jwalk 12.03.2005 08:18:39 | |
---|
Tuli mieleen,kun välillä ahdistaa olla se ainoa kitaristi. Olisi mukavaa että olis toinenkin hemmo jakamassa vastuuta.vois vaikka vaan keikuttaa persettä välillä.Soolot on välillä tylsiä,kun vedän ne aina hatusta ja tuntuu että pitäis soittaa aina "täyteen" Muut hemmot sanoo että näin se toimii parhaiten,koska on muitakin variaatioita/soittajia kokeilu. Onhan siinä hyvätkin puolensa,mutta joskus kaipaisi tukea ja uutta ilmettä. Nimim. olenko yksin? |
Torniojaws 12.03.2005 10:09:47 | |
---|
Meilläkin trio; kitara, vokaalit & rummut, eipä tähän mennessä ole vielä lisää tarvinut. So sweet the hour, so calm the time,
I feel it more than half a crime,
When Nature sleeps and stars are mute,
To mar the silence ev'n with lute. |
efunkelist 12.03.2005 10:23:43 | |
---|
Meilläkin trio; kitara, vokaalit & rummut, eipä tähän mennessä ole vielä lisää tarvinut. Jätkät vetää ilman basistia? :o Kerran näin livenä yhden deathmetalbändin jossa oli vokalisti, rumpali ja kitaristi jolla oli kitara todella alas viritettynä. No, kyllä se niiden juttu siitä huolimatta toimi. En tällä hetkellä soita kitaraa mihinkään kokoonpanoon mutta mieluummin olisin kokoonpanossa jossa olisi lisäkseni ennemmin kosketinsoittaja kuin toinen kitaristi. Vaikuttaahan siihen kyllä soitettava musiikkikin että mikä kokoonpano toimii parhaiten. Kuvitelkaapa Niskalaukausta yhdellä telecasterilla vedettynä :) Tai RHCP kahdella Frusciantella? Joka tapauksessa, mitä enemmän soittajia sitä enemmän se vaatii jokaiselta osaamista jotta homma ei mene mössöksi. |
Super-Jari 12.03.2005 10:50:42 | |
---|
Meistä tuli ihan vasta trio. Kitara, basso, rummut. Olen ainoa kitaristi. Aika erikoinen tilanne kun olen tottunut että aina tuplataan kitarat ja jaetaan liidejä. Tavallaan on hauskaa olla ainoa kitaristi kun voi tehdä erillaisia juttuja soittaessa ilman että kuulostaa ihan perseelle tai no perseelle se kuulostaa joka tapauksessa, mutta ei tarvi miettiä että tajuaako toinen kitaristi. Toisaalta se toinen kitara on kuitenkin aika tärkeä. Toimii kai tämä näinkin, ainakin toistaiseksi. Parhaat reenit on ne ku viritetään vermeet, sit juodaan kaffit ja syyään pullaa ja jutellaan levyistä. Sit vedetään Get On ja lähetään kotiin.
