Shagrion 26.03.2005 23:16:57 | |
---|
no voisihan tähän sitten tavallaan pistää Thyranen Matti "blastmor" Holpainen joka on hoitanut tähän saakka kaikilla levyillä kitarat, laulut ja rummut. Tosin omasta mielestä kaveri noi rummut vahviosa alue on noi rummut! mutta joo eiköhän toi Dan Swanö ole semmoinen kunkku jota ei ihan joka paikasta löydy ja tietenki Jari Mäenpää! Christians to ashes, angels to dust |
Konsuli 27.03.2005 14:01:03 | |
---|
Kyllä Ayreon ja Wintersun ovat molemmat loistavia esimerkkejä mahtavasta yhden miehen kättentaidosta.. He cried for night/but the night could not come.. |
Dzouney 28.03.2005 01:28:49 (muokattu 28.03.2005 01:29:15) | |
---|
Lucassenia olen suitsuttanut aiemminkin, mutten koskaan tarpeeksi. :) Pieni korjaus vain siinä mielessä, että äykkä kyllä säveltää joitain pieniä poikkeuksia lukuunottamatta lähes kaiken, muttei soita periaatteessa kuin kitarat, bassot, ja kohtuuhelpot synat + ylimääräiset mandoliinit ym. kitarajohdannaiset (vain..? Noo..). Miekkosellahan on vaikuttavan vieraslaulaja-armadansa lisänä levyillään myös vierasinstrumentalistit, joiden hommiksi jäävät kaikennäköiset puhaltimet, jouset, rummut, synasoolot, ym. Mutta kyllä muailma olisi paljon synkempi paikka ilman Arjenia, sen verta hienoa tavaraa miekkonen kyhää! /,,/ Hitto, piti laittaa tähän maininta tästä yhdestä jampasta, joka soitteli virtuoosimaisesti muistaakseni 23:a eri instrumenttia, mutta nimi on nyt kateissa.. Apuja? Hard to see the dark side is.. < ' ',> |
Pakkohan se on myös Hellhammer mainita. Se on aika hyvä rumpali ja soittaa aika hyvissä bändeissä. |
kuhta52 28.03.2005 12:49:01 | |
---|
Vaikka ei aivan nyt suoranaisesti ole metallin suurimpia suoranaisia vaikuttajia, niin mainitsisin Steven Wilsonin. Siis se mies kuka tuotti Opethin Deliverancen ja Damnationin. On siis tuottanut, äänittänyt ja miksannut pari Opethia ja soittanut Damnationin koskettimet. Kaverilla on omakin bändi nimeltään Porcupine Tree ja sen levyille hän on aika pitkälle itse tehnyt kaiken. Mies siis osaa käsittääkseni soittaa useampaa instrumenttia, siis ainakin kitaraa ja pianoa, ja studiotekniikkakin tuntuisi olevan paremmin kuin hyvin hallussa. Bonegrinderin "No more wasting time" MCD ulkona!
www.bonegrinder.com |
kuhta52 28.03.2005 12:54:31 (muokattu 28.03.2005 12:55:10) | |
---|
Ja ainakin jonkinlaisia yleismiehiä löytyy myös muitakin Suomesta. Siis vähän pienemmistä ympyröistä mutta kuitenkin. Mika Aalto: Rotten Soundin kitaristi, ...and Oceansin ja Deathboundin basisti ja soittanut ekalle Deathboundille rummut. Ihan hienoja taidonosoituksia nämäkin. Eikä voi olla mainitsematta omaa bändikaveria Tuomas Saukkosta, kaveri soittaa melkein mitä vaan ja soittaakin seuraavalle Before The Dawnin levylle kaiken itse. Siis kitara, basso, rummut, koskettimet ja laulut. Stemmalauluja sinne tulee laulamaan, ja on laulanutkin, vieras mutta sehän on vain plussaa. Bändejäkin miehellä on enemmän kuin riittävästi... Bonegrinderin "No more wasting time" MCD ulkona!
