Aihe: YUP - Keppijumppaa
1 2 3 4 5 69 10 11 12 13
bedlam
15.03.2005 22:24:20 (muokattu 15.03.2005 22:25:48)

Tulin vaan ajatelleeksi, että minkä vuoksi levyjen julkaisuja viivästytetään aina niin paljon? Siis tämäkin ep on kai ollut valmiina jo monta viikkoa sitten, kuten myös monet pitkäsoitot joita tässä odotellaan. Anteeksi typerä kysymys, olen amatööri.

Eihän nää Yup:n levyt ole koskaan kauaa valmiina seisoskelleet. Näin täysmaallikkona jos ajattelee, aikaa menee masteroinnin jälkeen kansien suunnitteluun, painatukseen, levyjen toimitukseen, markkinointiin ym. Päivämäärä yritetään tietenkin ajoittaa parhaaseen mahdolliseen saumaan (ettei samalle kohdeyleisölle ilmesty samalla viikolla montaa "kilpailijaa"). Usein levyä jaellaan myös eri medioihin ennen varsinaista julkaisua, ja koetetaan saada näkyvyyttä julkaisun kynnyksellä.
http://www.mikseri.net/kiasma
Tapani L
15.03.2005 23:37:32 (muokattu 15.03.2005 23:37:49)
Usein levyä jaellaan myös eri medioihin ennen varsinaista julkaisua, ja koetetaan saada näkyvyyttä julkaisun kynnyksellä.

Tämän luulisin olevan se suurin syy: valmista tuotetta on varmasti huomattavasti helpompi esitellä kuin sellaista keskeneräistä "tää on EHKÄ sit tällänen sit ku tää on valmis" -tuotetta.

Yäk, korvatkaa mieleissänne tuo sana "tuote" vaikka sanalla "taideteos".

YUP on kyllä varmaankin minulle SE bändi, vaikka kuuntelenkin aivan hirmuisen paljon muutakin musiikkia, eikä aina edes ole YUP-fiilis. Joka tapauksessa jokainen (suomenkielinen) levynsä on täyttä rautaa ja aina on erilaisia kausia, jolloin maistuu eri YUP:n levy. Viime aikoina olen Yövieraisiin tykästynyt.
TOISTAISEKSI NIMETÖN Uusi avatar, uusi omakuva - sama idiootti!
sellisti
15.03.2005 23:42:03
aina on erilaisia kausia, jolloin maistuu eri YUP:n levy.

Sama täällä. Toisinaan ei löydy parempaa kuin Outo elämä, joskus taas kaipaa raskaampaa kitaravallia à la Normaalien maihinnousu. Joskus jopa hullua huumori-hc-punkia Whlap-Zap Ninjan tai Who Dares Fartsin tapaan. Puhumattakaan Toppatakkeja... -levyn progeoopperasta.
Music: A complex organization of sounds that is set down by the composer, incorrectly interpreted by the conductor, who is ignored by the musicians, the result of which is ignored by the audience.
Jaristoteles
16.03.2005 11:01:08
Noniin. Minä en tiedä mitään EP kuunneltu yhden kerran.

Vielä en sano mitään muuta kuin, että vaikuttaa siinä määrin hyvältä menolta ettei ekan kuuntelun jälkeen uskalla sanoa sen kummempia arvoita.

Koba III oli vähintäänkin mielenkiintoinen.
14 000 taloutta elää ilman Kähköstä! [v a l t a v a] - Ylistyslaulun musavideo Tästä. Uutta Kuningas Asperiinia!
lxi
16.03.2005 11:11:11
Koba III oli vähintäänkin mielenkiintoinen.

Samaa mieltä, sen parin kerran perusteella kun olen tuon Jyväskylän Bar 68:ssa kuullut. Pari muuta kuulemaani biisiä menivät aika lailla ohi jättämättä kummempia jälkiä.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist.
kuunneltua
Prome
16.03.2005 12:16:57
En ole mikään iso YUP-fanittaja, mutta kuulin Leppymättömät-levyä pari kertaa ja pakkohan se oli ostaa. Uskomattoman hyvää tavaraa.

