Mimi 12.03.2005 12:58:57 | |
---|
Taitaa muuten noilla sokeilla olla tuo kuuloaisti kehittynyt himpun verran erinlaiseksi kuin meillä muilla. Mutta täytyy hattua nostaa hienosta työstä. Niinkai se on, että jos yksi aisti puuttuu, tai on vajaa, niin muita on sitten käytettävä sitäkin enemmän... Ihan HUONO!
Mako eräässä topikissa: "Kohta on great balls on fire itse kullakin kun nuo Mnetin femakot™ rynää tänne" |
Öh? Glenniehän on kuuro, mutta ei kai näkörajoitteinen sentään? Niin mäkin oon useasta lähteestä kuullut. Voiko kukaan tätä 100%:sesti todentaa? Jumalauta että se nainen soittaa hienosti. Sooloperkussio-ja marimbalevynsä ovat straight from heavens. Ihan vaan jos jollakin on niitä myyrä... P.S: Jeff Healey vaihtoi soitinta. Nykyään trumpetisti! Myytävänä Tosco 22" ride! |
Pitkavirta 12.03.2005 16:08:53 | |
---|
Niinkai se on, että jos yksi aisti puuttuu, tai on vajaa, niin muita on sitten käytettävä sitäkin enemmän... Ja eiks siinä ole sekin että muut aistit alkaa vallata sitä osaa aivoissa, joka kuuluis alunperin sille puuttuvalle aistille? Aika mutu-tietoa mut muistaisin jotain tollasta kuulleeni.. |
hörhö 12.03.2005 16:12:05 | |
---|
Kuopiossa kävi ehkä joku vuosi sitten joku muistaakseni unkarilainen fonisti. En vain saa nimeä päähäni. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara,
myy mulle halpa av-etunen |
Mimi 12.03.2005 17:57:34 | |
---|
Ja eiks siinä ole sekin että muut aistit alkaa vallata sitä osaa aivoissa, joka kuuluis alunperin sille puuttuvalle aistille? Aika mutu-tietoa mut muistaisin jotain tollasta kuulleeni.. Aivojen valtaamisesta en tiedä, mutta väkisinkin kehittyy kuuloaisti tarkaksi, jos näkö on pois. On pakko kuulla "uhkat" (liikenteessä autot, vastaantulijat...), jos niitä ei näkemään pysty. Myös tuntoaisti tarkentuu, joskus olen kuullut sanottavan, että sokeat näkee käsillään. Pistekirjoitus ja tämmöiset siis. Hajuaistista en osaa mitään sanoa... Mutta edelleen ihmettelen sitä rumpalia. Kaiketi sillä on jokin tosi tarkka järjestys miten sille ne rummut asetellaan, luulisi muuten olevan mahdotonta, tai en tiedä. Kaikkeen varmaan tottuu aikanaan... Ihan HUONO! Mako eräässä topikissa: "Kohta on great balls on fire itse kullakin kun nuo Mnetin femakot™ rynää tänne" |
Pitkavirta 12.03.2005 18:15:20 | |
---|
Aivojen valtaamisesta en tiedä, mutta väkisinkin kehittyy kuuloaisti tarkaksi, jos näkö on pois. Niin niin, sitähän minäkin tarkotin. Mut aivoissa ne aistit kuitenkin "tapahtuu". Joku tietävämpi vois sanoo enemmän? |
mie 12.03.2005 18:29:08 | |
---|
Öh? Glenniehän on kuuro, mutta ei kai näkörajoitteinen sentään? Miten kuuro pystyy soittamaan mitään? |
King Of England 12.03.2005 18:47:55 | |
---|
Minä oon kuullu huhupuheita savolaisista rockabilly muusikoista, jotka oli aivan umpisokeita....olivat ryystäneet liikaa tinneriä Pikkarainen ottoo ja vuoloo lohijuustot jumalauta kusi mato pillunkarvat kärvää kekkuli perkule |
MattiAuer 12.03.2005 18:48:54 | |
---|
Miten kuuro pystyy soittamaan mitään? Tietämällä, miten homma hoidetaan. Kyllähän kuurokin voi varsinkin rytmejä tajuta ja diggailla. Sekä tietysti tuntea ja nauttia niistä. "Uniikki unikorni olikin korni koni"
DISCLAIMER: en tiedä tästä asiasta mitään. |
poppamies 12.03.2005 18:57:43 (muokattu 12.03.2005 18:58:55) | |
---|
Miten kuuro pystyy soittamaan mitään? Eihän tietenkää sellainen joka on koko ikänsä ollut kuuro voi soittaa yhtään mitään. Nämä suuret säveltäjät joista kerrotaan että olivat kuuroja niin olivat todennäköisesti vain huonokuuloisia. Se on eri asia se. "G-strings are for strippers" |