-RR4E |
DJKaaos 12.03.2005 15:54:25 | |
---|
meilläkin yleensä trio: kitara, rummut ja vokalist/basisti. Tuntuu joskus siltä, että kaipaisin siihen vierelle "vastuuta jakamaan" toista kitaristia, lähinnä komppaamaan, mutta joskus myös sooloja vetämään. Rock 'n' roll on tie, totuus ja elämä. |
carlos 12.03.2005 19:59:05 (muokattu 12.03.2005 20:01:02) | |
---|
Trio se meilläkin ja yllätysyllätys, olen ainut kitaristi. Toisesta kitaristista ei olis haittaa, jos se olis samalla aaltopituudella, kuin minä ja basistimme. On kyllä erittäin mukava soitella, kun (varsinkin) basistin kanssa yhteensoitto luonnistuu erittäin hyvin! (tämä selittynee molempien yli 10v klassisen musiikin taustasta, hänellä viulu ja mulla sello). Eipä rumpalin ja kitara+basson kanssa yhteensoitossa ole myöskään ollut onkelmia. Tällähetkellä bändiin tarvittais kuitenki laulajaa, ja ettei mun tai basistin tarvis kurkkua aukoa, niin olis mukava joku sellanen tyyppi, joka laulun lisäks vois vetää toisinaan jotain kitarajuttuja. Eli siis toinen kitaristi olis jees, jos se kykenis soittamaan tässä bändissä luontevasti, eikä alkais kikkailemaan omiaan :) I can't hide but I can run for miles |
efunkelist 13.03.2005 18:24:36 | |
---|
Mä oon enimmäkseen soittanu kokoonpanoissa ainoona kitaristina ja se on kyllä helpompaa monin tavoin. Tietysti toisen kitaristin kanssa komppaaminen unisonossa tai harmonioiden soittaminen antaa ainutlaatuiset kiksit. |
Hevi! 13.03.2005 19:00:55 | |
---|
Jätkät vetää ilman basistia? :o Kerran näin livenä yhden deathmetalbändin jossa oli vokalisti, rumpali ja kitaristi jolla oli kitara todella alas viritettynä. No, kyllä se niiden juttu siitä huolimatta toimi. En tällä hetkellä soita kitaraa mihinkään kokoonpanoon mutta mieluummin olisin kokoonpanossa jossa olisi lisäkseni ennemmin kosketinsoittaja kuin toinen kitaristi. Vaikuttaahan siihen kyllä soitettava musiikkikin että mikä kokoonpano toimii parhaiten. Kuvitelkaapa Niskalaukausta yhdellä telecasterilla vedettynä :) Tai RHCP kahdella Frusciantella? Joka tapauksessa, mitä enemmän soittajia sitä enemmän se vaatii jokaiselta osaamista jotta homma ei mene mössöksi. nii tai kuvittele Iron Maiden yhel kitaral ja koskettimilla xD Up The Irons |
Hohhoijaa 13.03.2005 19:28:25 | |
---|
nii tai kuvittele Iron Maiden yhel kitaral ja koskettimilla xD Maidenilla on kosketinsoittaja. Härmä, kirves ja perkeles! |
Apricot 13.03.2005 23:11:16 | |
---|
Kyllä itse ainakin tykkään vetää triossa ilman toista kitaraa tai kiippareita. Bändin soundiin syntyy ilmaa, ja basisti ja rumpalikin voi soitella enemmän tavaraa. Parhaimmillaan triosoitto on mielestäni silloin, kun instrumenttien osuuksia ei ole aivan tarkkaan sovitettu, vaan on improvisoinnin vapautta. Ei tarvitse kitaristina miettiä, että meneekö ristiin pianon kanssa, tai että soittaako toinen gtr matalalta vai korkealta, näppäileekö hän kenties vai mitä. On vaan pelkät sointuvaihdokset ja jonkinlainen tyylilaatikko sekä biisin kokonaisrakenne, niin siitähän se lähtee. Iso bändi vaatii tosiaan ihan erilaisen soittotavan. Riippuu siitä minkälaisen kokonaissoundin bändi haluaa; massiivisen vai notkean. Triossa voi käyttää isoja soundeja, efektejä ym. eikä hypi kenenkään nenille. Trio sopii kyllä parhaiten jammailumeininkiin, mutta vaatii sitten jonkin verran näkemystä ja taitoa toimiakseen. Kuuluisia rock-trioja: Hurriganes, Van Halen & Extreme(!), SRV... No problemo! |
Kimmo72 13.03.2005 23:24:24 | |
---|
Kuuluisia rock-trioja: Hurriganes, Van Halen & Extreme(!), SRV... ....maailman suurin trio: Rush... Juu voihan sen toisen kitaristin korvata kiipparistilla jos niikseen tulee. Tosin kuten meillä (kenellä meillä) ei ole kiipparistia niin joutuu sitte itte soittelee niitäkin joka on "hieman" hankalaa kitaran kanssa. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
Angus 14.03.2005 01:19:08 (muokattu 14.03.2005 01:19:25) | |
---|
Kuuluisia rock-trioja: Hurriganes, Van Halen & Extreme(!), SRV... ... puhumattakaan Peer Güntista! Nikki ei paljoa toista kitaristia rinnalleen tartte. Ja tietenkin: Motörhead! "AC/DC:tä koskevissa hätätapauksissa ottakaa välittömästi yhteys nimimerkkiin Angus"! 8-) - JaniTheRock
Lue Motörhead- keikkatunnelmat |
vantage 14.03.2005 09:28:27 | |
---|
Trio on meilläkin, ollaan monta kertaa toista kitaraa mietitty. Viime kesänä jopa kokeiltiin, mutta kyllä se on aika suuri osa soundia tuo yksi kitara, kun bassosäröä on kuitenkin usein taustalla...Usein on tullut tosin mietittyä että kuullostaako musiikki liian ohuelta.. Well...
