Aihe: Tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä?
1 2 3 4 513 14 15 16 17121 122 123 124 125
thegodofall
26.03.2005 12:16:50
Kyseessähän oli tyhmemmät kommentit, mutta pakko tässä on kyllä kehuakin. Kuopion Flanger on ihan huippu luokkaa! Myyjät on mukavia, reiluja, kohteliaita ja omaavat jopa jonkinlaista ammattitaitoa!

Kaveri on sieltä ostanu vaikka mitä sälää ja on joka kerta saanut alennuksia...vaikka onkin nuori.

Tosin kun menin pikkuveljelleni ostamaan mahdollisimman halpaa perus viritintä, niin yrittivät myydä sellasta jossa on metronomit sun muut mukana. No tajusin kuitenki itse sen verran että en sitä kallista ostanu, vaan otin siitä hyllystä halvimman mallin ja sanoin et jos ottasin tän.
32788
26.03.2005 17:02:56 (muokattu 26.03.2005 17:03:28)
Tosin kun menin pikkuveljelleni ostamaan mahdollisimman halpaa perus viritintä, niin yrittivät myydä sellasta jossa on metronomit sun muut mukana. No tajusin kuitenki itse sen verran että en sitä kallista ostanu, vaan otin siitä hyllystä halvimman mallin ja sanoin et jos ottasin tän.

Ihan normaalia toimintaahan tuo on, jos kerrotaan, että "Tässä mallissa olisi myös tämä ja tämä ominaisuus..."
Jos vain isketään vehje kouraan, ja sanotaan, että tossa, ei liikettä voi kehua palvelusta...

EDIT: Hoho... Isketään vehje kouraan...
^WANHA^
moikki
26.03.2005 19:53:32
Kyseessähän oli tyhmemmät kommentit, mutta pakko tässä on kyllä kehuakin. Kuopion Flanger on ihan huippu luokkaa! Myyjät on mukavia, reiluja, kohteliaita ja omaavat jopa jonkinlaista ammattitaitoa!

Kaveri on sieltä ostanu vaikka mitä sälää ja on joka kerta saanut alennuksia...vaikka onkin nuori.

Flanger on paras kuopion liike.
Rock like FUCK!
efunkelist
26.03.2005 20:59:33

Flanger on kyllä hyvä mesta, "kantapaikka"

Siellä en kyllä mitään tyhmää kommenttia ole myyjiltä kuullu... Ei tuu mieleen :)
jumal
26.03.2005 23:33:56
Eräässä paikallisessa liikkeessä kyselin tyhjiä nuottivihkoja. No aikansa myyjä etsiskeli ja löytyihän se. Minä siihen että otanpa sitten sellaisen. "En mie oo tätä sulle myymässä, tuossa ois noita missä on nuotit jo valmiina (osoitti hyllyssä oleviin Metallican kirjoihin)" Alkoi jostain syystä tuossa vaiheessa naurattaa, lopulta saatiin kyllä kaupat siitä vihkosta tehtyä.
Toinen sattumus samassa liikkeessä kävi, kun menin ostamaan varsin pienikokoiseen bassorumpuuin kalvoa. Pyysin myyjältä 18"-rumpukalvoa, vähän aikaa katseltuani wtf, tämähän on tomin kalvo. Myyjä tähän että "Mistä helvetistä oot sanu 18"-basarin, eihän sellaisia ole myyty kahteenkymmeneen vuoteen". jäi kalvot ostamatta sillä kertaa.
Coyote_FH
27.03.2005 04:22:58
Hieroin kauppaa yhdestä kitarasta ja myyjän viimeinen kommentti: Sun kitarashan on käytetty! Ja sen takia sen arvo yhtäkkiä tippuikin..

Hetken siinä ihmettelin, että eikös se nyt ole ihan normaalia, että asiakas antaa vaihdossa käytetyn pelin uuden sijasta..

TOP SOUND, nurmo.

Aah, vanha kunnon T.S...

