Aihe: Kesärallatus biisi
1
NORTON
22.03.2003 17:43:56

Innostuin tuosta Mairen sanoituksesta niin että päätin tehdä itsekin iloisen kesäbiisin. Nämä jutut varmaan löytyy jostain vanhemmista biiseistä, vaikka en nyt satu muistamaan mistä.

SUOMEN SUVI

suolla tuoksuu suomen suvi
sadoin siivin sirittää
ahoilla ja metsämailla
viulujansa virittää
heinäsirkat, mehiläiset
kaikki kansa ketojen
oravainen tanssiin lähtee
kanssa metsän petojen
oravainen tanssiin lähtee
kanssa metsän petojen

hetken vain se juhla kestää
sitten pidot päättyvät
talven herra helteet korjaa
purot, järvet jäättyvät
metsät, mannut maaten panee
vällyn alle nukkuvat
unissa jo uudet suvet
joissa käet kukkuvat
unissa ja uudet suvet
joissa käet kukkuvat

PS. Saa säveltää jos kiinnostaa. Sanoituksen Kaikki oikeudet pidetetty Saddamin käskystä.
noir
22.03.2003 17:56:49
Oikein hyvä tulos, tuli ihan Mörrimöykky-sadut/laulut/kirjat/kuvat mieleen. Tähän hätään ei kuitenkaan mitään säveltä saa päähänsä.
Don't hate me because I'm pretty.
Nimismies
24.03.2003 16:27:07 (muokattu 24.03.2003 16:27:30)
Tämä oli kaunis. Uppoaakohan tällainen nykyajan pokemonilla kyllästettyihin lapsokaisiin. Tässähän ei ilmeisesti(?) mukiloida/räjäytetty ketään.

Mutta minä pidin!!

EDIT: Kielioppivirhe.
"Kun sinua tarvitaan, siviilivaatteesi viedään ja uudet tuodaan" - Absoluuttinen Nollapiste
NORTON
24.03.2003 16:45:30

Tämä oli kaunis. Uppoaakohan tällainen nykyajan pokemonilla kyllästettyihin lapsokaisiin. Tässähän ei ilmeisesti(?) mukiloida/räjäytetty ketään.

Mutta minä pidin!!

EDIT: Kielioppivirhe.

Mulla on vähän sellainen kutina, että tuskinpa uppoaa keneenkään muuhun kuin meitsin äitiin, niinkuin on muuten kaiken muunkin tuotantoni kohdalla.

Jos mun äidilläni olisi levy-yhtiö niin mä olisin jo stara =)
Nimismies
24.03.2003 17:49:19

Mulla on vähän sellainen kutina, että tuskinpa uppoaa keneenkään muuhun kuin meitsin äitiin, niinkuin on muuten kaiken muunkin tuotantoni kohdalla.

Jos mun äidilläni olisi levy-yhtiö niin mä olisin jo stara =)

Noo. Ilmeisesti äitisi ymmärtää hyvän lyriikan päälle. Tämä olisi siinä mielessä hyvä etenkin lastenlauluksi, että tässä ei aliarvioida lapsia millään känkkäränkkä-lällätyksillä.
"Kun sinua tarvitaan, siviilivaatteesi viedään ja uudet tuodaan" - Absoluuttinen Nollapiste
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)