itse en kyllä 17mm paksua uskaltais edes lähteä yrittämään, tosin en kyllä (onneksi) kovin ohuista kauloista edes pidä. Tjooh no eipä ilmeisesti ole tarkoitus todellakaan mitään 17mm kaulaa tehdä, pitää nyt jutella kaverin kanssa tuosta. Mulle itselleni 21mm on jo ohut :o) Niin ja itse käytän laatikkomaisia rautoja, onhan ne aika jäykkiä. I love the smell of napalm in the morning |
Jonnelite 31.03.2005 11:27:39 | |
---|
Ilmeisesti ne sitten ovat oppineet tekemään niitä ohuita kauloja. Tässä minun Amfisound "paulissa" on normaalia ohkaisempi kaula eikä kyllä mitään ongelmia vireenpidon suhteen. Muutenkin jämäkkä. |
Juzzu 31.03.2005 12:05:13 | |
---|
Tässä minun Amfisound "paulissa" on normaalia ohkaisempi kaula eikä kyllä mitään ongelmia vireenpidon suhteen. Muutenkin jämäkkä. Niin, onneksi olkoon uuden uniikin kitaran johdosta! I love the smell of napalm in the morning |
Jonnelite 31.03.2005 22:48:10 | |
---|
Niin, onneksi olkoon uuden uniikin kitaran johdosta! Kiitosta :) |