Oliko jopa paikan omistaja kyseessä?
Hammett89
27.03.2005 23:35:26

Tää nyt on vaan muistutus, että on niitä hyviäkin liikkeitä. Itselläni
varmasti asiallisin palvelu ja meininki on ollut Helsingissä Soitin-Huttusessa. Putiikki on pyörinyt jo 50-luvulta ja on perheyritys. Netissä markkinoivat "soittajaystävällisiä" hintoja jotka
todellakin sitä ovat. Esimerkiksi itse hain kitaraa, minua neuvottiin ja näytettiin ihan kädestä pitäen ja kyseltiin kaikenlaista. Asetin loppujen lopuksi budjetiksi 700 euroa, löysin käytetyn vuoden -90 Ibanez S540 ja varasin sen. Ripille päästyäni tulin rahojen kanssa tinkimään ja sain sovittua hinnan 450 euroon ja vielä kantopussin mukaan. Myöhemmin kitaraa huollettaessani Levytukussa arvoksi laskettiin se 700. Että näin jopa meitä 15 vuotiaita kloppeja kohdellaan :). Suosittelen lämpimästi. Heillä on varsinkin käytettyjä todella "soitinystävälliseen" hintaan. Luulenpa ostavani seuraavankin kitarani heiltä :).
Flick
01.04.2005 21:55:28

Jyväskyläläinen Musikantti on myös aivan loistava liike. Valikoima ei ehkä ole mikään maan kattavin pienten tilojen vuoksi, mutta ei tarvii juuri enempää kuin mainita joku vehje, mitä saattais olla ostamassa, niin nää on jo tilaamassa sitä hyllyyn, että voi tulla kokeilee. Hinnatkin saa puhuttua varsin helposti ihan siedettäviksi.

Hyvä kauppa.
For those about to Rock I salute you.....
lapio
01.04.2005 22:05:40

Hyvä kauppa.

Niin on. Eipä ole huonoja kokemuksia myöskään musapörssistä. Siellä vaan palvelua pitää pyytää.
"I refuse to play your Chinese food mind games!" . Pasin seikkailut.
riffi-rotta
01.04.2005 22:20:40
Joo, Tampereen musiikki on kyllä mun mielestäni vihoviimeinen kauppa.

Komppaan.....Yks kaveri on siellä ollu välillä töissä ja sekin haukku sitä yhtä myyjää. Muut on ihan mukavia tyyppejä mut se yks (vaaletukkanen) on ihan paskiainen niin asiakaiden ku muittenki myyjien mielestä.
RIP Joey, Johnny ja Dee Dee Ramone, Kurt Cobain, Jimi Hendrix, Hillel Slovak.
ReBeat
02.04.2005 00:02:46

Niin on. Eipä ole huonoja kokemuksia myöskään musapörssistä. Siellä vaan palvelua pitää pyytää.

Musapörssissä on silti Virpi ja hän on kyllä piristävä poikkeus ammattikunnassaan. Vaikuttaa asiantuntevalta ja ansaitsisi vaikka jonkun palkinnon hyväntuulisuudestaan (ainakin sen perusteella mitä oon suunnilleen kerran vuodessa käynyt siellä). Miksei musatarvikeliikkeissä ole enemmän naisia töissä? Siis miesten seassa myymässä rokkenrollkitaroita ja kitaratarvikkeita eikä vain jotain pianonuotteja tiskin takana tai tekemässä konttorihommia takahuoneessa. Musatarvikeliikkeissä varmasti valtaosa asiakkasta ja myyjistä on miehiä. (Perustan olettamukseni sille että rokkikitaristeja on eniten --> rokkikitaroita menee eniten, tytöt ei osaa soittaa kitaroilla rokkia (yleistys joo) --> tytöt ei tiedä rokkikitaroista --> ei niitä käy eniten kaupoissakaan.) Tossa se vastauskin tuli. Kitarakamojen suhteen asiantuntevat naismyyjät lienevät harvassa.
Mutta miehillä (niinkuin naisillakin) on alkukantainen kilpailuvietti tai vastakohtana kilpailuhaluttomuus. Jos se yhdistyy eräisiin luonteenpiirteisiin, niin myyjän ja asiakkaan välisessä kommunikoinnissa saattaa luonnollisen arvovaltakoitoksen seurauksena pulpahtaa esiin lopulta jopa jonkinasteista vittuilua tai ylimielisyyttä (niinkuin täältäkin on saatu lukea).
Luulisin, että tilanne ei voi kovin helposti ajautua tuohon samaan, jos myyjänä on asiantunteva nainen. Jos olisi enemmän asiantuntevia naisia myymässä, niin tekisivätköhän miehet tällöin tavallista enemmän heräteostoksia, höveliäisyyttään. Ehkäpä kielipaketteja menisi pari enemmän viikossa. No pieni plussa sekin aina olisi firmalle. Ehkä jotkut tosiäijät eivät kehtaisi edes paljoa tingata vaan latoisivat visan tiskiin ja röhöttäisivät: "ostan pois, vinguta siitä".
Jos olis mahdollisuus niin tekis mieli ehkä perustaa johonkin kaupunkiin kokeilun vuoks kaks musatarvikeliikettä. Saman kadun eri puolille ihan vastakkain... sisältä molemmat ihan samanlaiset ja samat tuotteetkin kummassakin. Toisessa olis äijien lisäks yks pätevä, sopiva ja ystävällinen naismyyjä. Sitten kertyis tilastoa että kummassa käy asiakkaat ja mitä sieltä ostetaan jne. :D
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
Klezberg
02.04.2005 11:18:50

