Aihe: Delta Audiophile 2496
1
dead horse
18.03.2003 14:00:52
Omistan Evolution MIDI -keyboardin, joka on kytketty tietokoneeseen USB -kaapelin välityksellä. Ongelmana on se, että tuon keyboardin tuottamaa signaalia ei äänikorttini ole kyennyt muuntamaan kuultavaan muotoon. Muuten esim. peliäänet kuuluvat kuten pitääkin. Äänikortin olen siis yhdistänyt suoraan stereovahvistimeen RCA -kaapelilla. Kysymys kuuluukin: Onko DELTA AUDIOPHILE 2496 -äänikorttiin hankittava jokin lisäosa, joka mahdollistaa MIDI -signaalin muuntamisen kuultavaan muotoon?
gatehill
18.03.2003 16:51:09
Delta AP 2496 ei voi itse muuttaa MIDIä audioksi koska sillä ei ole hardware MIDI-synaa tai soundbankeja. MIDIn saa audioksi esim. DXi tai VSTi plugareilla.
Teemu Tee
19.03.2003 11:31:46
Omistan Evolution MIDI -keyboardin, joka on kytketty tietokoneeseen USB -kaapelin välityksellä. Ongelmana on se, että tuon keyboardin tuottamaa signaalia ei äänikorttini ole kyennyt muuntamaan kuultavaan muotoon. Muuten esim. peliäänet kuuluvat kuten pitääkin. Äänikortin olen siis yhdistänyt suoraan stereovahvistimeen RCA -kaapelilla. Kysymys kuuluukin: Onko DELTA AUDIOPHILE 2496 -äänikorttiin hankittava jokin lisäosa, joka mahdollistaa MIDI -signaalin muuntamisen kuultavaan muotoon?

Mitäs olet muuten pitänyt tuosta Deltasta?
Tyhjän saa pyytämättäkin
dead horse
19.03.2003 15:44:22
Delta AP 2496 ei voi itse muuttaa MIDIä audioksi koska sillä ei ole hardware MIDI-synaa tai soundbankeja. MIDIn saa audioksi esim. DXi tai VSTi plugareilla.

Tämä selvä. Mutta vanha äänikorttini, joka oli joku 5EUR halpis Sound Blaster, kykeni muuttamaan keyboardissani olevat valmiit soundi -presetit audioksi. Tähän DAP2496 ei siis pysty? SB:ssa täytyy ilmeisesti olla integroituna jonkinlainen MIDI -syna?

Olen kyllä varsinainen aloittelija.

Ja siihen kysymykseen jossa tiedusteltiin mielipidettäni DAP2496:sta voin tässä vaiheessa todeta, että se näyttää kivalta. Muihin ominaisuuksiin en ole ehtinyt tutustumaan... vielä :)
Fortune
19.03.2003 16:24:27

Tämä selvä. Mutta vanha äänikorttini, joka oli joku 5EUR halpis Sound Blaster, kykeni muuttamaan keyboardissani olevat valmiit soundi -presetit audioksi. Tähän DAP2496 ei siis pysty? SB:ssa täytyy ilmeisesti olla integroituna jonkinlainen MIDI -syna?

Kyllähän niissä SB:eissä on, mutta IMHO niillä soundeilla ei kyllä tee kuin itsensä hulluksi :)

Tuossa Deltassa on panostettu muihin asioihin kuin midipankkeihin, parempi onkin jättää ne kokonaan pois kuin ympätä muuten laadukkaaseen pakettiin jokin hätäratkaisun omainen kökköpankki.
Ostetaan midipedaali. Katso tori.
Kitarakamakaavio.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)