Osaako joku suositella samanhenkisiä levyjä?
bedlam
16.03.2005 12:27:02

En ole mikään iso YUP-fanittaja, mutta kuulin Leppymättömät-levyä pari kertaa ja pakkohan se oli ostaa. Uskomattoman hyvää tavaraa.

Osaako joku suositella samanhenkisiä levyjä?

Jos Leppymättömät iski, looginen jatkumo on tässä tapauksessa ostaa seuraavaksi Lauluja Metsästä. Bändillä on ollut tapana uusia itseään jokaisella levyllään, mutta nämä kaksi uusinta ovat melkolailla samantyylistä menoa.
sellisti
16.03.2005 15:30:02
Helevettiläenen, turha toivo näköjään odottaa että uusi levy ehtisi julkaisupäivänä tuppukylä Savonlinnaan. "Tuu perjantaina uudestaan kysymään". Ja mun tuurilla se on sitten jo loppuunmyyty. No, asetan toivoni tulevaan pitkäsoittoon.
Music: A complex organization of sounds that is set down by the composer, incorrectly interpreted by the conductor, who is ignored by the musicians, the result of which is ignored by the audience.
Jaristoteles
16.03.2005 16:19:06
Pidän mielessä ensi levynostokeikalla. Kiitoksia.

Tietenkin se kahden CD:n kokoelma, Helppoa kuunneltavaa, voisi myös olla ihan kannattava sijoitus jos haluat tutustua bändin materiaaliin hieman laajemmin.
14 000 taloutta elää ilman Kähköstä! [v a l t a v a] - Ylistyslaulun musavideo Tästä. Uutta Kuningas Asperiinia!
Tuomas
16.03.2005 16:26:39

Tietenkin se kahden CD:n kokoelma, Helppoa kuunneltavaa, voisi myös olla ihan kannattava sijoitus jos haluat tutustua bändin materiaaliin hieman laajemmin.

Toisaalta kokoelmat ovat vähän 'omojen hommaa. Normaalien maihinnousua voisin suositella Leppymättömiä kuunnelleelle ja Yövieraita kelle vain. Lauluja metsästäkin on hilpeä paketti, mutta ei se kaikkein paras.
Farnsworth: If for example you were to kill your grandfather, you would cease to exist! Fry: (gasp) But existing is basically all I do! Kristallipallo
lapio
16.03.2005 17:08:46

Muutaman kerran olen kuunnellut nyt tämän minä en tiedä mitään paketin ja hyvältä kuulostaa. Levyn nimibiisi ja koiran virka iskivät heti. Mainioita räminäriffejä ja YUP:maista kikkailua. Pari muuta biisiä eivät vielä ole auenneet, mutta kokonaisuutena vaikuttaa oikein hyvältä ja alkaa varmasti kuulostaa vielä paremmalta kun kuuntelee useamman kerran josko loputkin kappaleet aukeaisivat kunnolla.

Tämä EP lataa hyvyydellään varsin positiivisia odotuksia tulevalle kokopitkälle.
"I refuse to play your chinese food mind games!". Pasin seikkailut.
bedlam
16.03.2005 18:02:08 (muokattu 16.03.2005 18:04:57)

Pidän mielessä ensi levynostokeikalla. Kiitoksia.

Huomasin eräästä toisesta ketjusta, että teikäläiselle proge maistuu. Kysyit suositteluja viimeisimmän albumin tapaisesta meiningistä, mutta kyllä Toppatakkeja ja Toledon Terästä tai Homo Sapiens kannattaa seuraavaksi hommata jos progempi ja kulmikkaampi meininki vain maistuu. Eihän bändi loppujen lopuksi huonoa levyä ole tehnyt, mutta kannattaa tuohon vanhempaan materiaaliin tutustua ehdottomasti.