Olen tainnut jo kertoa tämän jossain toisaalla, mutta mitä siitä. Menin yhteen liikkeeseen kyselemään sample-cd:tä joka webbisivun mukaan oli saatavilla ja maksoi noin 50e. Paikalla oli vain kaveri joka valitti ettei hän tiedä, hän on vain tuuraamassa, ja näytti Vienna Symphonic Librarya jonka hinta liikkuu kai tuhansissa ja kysyi eikö tämä kävisi.
Silvio Dante
02.04.2005 12:48:54
Viiking musiikki on palvelultaan ehkä suomen paras liike. Multakin ovat monesti kysyneet saman kysymyksen, kun olen ollut piuhoja hakemassa.

Samaa mieltä, huippu liike. Tavarat hyvin esillä, valikoima hyvä ja myyjät mukavia / asiantuntevia.
But you've gotta admit, he was one hell of a santa
januszian
05.04.2005 17:05:12

Tänään muistin yhden Helsingin Fazerilta.

Tapahtu suunnilleen niihin aikoihin ku sieltä sitten vuokrasin Peavey Triplle XXX nupin keikalle Tavastialle.
Menin käymään siellä ja selvitin että tarttisin vahvarin keikalle vuokraa vastaan ja kerroin mikä nuppi oli mielessäni ja mentiin sitä kytkemään kiinni testiä varten. no, kysäsin sitten että "löytyykö teiltä 4x12 kaappia jossa olis V30:set elementit ku omassa kaapissani on moiset?"

Myyjä vastasi asiantuntevasti, "ei taida olla mitään missä olis 30 wattiset elementit mutta käyn vielä kysymässä." :)

No, ei vielä diilinpurkaja tasoa mutta raudanlujaa "asiantuntemusta..."
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
J.Hollström
05.04.2005 17:23:09
Tapahtu suunnilleen niihin aikoihin ku sieltä sitten vuokrasin Peavey Triplle XXX nupin keikalle Tavastialle.
Menin käymään siellä ja selvitin että tarttisin vahvarin keikalle vuokraa vastaan ja kerroin mikä nuppi oli mielessäni ja mentiin sitä kytkemään kiinni testiä varten. no, kysäsin sitten että "löytyykö teiltä 4x12 kaappia jossa olis V30:set elementit ku omassa kaapissani on moiset?"
Myyjä vastasi asiantuntevasti, "ei taida olla mitään missä olis 30 wattiset elementit mutta käyn vielä kysymässä." :)
No, ei vielä diilinpurkaja tasoa mutta raudanlujaa "asiantuntemusta..."

No ei toi nyt ihan pöllö kommentti ole, jos nuppi on 120W:n kone, niin tehoa / kaiutin tulee 30W.
Rock'n'roll forever man...
januszian
05.04.2005 17:28:15 (muokattu 05.04.2005 17:30:42)

Niin, V30:sethän on kuitenki 60W kipale 4x12 kaapissa ja ÄÄNENVÄRILTÄÄN JOTAIN IHAN MUUTA KUIN KAIKKI MAAILMAN 30 WATTISET ELEMENTIT!!! URPO...

