Sammy Lee 16.03.2005 19:02:08 | |
---|
Perheessä useampi rumpali ja ongelmana on että, muut soittaa "normaalisti" ja itse soitan vasurina. Pitäisi edullisella bubjetilla (150 - 250 €) löytää tuplapedaali. Olisko kellään ratkaisua? |
wavelength 16.03.2005 19:50:57 | |
---|
Ilmainen ratkaisu: opettele soittamaan väärinpäin. Näin heikompi puolesi kehittyy huimaa vauhtia, ja saat raajasi oikein mukavaan tasapainoon. Pastilli? |
tolppa-apina 16.03.2005 19:53:41 | |
---|
En omista tuplia, enkä ole perehtynyt, mutta eikö joissakin malleissa ole se että voi vaihtaa kakkospolkimen puolta, sillä siinähän siinä kätisyydessä (heheh!!) on kyse. Jos aivan väärin luulin niin elekää tappako!! Oon sitte kuspo, mutta komee silti... Hääää!! Ainoa
Lääke
Krapulan
Oireisiin |
Drummer666 16.03.2005 19:54:54 | |
---|
Ilmainen ratkaisu: opettele soittamaan väärinpäin. Näin heikompi puolesi kehittyy huimaa vauhtia, ja saat raajasi oikein mukavaan tasapainoon. Samaa mieltä! ittekin pitäny jo vaikka kui kauva kääntää setti ns peilikuvaks... muttaku ei ikinä jaksa alkaa:D Ei vittu... iha sairasta... |
Jeltz 16.03.2005 19:56:07 | |
---|
Joskus tuli mieleen, että saisi aseteltua tomit kivasti, kun hankkisi vasuritupliksen, ja länttäisi basarin vasemmalle, haikan viereen (siis soitan ihan normaalisti "oikeakätisesti"). Kunhan tuplapedaali olisi riittävän hyvä, ei haittaisi, vaikka pääasiassa soittaisikin tupliksen slavepedaalilla. Kun basari olisi vasemmalla, jäisi tomeille hyvin tilaa, ja saisin laskettua ne matalammalle, jota en 22" basarin takia nyt pysty tekemään. Siispä, ei sillä tupliksen oikea/vasenjalkaisuudella ole periaatteessa väliä, jos omaperäinen kamojenasettelu ei haittaa, tosin tuplapedaalin pitäisi olla niin laadukas, että slavepuoli olisi tuntumaltaa yhtä hyvä kuin masterkin. Eipä tämä itse aiheeseen mitään tuonut, kunhan vaan toin ajatuksiani julki. Jatkakaa :) Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. |
Sammy Lee 16.03.2005 20:11:24 | |
---|
Tällä iällä alkaa vain jo laiskistuun. Ei jaksaisi opetella enää "normaalisti" soittamaan, vasurilla aikoinaan opetellut. Itsellä niin suurta hinkuakaan enää tupliin, mutta erehdyin bändin pojille mainitsemaan, että pojalle hankin tuplapedun, siitä kun innostuivat ;) |
hgr 16.03.2005 20:46:44 | |
---|
Tuosta väärinpäin soittamisesta on tosiaan huomattavaa etua näin raajojen balanssin kannalta, itsekin olen huvin ja urheilun vuoksi kokeillut. Kuitenkin tämä on mielestäni enemmän käytännön kysymys, eli oikeakätisen ei kannata suotta ruveta vasurisetillä vetämään. Tunnen useampiakin vasurisoittajia(kitaristeja, rumpaleita...) jotka soittavat oikeakätisesti, ja näin ei esimerkiksi muiden kamojen lainaaminen tuota ongelmia. Toki jos on jo vuosikymmeniä soitellut vasurististi, ei varmaan kannata enää opetella uudestaan toisinpäin :) |
Jaakko Hyvärinen 16.03.2005 21:11:41 | |
---|
tosin tuplapedaalin pitäisi olla niin laadukas, että slavepuoli olisi tuntumaltaa yhtä hyvä kuin masterkin. No oikea jalkahan on vamaankin nopeampi/vahvempi, niin vasurille jäisi herkempi pedaali. brain tumor? Get some help! |
Jeltz 16.03.2005 21:16:48 | |
---|
No oikea jalkahan on vamaankin nopeampi/vahvempi, niin vasurille jäisi herkempi pedaali. Nojoo, onhan se kyllä niinkin, tuo tasapainottaisi eroa. Mutta optimaalista olisi, jos molemmat pedaalit olisivat tuntumaltaan samanlaisia, ja molemmat jalat yhtä nopeita/vahvoja. Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. |
Sammy Lee 16.03.2005 21:40:32 | |
---|
|
Vähän offtopik mutta jossain kirjassa sanottiin että jos on vasen kätinen ei saa yrittää soittaa oikeakätisesti. Eikös tuosta luulisi olevan vain hyötyä että osaa soittaa toisin päin. |
hgr 17.03.2005 19:59:20 | |
---|
Ei tuossa ole kyllä mitään järkeä. Tunnen erään juuri tuolla tavalla soittavan rumpalin ja se vetää todella hyvin. Soitonopettajanikin neuvoi aikanaan harjoittelemaan rudimentit vasurilla aloittaen, niin balanssi pysyy paremmin. Sama koskee muutakin soittoa. |
Stratton 17.03.2005 23:01:12 | |
---|
Tämä on oikeasti testattu. Eli, kaksi suunnilleen saman tasoista ryhmää laitettiin harjoittelemaan erilleen pingiksen peluuta. Toinen ryhmä veti samat harjoitukset vain vahvemmalla kädellä, toinen ryhmä tasaisesti molemmilla. Eli ensimmäisen ryhmän vahvemmalle kädelle kertyi puolet enemmän harjoituksia. Kun sitten tietyn jakson jälkeen kokeiltiin tuloksia, oli jälkimmäinen ryhmä kehittynyt huomattavasti enemmän, nimenomaan vahvemmalta kädeltään. Eli aivoille on erittäin hyvää reeniä soittaa vääränkätisesti. Ei lisättävää. |