Ep:stä. Ensinnäkin, kannet ovat hienoimmat sitten... vidu, näähän saattaa olla hienoimmat YUP-kannet koskaan. Toisekseen, arvannut ei ehkä olisi että ensitahdeista tulee Metallican St Anger mieleen. Virveli kolisee samaan tyyliin ja miksaus on samantyylistä autotallimeininkiä muutenkin.

Kaksi ekaa biisiä yllätti positiivisesti riehakkaalla hevimeiningillä ja kieroiluillaan. Itse asiassa nyt vasta tajusin, että bändi on lähes huomaamatta muuttunut pikkuhiljaa Outo Elämä-levystä lähtien taas takaisin kulmikkaampaan esitystapaan. Vieläkin kuulen joidenkin huutelevan "vanhoja progeaikoja" takaisin, mutta tätä ep:tä kuunnellessa tajuaa että eihän nää nyt ihan perinteisiä poppisovituksia nämäkään ole.

Mutta. Suurin huutoni. Miten hitossa Koba III on voitu jättää pitkäsoitolta pois? Helkkari että on hieno biisi! Tiainen tuntuu olevan etevä sävellysmies ja 70-luvun pekkapohjolamaiset sointukulut tässä ja edellisen levyn Jos saisin kolme elämää-viisussa uppoavat kyllä meikämanneen täysin. HIENO VIISU! Sama ihmettelevä olo kuin silloin, kun Lihavia Luurankoja jätettiin Normaalien Maihinnousulta.

Jatkan kuuntelua.
astroban
16.03.2005 18:09:46
YUP:n keikat:

pe 15.04.05 PORVOO SEURAHOVI
la 16.04.05 KAARINA OLD TEXAS
ke 20.04.05 JYVÄSKYLÄ LUTAKKO
to 21.04.05 JYVÄSKYLÄ LUTAKKO
pe 22.04.05 TAMPERE KLUBI
la 23.04.05 VANTAA KULTAKAIVOS
ke 27.04.05 JÄRVENPÄÄ RT PARTY HOUSE
to 28.04.05 JOENSUU BE POP
pe 29.04.05 YLIVIESKA VIESKA RAVINTOLA
la 30.04.05 LAPUA QMAA
ke 04.05.05 ESPOO TAPIOLA GARDEN
to 05.05.05 KOUVOLA CLUB RIVIERA
pe 06.05.05 LAPPEENRANTA DORIS NIGHT
la 07.05.05 KUOPIO HENRYS PUB
pe 13.05.05 TURKU KÅREN
la 14.05.05 ALAVUS PUUSTELLI
to 19.05.05 PORI BAR KINO
pe 20.05.05 HELSINKI TAVASTIA KLUBI
pe 27.05.05 KERAVA PANAMA JACK
la 28.05.05 NIVALA PUUSTELLI
la 04.06.05 KAUSTINEN VIIHDERAV. KONSTA
patonki
16.03.2005 18:14:47

Mutta. Suurin huutoni. Miten hitossa Koba III on voitu jättää pitkäsoitolta pois? Helkkari että on hieno biisi!

Niinpä. Mun mielestä Koba III taitaa olla koko tuon Keppijumppa-session paras biisi, johtuen ehkäpä juuri sen erilaisuudesta ja yllättävyydestä. Albumille se olisi kuulunut ilman muuta. Vaikka ei siinä mitään, kyllähän albumillekin on ylläreitä riittänyt, mutta siltikin, taidan tykätä enemmän tuosta ep:stä kuin tulevasta albumista.

Mutta ei nyt tämän enempää tästä aiheesta, palataan asiaan siinä vaiheessa, kun muutkin ovat kuulleet tuon pitkäsoiton.
bedlam
16.03.2005 18:31:35 (muokattu 16.03.2005 18:32:10)

YUP:n keikat:

Jaaha. Nelivitosen sivuilla kummittelee YUP:n nimi huhtikuussa, mutta näemmä kyseessä on erhe. Qstockissa sitten.

