Aihe: hiotut kielet
1
da_Punk
26.03.2003 09:42:12
käyks noi hiotut kielt släppäykseen hyvin ku jotkut väittää et ei ja toiset joo..

ja paljon ne ylipäätään maksaa ??
Pallisti
26.03.2003 10:03:44
Ei ne kyllä mun mielestä släppäilyyn käy, koska hiotuissa kielissä on semmonen tumma ja pyöree soundi.
Täysii ja ihan vi*un nopee.. www.collarbone.tk
absqua
26.03.2003 10:13:44 (muokattu 26.03.2003 10:17:46)
Flatwoundeilla slappaaminen onnistuu siinä missä tavallisillakin kielillä. Soundi on kieltämättä hieman erilainen, mutta paljolti se on kiinni myös soittajan tatsista. Yläpääkihinää ei ole, mutta sen sijaan ylämiddle-lätinää riittää senkin edestä. Kannattaa kuunnella esim. Michael Jacksonin loistava "Off the Wall"-levy, siellä on hiotuilla kielillä släpättyä asiaa kuultavissa. Ja hyvältähän se soundaa.

Vasta-alkajille ja perus-slapsoundia hakevilla voi kyllä suositella roundwound-kielissä pysymistä. Mutta nämä ovat jälleen kerran niin pitkälti makuasioita että oikeaa vastausta ei ole, vaan jokaisen kannattaa itse kokeilla mikä tuntuu parhaalta.

EDIT: Hiotut kielet ovat n.25% kalliimpia kuin peruskielet (eli mummon rahassa n.250-300mk riittä varmasti), mutta kalliimpaa hintaa kompensoi paaaljon pidempi käyttöikä. Omani ovat olleet jo 6 vuotta kiinni bassossa ja soittotunteja niille on kertynyt varmasti tuhansia soundin oleellisesti muuttumatta. Soundi kun on jo valmiiksi tuhti ja "tunkkainen". :-)
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Oan
27.03.2003 12:45:11
EDIT: Hiotut kielet ovat n.25% kalliimpia kuin peruskielet (eli mummon rahassa n.250-300mk riittä varmasti), mutta kalliimpaa hintaa kompensoi paaaljon pidempi käyttöikä. Omani ovat olleet jo 6 vuotta kiinni bassossa ja soittotunteja niille on kertynyt varmasti tuhansia soundin oleellisesti muuttumatta.

Kuusi vuotta?! Miten ketussa kielet saa kestämään noin kauan? Itselläni menee roundit halki-poikki-pinoon muutamassa kuukaudessa, ja eikös nimenomaan flättäreillä ollut se lyhempi käyttöikä..?
"There is no God - but me"
jazbaz
06.02.2008 21:33:38

Mun 6 vuotta soitettu setti on vielä aivan loistava - tatsi on pehmentynyt juuri mahtavan taipuisaksi ja soundi on edelleen se sama dump dump!

Joko oot vaihtanut flätärit uusiin?
"Bles-sings"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)