IHKK #5 |
wrshredder 14.03.2005 09:39:41 | |
---|
oon yhden miehen trio : soitan kitaraa ,laulan ja poljen jalalla tahtia! :) This guy can interface technology..! |
Angus 14.03.2005 09:51:31 | |
---|
Triossa olen itsekin kitaristina, hoidanpa vieläkin "vokaalit":kin. En tosin edes toista kitaristia kaipaisi, koska mielestäni tälläisessä punk/horror-punk/hc (Ramones, Misfits, Negative Approach, Minor Threat jne.)-tyylisessä jutussa on mukavampaa olla ainoana kitaristina. "AC/DC:tä koskevissa hätätapauksissa ottakaa välittömästi yhteys nimimerkkiin Angus"! 8-) - JaniTheRock
Lue Motörhead- keikkatunnelmat |
J.Ahonen 14.03.2005 11:41:57 | |
---|
G B D instrumentaali, hyvää paskaa. Ainakin täysin Free improvisaatio tahtoo kusta isomalla possella. Kitaraa veivaan. Onhan tossa Trio toiminassa omat miinuksensakkin. Basistilla todella tärkeä rooli, jotta homma toimii. |
TheWickerMan 14.03.2005 13:36:59 | |
---|
No Meillä 3kpl kitaristeja, laulaja pasisti ja rummut. Yleensä hommat on menny niin että yks kitara vetää taustaa ja kaks muuta kitaraa jotain kaks äänistä melodiaa. Välil kyl tuntuu et kolmas kitara on aika turha.. - Kyllä. |
... U2, Police, the Who, Led Zeppelin, Hendrix... ja the Rasmus! Oon listannu lähinnä bändejä, joista puuttuu keyb ja toinen gtr, eli ne on tavallaan trioja. Niitä kuuntelemalla varmaan hahmottuisi, minkälaisia mahdollisuuksia yksinäisellä soturilla on. Esim. Edge täyttää maisemaa tempo-delaylla jne. Erityisesti kandee tsiigaa näitä bändejä livenä, jos mahdollista. Levyllehän voi soittaa vaikka kuinka monta osuutta. No problemo! |
Playboy 15.03.2005 10:45:04 | |
---|
Saatte enemmän rahaa keikoilta ku ei oo niin paljoo äijii jakamassa palkkiota :D
Haku on ystäväsi..Muista se. |
Mako 15.03.2005 17:31:48 (muokattu 15.03.2005 17:36:53) | |
---|
Perusrokkitriossa vetämisen aiheuttaman tylsistyksen ymmärrän hyvinkin. Toinen juttu sitten taas on, etten itse oikein tykkää soitto- sen paremmin kuin kuuntelupuolellakaan kahden kitaran musiikista, kiippari sen sijaan lisäyksenä perustrioon tuo niin pirusti eloa ja uutta soundia, tietysti eihän sekään kaikkeen musaan sovi (enpä urkujakaan haluaisi RHCP:ssä välttämättä kuulla). EDIT: neljän jarpan kokoonpanossa jo tarvitaankin pelisilmää paitsi sen suhteen mitä soittaa, myös siihen mitä jättää soittamatta. Hyvä diili jos sitä ilmavuutta kaipaa: se jolla ensiksi soi yli 3 säveltä samanaikaisesti kompatessa tarjoaa kaljat. t:rumpali "Ollaann hilja!!!1"
-Unkarilaissyntyinen fasistimusiikinopettajani ala-asteella oppilailleen |