Niinpä. Mun mielestä Koba III taitaa olla koko tuon Keppijumppa-session paras biisi, johtuen ehkäpä juuri sen erilaisuudesta ja yllättävyydestä. Albumille se olisi kuulunut ilman muuta. Vaikka ei siinä mitään, kyllähän albumillekin on ylläreitä riittänyt, mutta siltikin, taidan tykätä enemmän tuosta ep:stä kuin tulevasta albumista.

Ensin meinasin sanoa, jotta eikös tämä ole jopa epäsoveliasta 'mainontaa' levystä ennen sen ilmestymistä, mutta toisaalta kommenttisi aiheuttamat mielikuvat ehkä aiheuttavatkin positiivisen yllätyksen itse levyn saapuessa ;)
patonki
16.03.2005 19:03:20

Ensin meinasin sanoa, jotta eikös tämä ole jopa epäsoveliasta 'mainontaa' levystä ennen sen ilmestymistä, mutta toisaalta kommenttisi aiheuttamat mielikuvat ehkä aiheuttavatkin positiivisen yllätyksen itse levyn saapuessa ;)

No juu, en mää nyt ajatellut olevani minään mainosmiehenä (tai antimainosmiehenä, for that matter) tuon kommenttini kanssa. Enkä oikeen edes usko, että meikäläisen sanomisilla YUP:n levyjen hyvyydestä on kenellekään edes mitään merkitystä. Itse ainakin suhtaudun aina melkoisella varauksella, kun mitä tahansa yhtyettä lähellä oleva taho vaikkapa hehkuttaa tulevaa julkaisua maasta taivaisiin. "Nyt se hahmo bändin sisärenkaasta vuoti ilmoille tiedon, että mahtava levy on tulossa" ei ainakaan meikäläistä vakuuttaisi millään muotoa...

Mutta siis, onhan Keppijumppaa mahtava levy. Tuo aiempi kommenttini voisi kuulostaa paremmin aseteltuna tältä: "Itse olisin valinnut käytössä olevasta materiaalista levylle ja ep:lle tulevat kappaleet hieman toisin."

No juu, turha näitä nyt on selitellä tämän enempää...
meitu
16.03.2005 19:54:21

Mitä, eikö nelivitosen keikka olekaan voimassa :'(
En malta odottaa qstockiin asti että saan kuulla uusia biisejä livenä.. mutta ei taida olla vaihtoehtoja kun täältä pohjoisesta ei paljon etelään ole keikoille lähtemistä. Ainakaan minun budjetilla.
Ne jotka soittaa, ne tietää.
Todenpuhuja
16.03.2005 21:48:45
No levy tuli sitten itsekin haettua kaupasta ja varsin oivalliselta vaikuttaa näin ensikuuntelemisilla. Eihän YUP ole koskaan aikaisemminkaan miltään kovin hyvältä kuulostanut ensimmäisillä kuuntelukerroilla, mutta noin kymmenennen pyörityksen jälkeen alkaa ne jututkin viimein avautua. Näin on oletettavissa myös tämän äänitteen osalta. Biiseistä minullakin nousee ehdottomasti esiin tuo Koba III, jonka välikitarointi on kerrassaan mainio. Pidän myös tästä hieman progressiivissävytteisestä rock-meiningistä, mitä levy tarjoaa Leppymättömät-levyn aikaisten suoraviivaisten tekeleiden sijaan. Lupaa hyvää uutta levyä ajatellen.
bedlam
16.03.2005 22:44:19 (muokattu 16.03.2005 22:46:25)

No juu, en mää nyt ajatellut olevani minään mainosmiehenä (tai antimainosmiehenä, for that matter) tuon kommenttini kanssa.

No en minä ihan ryppy otsassa kirjoittanut ;)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)