sartzan 16.03.2005 23:00:09 | |
---|
Älkää nyt naurako. Mutta onko kukaan muu omistanut tuon merkkistä strato-kloonia, tai muuta kitaraa? Kyseessä lienee joskus 90-luvun alkupuoliskolla ostetun todennäköisesti hyvin halvan kitara + 15 W vahvistin -paketin kepukka. Made in ____ -tarra on tipahtanut lavan takaa pois, mutta siinä saattoi lukea Taiwan. Lavassa tuo Marina -teksi, malli tarkemmin "m-s7". Yksikelaiset mikit, magneeteissa lukee "Gifmen". En onnistunut guuglettamalla löytämään sen kummemmin kepin kuin mikkienkään valmistajasta tietoa millään ymmärtämälläni kielellä. Jollain slaavilaiselta vaikuttavalla kielellä kyllä, ja saksaksi jotain mikä puutteellisilla taidoillani vaikutti sadattelulta. Kiinnostaisi yleissivistyksen kannalta mikä tuo valmistaja on, mikä noiden mikkien valmistaja oikein on ja tietty myös kitaran bodyn materiaali, ynnä muukin tieto, jos joku tuosta vempeleestä jotain sattuisi tietämään. Mietin josko tuota joskus ehostaisi, niin olisi mukava tietää jotain taustaa. |
overtake 16.03.2005 23:05:44 | |
---|
www.stonetabs.tk |
jwalk 16.03.2005 23:16:33 (muokattu 16.03.2005 23:18:02) | |
---|
Löytyy Concorde-malli. Lähinnä jonkun Jacksonin kopio 80-luvulta. On edelleenkiin kakkoskitarana,tosin raskaasti modattuna,mutta ehkä elämäni paras kitaraostos hinta-laatusuhteeltaan Hyvä kaula ja body kunnon puuta.Floikka tosin lukittuna ja kielilukot poistettuna yms.Pitää vireen ja soi hyvin. Kai nuokin on hyvin pitkälti yksilöitä Floikassa muuten lukee:Made in USA,heh |
Meidän rumpalilla oli muistaakseni kyseisenmerkkinen sähkökitara nelisen vuotta sitten. So sweet the hour, so calm the time,
I feel it more than half a crime,
When Nature sleeps and stars are mute,
To mar the silence ev'n with lute. |
poppamies 16.03.2005 23:23:42 | |
---|
Mulla on ollut tullainen koton kauan. Vaimon nimi on Marina. "G-strings are for strippers" |
jwalk 17.03.2005 00:17:26 (muokattu 17.03.2005 00:18:39) | |
---|
Mulla on ollut tullainen koton kauan. Vaimon nimi on Marina. Kannattaisko ottaa ero,jos on samaa marinaa kauan kuunnellut ;) Onko hyve pittee kädessä ja soiko hyvin? |
poppamies 17.03.2005 08:04:24 | |
---|
Kannattaisko ottaa ero,jos on samaa marinaa kauan kuunnellut ;) Onko hyve pittee kädessä ja soiko hyvin? Soi hyvin ja on sopiva syliin eikä mitenkään kolkkoääninen, päinvastoin, ollaan parikymmentä vuotta soitettu yhdessä samassa bändissä. "G-strings are for strippers" |
Fortune 17.03.2005 18:38:17 | |
---|
Ensimmäinen kitarani oli punainen Marina-strato. Maksoi Bomber EX-205 -vahvistimen kera 1660 markkaa, eli sellainen tuhannen markan kitara se oli. Kyllähän sillä sähkökitaransoiton perusteet opetteli, sellainen perushalpastrato. Runko oli minulla ainakin vaneria. "Look behind you, a three-necked guitar!"