kalzu 12.03.2005 19:24:08 | |
---|
Tänään on suomalaisen musiikin päivä, joten sokeita muusikoita juhlittakoon jonakin muuna ajankohtana. Mutta onhan heitä melkoinen määrä, ekana tulee mieleen tietenkin Stevie Wonder ja Ray Charles. Sekä lyömäsoitinlegenda Evelyn Glennie, joka ei ole ihan täysin sokea, mutta tarpeeksi näkövammainen aiheuttaakseen suurta ihmetystä soittotaidollaan. Eikös tämä Evelyn Glennie ole ainakin kuulovammainen? Olen kuullut kaikenlaisia huhuja kuurouteen viitaten, mutta ilmeisesti hän kuulee kuitenkin jotain. Olin tossa ennen joulua kattomassa Tampere-Talossa kyseistä taituria, ja komeasti kyllä veti! Rasisti? Fasisti? Basisti? Näistä tunnetusti fiksuin on Basisti. (Eikä sekään niin fiksu ole.) |
sellisti 13.03.2005 00:31:30 | |
---|
Öh? Glenniehän on kuuro, mutta ei kai näkörajoitteinen sentään? Ai niin päinkö se olikin. Sori. Muttei hän ymmärtääkseni siis täysin kuurokaan ole, vaan jonkin verran kuulorajoitteinen. Music: A complex organization of sounds that is set down by the composer, incorrectly interpreted by the conductor, who is ignored by the musicians, the result of which is ignored by the audience. |
sellisti 13.03.2005 00:34:47 (muokattu 13.03.2005 00:36:10) | |
---|
Eihän tietenkää sellainen joka on koko ikänsä ollut kuuro voi soittaa yhtään mitään. Nämä suuret säveltäjät joista kerrotaan että olivat kuuroja niin olivat todennäköisesti vain huonokuuloisia. Se on eri asia se. Kyllä historia tuntee monia täysin kuuroja säveltäjiä. He eivät tietysti ole olleet syntymästä asti kuuroja, esim. Beethoven kuuroutui kokonaan vasta elämänsä loppupuolella. Silti hän on esim. upean 9. sinfoniansa säveltänyt kuulematta enää mitään. Kyllä säveltäjän päässä voi "soida" vaikkei korvat toimisikaan. Music: A complex organization of sounds that is set down by the composer, incorrectly interpreted by the conductor, who is ignored by the musicians, the result of which is ignored by the audience. |
kalzu 13.03.2005 11:11:18 | |
---|
Ai niin päinkö se olikin. Sori. Muttei hän ymmärtääkseni siis täysin kuurokaan ole, vaan jonkin verran kuulorajoitteinen. Yleisesti häntä pidetään täysin kuurona, ja hän soittaakin keikkansa siksi sukkasillaan, jotta aistisi biisin vaiheet lattian värähtelyn kautta. Tuohon en kyllä oikeen jaksa uskoa. Kuulin sitäpaitsi sisäpiirin tietoa, että Glennie oli aamuharjoituksissa jutellut avustajansa kanssa ollen tähän selin, joten ei hän voinut puhetta avustajansa huuliltakaan lukea. Asiasta tuskin saadaan ikinä 100% varmuutta. Rasisti? Fasisti? Basisti? Näistä tunnetusti fiksuin on Basisti. (Eikä sekään niin fiksu ole.) |
bibly 14.03.2005 19:13:07 | |
---|
Taitaa muuten noilla sokeilla olla tuo kuuloaisti kehittynyt himpun verran erinlaiseksi kuin meillä muilla. Mutta täytyy hattua nostaa hienosta työstä. Nostan vieressäsi... |
AP 14.03.2005 20:20:32 | |
---|
Aivojen valtaamisesta en tiedä, mutta väkisinkin kehittyy kuuloaisti tarkaksi, jos näkö on pois. On pakko kuulla "uhkat" (liikenteessä autot, vastaantulijat...), jos niitä ei näkemään pysty. Myös tuntoaisti tarkentuu, joskus olen kuullut sanottavan, että sokeat näkee käsillään. Pistekirjoitus ja tämmöiset siis. Hajuaistista en osaa mitään sanoa... Kuulemma sekin kyllä paranee, sanoo isoäitini, joka on ollut käytännössä täyssokea 30 v. K100 #7 |