www.bonegrinder.com |
Kassu 28.03.2005 12:57:18 (muokattu 28.03.2005 12:58:13) | |
---|
Eiks mr. Zakk Wyldekin soita useimmilla bls:n levyillä kaikki muut soittimet paitsi rummut. Sit se tekee semmosii "slovareita" ja vähän rankempia biisejä. Onhan se monipuolinen mies kyllä. Kaikilla. Hiton monipuolinen jätkä. Hallitsee seuraavat ainakin: Kitarat, laulu, mandoliini, banjo, huuliharppu, basso ja piano. |
Phobophile 28.03.2005 14:08:12 | |
---|
Mika Aalto: Rotten Soundin kitaristi, ...and Oceansin ja Deathboundin basisti ja soittanut ekalle Deathboundille rummut. Lisätään vielä Black Dawn (tai nykyään The True Black Dawn) josta herra löytyy kitaran varresta. Iha vitu äkäne |
Akiman 15.07.2005 08:55:29 | |
---|
Nostetaanpas tätä ketjua hieman ylös pitkästä aikaa, avaamisestahan taitaa olla jo yli 100 vrk, kuten tuo varoitus yläpuolellani vilkuttaa. Tuntuu kuitenkin että tähän saattaa olla joillakin keskustelusta tietämättömillä vielä jotakin sanottavaa, eikä tällaista keskustelua välttämättä osaa etsiä haulla noin vain. Komppaanpa itse tähän väliin tuota muutamien ykkössivulla mainitsemaa Nicke Anderssonia. Itse olen ollut kyllä tietoinen miehen multitaitoisuudesta jo vaikka miten pitkään, mutta vain Entombed on ollut musiikillisesti tuttu. Nyt on tullut aloiteltua myös The Hellacoptersiin tutustuminen ja johan sujuu vaikka minkälainen materiaali. Jos sama kaveri on osallisena ykkösluokan death-metallissa (parhaimmillaan hänen itsensä osalta Clandestinessa) ja ykkösluokan rock/hardrockissa, niin ehdottomasti ansaitsee kunnioitukseni. Sujuu huuto-, örinä- ja puhdas rock-vokalisointi, minkä lisäksi mies on ollut molemmissa bändeissä vastuussa myös mm. säveltämisestä, rummuista ja kaiketi myös kitaroista sekä vaikka mistä muista soittimista. Tässähän riittää pureskeltavaa vielä pitkään. Jatkakaa! :: LEVYARVIOT, HAASTATTELUT YM. -> SONOS METALLICOS :: #SONOSMETALLICOS @ IRCNET :: |
Rabb-it 15.07.2005 12:27:38 (muokattu 15.07.2005 12:29:45) | |
---|
George Bellas Luulin viel, että Ynkkä oli kovakin jätkä ,kun soittaa bassot ja kitarat itse levyllä :), mutta sitten löysin toisen neoklassisen tiluttajan George Bellasin. syna/rumpukone/kitara/basso kaikki itse soitettuna (tai no rummut ohjelmoituna) jokaisella levyllä ja on todella hyvän kuuloista tiluttelua ja Bellasilta lähtee tilu synallakin. Harmi kun noita 2 ekaa levyä on todella vaikea saada suomesta, uusimman kyllä löytää. |
Boltsa 17.07.2005 23:22:21 | |
---|
Kyllä Devin Townsend ja Arjen Lucassen saa myös multa pisteet. Devinin omat biisit+ mielestäni mieletön taito tuottaa musiikkia. Taitaa muutenkin olla aika kysytty mies tuottajan paikalle :) Lucassen taas mieletön jokapaikan höylä. Ayreon on mun mielestä loistava teos kokonaisuus. |
Ragorn 17.07.2005 23:39:18 | |
---|
Jari Mäenpää Vaikka olen jo paljon hehkuttanut hänestä täällä nii ei voi kuin ihailla miestä..Hyvänä esimerkkinä Wintersunin debyytti jossa hän on soittanut kaiken muun paitsi rummut..Osaa laulaa myös monella eri tavalla:Muristen, cleaninä ja kiljuen :) ja noiden sekoituksia..Muistaakseni ollut isona osana myös tuossa miksaus ja nauhoitus työssä.. Kiitos, minun ei tarvitsenut kirjoittaa. Kuitenkin, jos joku muusikko pitäisi laittaa minulle tällä hetkellä tärkeimmäksi, niin se olisi Mäenpää. Tulipa vielä livenä todistettua Wintersunin livekuntoa. Oli minun paras keikka ever ja Mäenpää seuraava päivänä sanoi että oli hänenkin paras keikka. Sain vielä nimmarinkin. Kaikki siis Tuskassa. Muumipeikko:"Miksi et ottanut minua mukaan?" Nuuskamuikkunen:"Koska olet iso ja valkoinen." |
Reaper 18.07.2005 13:02:19 (muokattu 18.07.2005 13:02:49) | |
---|
Sen sijaan Shape of Despairissa, varsinkin kahdella ensimmäisellä albumilla, matalat angstiset murinat ovat paikallaan ja ylivoimaisesti eniten arvostamani asia koko Koskispasin tuotannossa. Eikös sillä ekalla levyllä ollut joku eri laulaja? |
MV 18.07.2005 13:57:10 | |
---|
Siis mitä helvettiä? Onko Nickellä jotain tekemistä Entombedin kanssa???! "Se ei ole bändi, se on paska"
-Hanhjelm Rotten soundista |
jigsore 18.07.2005 14:21:07 | |
---|
Siis mitä helvettiä? Onko Nickellä jotain tekemistä Entombedin kanssa???! Just soi Monkey Puss (Live in London '92), missä Nikke mättää niin vitusti rumpuja. 1997 saakka vaikutti miekkonen pändissä. To bleep or not to bleep!