Marvel |
tunkki 17.03.2005 20:43:22 | |
---|
Hah. Ensimmäinen sähköinen soittimeni oli Marina-basso ja sen kaveriksi hankin 40-wattisen Bomber-kombon. Ihan komea se oli, muistutti hieman Warwickeja. Soundi oli kuminen ja kolho ja kaameat silppurinauhat siinä oli. Hankin noitten kaveriksi myös Bossin SD-1:n, joka on tällä hetkellä nimim. Wiljakaisen omistuksessa. -Strapping young lad- |
wiljakainen 17.03.2005 21:25:04 | |
---|
jeap, ja mullakii ekat vermeet Marina Strato ja Bomber ex205, olihan ne aika pyhät vehkeet edellisten venäläisten akustisten jälkeen. olipahan myös tuo tunkilta hommattu bossi eka pedaali, minkä koskaan hommasin. käytössä vieläkii, ehkä hiukka elämää nähneenä :DD |
sartzan 18.03.2005 10:18:43 | |
---|
kaameat silppurinauhat siinä oli. Niin on tuossa stratossakin, raastimesta kävisi varsinkin yläpään nauhat... |
black sabbath 05.04.2005 21:42:49 | |
---|
jee marina kitarat rock rock maybe we have too many dogs |
Penasol 05.04.2005 21:55:38 | |
---|
Kaverilla on Marina- basso, ja on muuten yksi huonoimmista soittimista, mitä olen kokeillut. Hmm... Hän alkoi tehdä siitä nauhatonta pari vuotta sitten eikä siitä ole sen jälkeen enää kuulunut. Mitähän on tapahtunut. "Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana." |
Pnctocn 09.04.2005 20:46:44 | |
---|
Ensimmäinen kitarani oli punainen Marina-strato. Maksoi Bomber EX-205 -vahvistimen kera 1660 markkaa, eli sellainen tuhannen markan kitara se oli. Kyllähän sillä sähkökitaransoiton perusteet opetteli, sellainen perushalpastrato. Runko oli minulla ainakin vaneria. Sama paketti mulla ensimmäinen. Kitara joutui myöhemmin aika rajun modauksen kohteeksi: Alkuksi Marina Marihuanaksi, sitten bodystä pinta pois (body muuten 2-palainen) ja samalla nauhahiomakoneella pyöristykset (tahattomasti) kulmikkaiksi ja päinvastoin. Hioin myös kaulan kaularautaan asti litteäksi, koska "silloinhan sillä on paras soittaa". Viilalla 12-nauhaan asti ynkkykoverrukset otelautaan (en jaksanut enää pidemmälle). Mikit vaihdoin myös useampaankin kertaan, loppujen lopuksi HSS ja telen kytkin (kolvasin useamman muovikytkimen paskaksi prosessissa). Lavan teksti pois ja tilalle fenderin logo. Lopuksi kultasin tussilla nauhat ja metalliosat (mukaanlukien mikkien magneetit). Mukavaa puuhastelua, mutta soitettavuus ei juurikaan parantunut. Tämä siis joskus aika kauan sitten. Hyvä opetella halvoilla vermeillä, naurattaa silti kun muistelee oman suunnittelutaidon tuloksia. Vahvarin maalasin samoihin aikoihin neonkeltaiseksi spraylla. |
Rot Gut 09.04.2005 22:30:04 (muokattu 09.04.2005 22:30:55) | |
---|
Ögghh. Mulla on tollanen Marina-strato. Tai no...se on isosiskon mutta ei se ole sitä takaisin pyydelly. Mun velipuoli osti sen joskus. Se vaan käveli musiikkikauppaan ja osti halvimman kitaran mikä käteen sattu eikä edes testannut. Pitäisi varmaan antaa se siskolle takasin kun ei oikeen pieneen huoneeseen mahdu kolmea kitaraa. |
vesseli7 06.04.2006 04:33:52 | |
---|
Mulla kans on toi marina strato ja bomber 15w vahvari. Noilla vehkeillä aloittelin aikoinaan kitaraa soittamaan. Sain isosiskon jätkäkaverilata monta vuotta sitte. Luulisin et joskus 90 luvunpuolessa valmistettu. serial no. 9103128 Halppis kitarahan toi on, mut silti tarkka ikä ja valmistaja ois kiva tietää. |