Aihe: Syntsan kanssa musaa tekemään
1
*mazin*
18.03.2005 19:11:47
Nyt on tollanen Yamahan PSR-275 ostettu.

Oon hakenut jo ohjelmankin, jolla sais nauhotettua soittoaan: Anvil Studio.

Kysymykset kuuluvat:
1.Miten saan omassa syntsassani olevat äänet ohjelmaan? En ole löytänyt muita kuin Anvil Studion sisäisiä ääniä.
Ja jos pistän "rhythm" niin siellä ei ole äänen ääntä.

2.Mistä näitä ääniä saisi lisää ja mihin ne laitetaan?

3.Entä miten saan jonkun tietyn raidan soimaan taustalle, kun äänitän seuraavaa?

4. Mikä muu ohjelma olisi hyvä? Tarkoitus olisi monelle raidalle äänitellä kamaa.
Ja jos vielä sen verran pyytäisin, että, jos kerrotte jonkin ohjelman niin kertoisitte samantien myös siihen ohjelmaan liittyen vastaukset esittämiini kysymyksiin 1-3!

Siinäpä paljon kysymyksiä, joihin JOKAISEEN kaipaisin kovasti vastausta! kiitos jo etukäteen! :)
Snowblind
18.03.2005 19:24:22

Anvil Studio on pelkkä midisekvensseri eli sillä et voi audiona nauhoitella soittoasi.
"Many musicians have dreamed of compact technological boxes, inside which all audible sounds, including noise, would be ready to come forth at the command of the composer" - John Cage 1942
*mazin*
18.03.2005 19:28:18
just :O

Tässä just näkee miten hukassa oon näitten ohjelmien kanssa :D

Auttakee minua!
Canttori
19.03.2005 10:01:46
Voit ihan hyvin sillä anvil studiolla nauhotella menemään. Uskoisinkin, että tarkoituksesi on soitella juttuja midinä sisälle. Se sun patterijammus on kiinni jossakin koneesi midiporteista, eikö totta? Siellä Anvilissa sun täytyy valita tämä midiportti käyttöön ja vastaavasti niille raidoille joihin haluat nauhoitella. Uskoisin, että tuommonen psr:rä on valitettavasti general midi- keksintö eli rumput löytyvät kanavalta 10.
*mazin*
19.03.2005 12:56:04
Ihan kunnon musabiisejä olis tarkoitus tehdä. Laulut mukaan lukien. Mikä on MIDI:n ja AUDIO:n ero? Mitä nämä tarkoittavat?

Tossa anvil studiossa, kun valitsen rhythm niin kun soitan syntsalla niin silti jää pianoääni. Eli ei tule rumpuääniä. Mistäs saisin nää rumpuäänet kuuluviin? Channel 10 on valittu.
eLead
21.03.2005 15:53:19
Mikä on MIDI:n ja AUDIO:n ero? Mitä nämä tarkoittavat?

Tuolla Tietokoneet ja Musiikkiohjelmat forumilla on aika kattavasti nää selitetty - moneen kertaan.

Sun tapaukses kuulostaa siltä, että tarttet midisekkari/raiturin, kuten Cubase, tai pikemminkin sen halpisversion (Cubasis), jota saa ehkä joidenkin äänikorttien mukana.
Olen liian vanha tälle paskalle.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)