IHKK #8
Biisi |
cldron 18.07.2005 16:23:57 | |
---|
tota noin.. pakko se Mike Pattonki on mainita tähän väliin.. miten herraa voi jättää edes mainitsematta.. taittuuhan ko. mieheltä kaikki perussoittimet (kitara, basso, rummut, koskettimet) ja etenkin vokalisointi.. vaikuttaa monissa, erilaisissa yhtyeissä, tuottaa, säveltää, sanottaa, tekee ruokaa, parsii, enoilee ja lentää avaruussukkulaa.. |
Akiman 18.07.2005 16:32:15 (muokattu 18.07.2005 16:38:54) | |
---|
Siis mitä helvettiä? Onko Nickellä jotain tekemistä Entombedin kanssa???! Todellakin oli ja kuten sanoi, mies soitti aivan helvetillisesti rumpuja ja sen päälle vielä lauloi taustoilla sekä lauloi koko Clandestinen kaiken järjen mukaan, mutta soitti myös tarinan mukaan joitakin kitaroita sinne tänne jo tuolloin. Paremmin tietävä voi kertoa vielä tarkemmin, mutta tässä myös pitkäsoitot joilla Nicke vaikutti Entombedin riveissä. Left Hand Path (1990) Clandestine (1991) Wolverine Blues (1994) To Ride, Shoot Straight And Speak The Truth (1997) pakko se Mike Pattonki on mainita tähän väliin.. miten herraa voi jättää edes mainitsematta.. taittuuhan ko. mieheltä kaikki perussoittimet (kitara, basso, rummut, koskettimet) ja etenkin vokalisointi.. vaikuttaa monissa, erilaisissa yhtyeissä, tuottaa, säveltää, sanottaa, tekee ruokaa, parsii, enoilee ja lentää avaruussukkulaa. Kauan se kestikin että Patton mainittiin. Jätin sen itse ihan tarkoituksella pois, kun aika monta tuli listailtua, mutta kummastelin kieltämättä vähän, kun herraa ei nostettu esille jo ensimmäisissä viesteissä. Onhan Patton vaikuttanut kuitenkin ainakin yhtyeissä Faith No More, Tomahawk, Mr. Bungle, Fantômas, The Dillinger Escape Plan, Maldoror ja ties missä muualla, sekä hallitsee mainitsemiesi taitojen lisäksi erinomaisesti myös hiustenhoidon. :: LEVYARVIOT, HAASTATTELUT YM. -> SONOS METALLICOS :: #SONOSMETALLICOS @ IRCNET :: |
cldron 18.07.2005 21:32:24 (muokattu 18.07.2005 21:33:35) | |
---|
hallitsee mainitsemiesi taitojen lisäksi erinomaisesti myös hiustenhoidon. kyllä, ja ilmeet.. edit: niin joo, ja omistaa puolet Ipecacista (levy-yhtiö, mikäli joku ei tiennyt..) lisäksi sedän musiikki on PARASTA! |
Ben_D 18.07.2005 21:40:44 (muokattu 18.07.2005 21:41:38) | |
---|
Siis mitä helvettiä? Onko Nickellä jotain tekemistä Entombedin kanssa???! On niin paljon tekemistä, että johan oli kysymys..Lauantaina lämmiteltiin Tuskaan lähtiessä levylautasta Left Hand Pathilla. Aivan käsittämättömän hyvä levy. |
Gaines 18.07.2005 21:47:00 | |
---|
Arjen Lucassen - joka kodin kynämies. Ayreonin tuotanto on niin huikaisevaa monipuolisuudessaan, että harvoinpa moiseen on törmännyt pitkässäkään aikajaksossa. Itsellähän tämä kolisee kuin 1000 volttia, kun sattuu muutoinkin pitämään raskaammasta poljennosta, progesta, fantasiasta, scifistä ja kaikesta sopivasta hörhöilystä. Kaveri joka sanoo ettei periaatteessa osaa nuottiakaan ja vetää idea/fiilispohjalta tuollaista matskua on todellinen jokkismies. Jäitä ammeeseen Jepson! Herra kylpee pian! |