Missäs musaliikkeessä sä oot duunissa?
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
Strutsi
05.04.2005 17:32:02
Kuopion Flanger on ihan huippu luokkaa! Myyjät on mukavia, reiluja, kohteliaita ja omaavat jopa jonkinlaista ammattitaitoa!

Pitää paikkansa. Myyjät osaavat asiansa. Siellä on ilo käydä.

Kuopiossa toinen ihan hyvä paikka on Viiking musiikki, mutta
Fasu on minusta vähän kökkö paikka
"I've gone where the hand of man has never set foot."
J.Hollström
05.04.2005 17:40:32
Niin, V30:sethän on kuitenki 60W kipale 4x12 kaapissa ja ÄÄNENVÄRILTÄÄN JOTAIN IHAN MUUTA KUIN KAIKKI MAAILMAN 30 WATTISET ELEMENTIT!!! URPO...

Missäs musaliikkeessä sä oot duunissa?

No jopas pompsahti huuto päälle ja mopo keulimaan. Onko pahakin kankkunen? Toi nyt oli enemmän semmoinen huumoripläjäys myyjäraukan puolesta. Olis kai se hymiö pitänyt laittaa perään. Itse en ole musiikkikaupassa töissä, ei riitä kompetenssi ja pinna niin vativaan hommaan, hankala asiakaskunta nääs... ;o)
Rock'n'roll forever man...
Chester
05.04.2005 20:41:03
Eräs muusikkoystäväni käväisi tuossa taannoin Suomen Nuu Jorkissa elikkä siis Hesassa kattelemassa pikkuvahvareita juuri sähköpuolelle siirtyneenä. Tultuaan takaisin naama valkoisen hän kertoi ostaneensa 50 wattisen kysyin että miksi helvetissä ja mitä se makso. "en mä sen merkkiä muista... joku 500 euroa..." Lopulta sain hänestä tarinan irti:

Esa (nimi muutettu) kävelee pieneen helsinkiläiseen musiikkiliikkeeseen.
Esa: Oisko teillä tollassii 10-20 vattisii pikkuvahvareita
Myyjä: Onhan meillä.... mut on tossa tollanen 50 vattinenki.
Esa: emmä sellasta kiitos.
Myyjä: Okei, saat sit kakskybää alennusta,
Esa: eiku... pikkuvahvaria mä.
Myyjä: No eikös tollanen piäni 50 wattinen pidä sopivasti melua tollaselle rakkarille? Jos ei mun vahvarit kelpaa voi mennä muualle.
esa: Äläs ny suutu... ku siis. pientä vahvaria... sellasta sadan euron luokkaa.
Myyjä: No tossa on monta sataa! Osta nyt.. on fenderin jouset ja Hurrikanesin entisen basistin kahviläikkä.
Esa: No mitä se nyt sitte makso?
Myyjä: Luuletko saavas halvalla hä? Ei onnistu. 550 euroa. Äläkä yritä tinkiä.
Esa: eikös se alunperin...
myyjä: Okei! Sä oot mukava tyyppi, saat viidellä sadalla.
Esa: No on se vähän kallis.
Myyjä: saat kuulee tälläsen viritysmittarin ihan kaupan päälle.
Esa: No kaipa mä sitte...
Myyjä:Hyvä! Kortti vai käteinen?
Esa: Ei teillä kumminkaan mitään pienempää...
Myyjä: No toi 50 wattinen on kyl tossa.
Esa: No ei mul oo ku 200 euroa
Myyjä: Kato lainaat mutsilta. Se on pirun hyvä viiskybänen. Halval lähtee.
Lopulta Esa soitti äiteelleen ja he ostivat ja noutivat vahvistimen. Kotona Esa huomasi unohtaneensa ostaa johdon. Sähköön siirtyminen jätti traumoja Esalle ja uudestaan ei ainakaan mun tiätääkseni hesaan menty. Että näin täällä...

Nummelan viihdeässissä on ollut aina kun olen sieltä jotain ostanut, hyvä palvelu. Alennustakin on tullut isommista ostoksista. Suosittelen!
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)