Aihe: Delta Audiophile 2496
1
gatehill
18.03.2003 16:51:09
Delta AP 2496 ei voi itse muuttaa MIDIä audioksi koska sillä ei ole hardware MIDI-synaa tai soundbankeja. MIDIn saa audioksi esim. DXi tai VSTi plugareilla.
Teemu Tee
19.03.2003 11:31:46
Omistan Evolution MIDI -keyboardin, joka on kytketty tietokoneeseen USB -kaapelin välityksellä. Ongelmana on se, että tuon keyboardin tuottamaa signaalia ei äänikorttini ole kyennyt muuntamaan kuultavaan muotoon. Muuten esim. peliäänet kuuluvat kuten pitääkin. Äänikortin olen siis yhdistänyt suoraan stereovahvistimeen RCA -kaapelilla. Kysymys kuuluukin: Onko DELTA AUDIOPHILE 2496 -äänikorttiin hankittava jokin lisäosa, joka mahdollistaa MIDI -signaalin muuntamisen kuultavaan muotoon?

Mitäs olet muuten pitänyt tuosta Deltasta?
Tyhjän saa pyytämättäkin
dead horse
19.03.2003 15:44:22
Delta AP 2496 ei voi itse muuttaa MIDIä audioksi koska sillä ei ole hardware MIDI-synaa tai soundbankeja. MIDIn saa audioksi esim. DXi tai VSTi plugareilla.

Tämä selvä. Mutta vanha äänikorttini, joka oli joku 5EUR halpis Sound Blaster, kykeni muuttamaan keyboardissani olevat valmiit soundi -presetit audioksi. Tähän DAP2496 ei siis pysty? SB:ssa täytyy ilmeisesti olla integroituna jonkinlainen MIDI -syna?

Olen kyllä varsinainen aloittelija.

Ja siihen kysymykseen jossa tiedusteltiin mielipidettäni DAP2496:sta voin tässä vaiheessa todeta, että se näyttää kivalta. Muihin ominaisuuksiin en ole ehtinyt tutustumaan... vielä :)
Fortune
19.03.2003 16:24:27

Tämä selvä. Mutta vanha äänikorttini, joka oli joku 5EUR halpis Sound Blaster, kykeni muuttamaan keyboardissani olevat valmiit soundi -presetit audioksi. Tähän DAP2496 ei siis pysty? SB:ssa täytyy ilmeisesti olla integroituna jonkinlainen MIDI -syna?

Kyllähän niissä SB:eissä on, mutta IMHO niillä soundeilla ei kyllä tee kuin itsensä hulluksi :)

Tuossa Deltassa on panostettu muihin asioihin kuin midipankkeihin, parempi onkin jättää ne kokonaan pois kuin ympätä muuten laadukkaaseen pakettiin jokin hätäratkaisun omainen kökköpankki.
Ostetaan midipedaali. Katso tori.
Kitarakamakaavio.
dead horse
28.03.2003 13:29:59
Mitenkäs sitten suorittimen merkki vaikuttaa äänikortin toimintaan? Voiko tiettyjen merkkien kanssa ilmetä yhteensopivuusongelmia tms.? Sopivatko esim. Celeron -merkkiset tuotteet DeltaAP:n kanssa ja yleensäkin musiikkiohjelmien kanssa touhuamiseen? Vai olisiko jopa syytä valita tyyriimpi vaihtoehto eli se aito Pentium? ...Kysymyksiä kysymyksiä kysymyksiä...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)