Aihe: Sokeat muusikot.
1 2
borsta
11.03.2005 20:46:45

Onko sokeille muusikoille mitään merkkipäivää? Ajattelin tänään pitää sellaisen. Käsittääkseni ainakin Ray Charles, Stevie Wonder ja Bach olivat sokeita?? Sokeiden muusikoiden merkkipäivänä kuuneltaisiin ainoastaan sokeita muusikoita ja soitettaisiin silmät sidottuina. Tietääkö kukaan mitään listaa sokeista muusikoista? Helvetin järkevää ajattelua mullakin (liikaa aikaa. :)
Minkä saatana kylvää, sen hyrynsalmelainen korjaa.
sax machine
11.03.2005 20:48:18
Oliko Bach sokea?
"Hot can be cool and cool can be hot and each can be both but hot or cool, man, jazz is jazz." -Louis Armstrong-
borsta
11.03.2005 20:51:45

Oliko Bach sokea?

Mulla ei ole mitään varmaa tietoa. Joku asiantuntija varmasti tietää paremmin. Huhupuhetta, kaveri sano..
lxi
11.03.2005 20:55:22
Oliko Bach sokea?

Vasta aivan elämänsä loppuhetkillä.

Jeff Healey mainittakoon, samoin Andrea Bocelli.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist.
kuunneltua
Öyvind
11.03.2005 20:57:16
Jeff Healey mainittakoon

perkele ku soittaa hyvän While My Guitar Gently Weeps -coverin
jvuo@POISTAabcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghijk.com
gandar
11.03.2005 20:57:57 (muokattu 11.03.2005 21:01:47)
Bach tuli sokeaksi elämänsä ehtoopuolella, tarkemmin vuonna 1749 johtuen harmaakaihistaan.

/edit: Kuten nahkis jo sanoikin. Jäinpä sitten kirjoittelemaan ja etsimään tarkempia faktoja.
/edit: Jonkun lista sokeista muusikoista: http://www.amazon.com/exec/obidos/t … -/3KA26FVG3HNT7/103-8327277-2819808
Ceci n'est pas une signature
Mimi
11.03.2005 21:13:24
Eikös Velcran rumpali tai joku oo käytännössä näkökyvytön. Luin muistaakseni jostain lehdestä, että oli pompannu lavalta yleisöön tietämättä kuinka paljon jengiä on koppaamassa kiinni...
Ihan HUONO! Mako eräässä topikissa: "Kohta on great balls on fire itse kullakin kun nuo Mnetin femakot™ rynää tänne"
Bonham
11.03.2005 21:16:00
Eikös Velcran rumpali tai joku oo käytännössä näkökyvytön. Luin muistaakseni jostain lehdestä, että oli pompannu lavalta yleisöön tietämättä kuinka paljon jengiä on koppaamassa kiinni...

Ja sama heppu laulaa Rust yhtyeessä... ja hyvin
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
aivokuolio
11.03.2005 21:21:39

Sekä Mauron Maidenissa. Mikko Herranen siis kyseessä.
mustan huoneen testi.
Mimi
11.03.2005 21:38:12

Niin, no eihän se näkökykyä se laulutaito välttämättä tarvitse. Mutta sitä oon miettiny, että kyllä sen pitää rumpunsa tuntea paremmin ku hyvin, jos se niitä sokkona hakkaa, ei kuitenkaan siinäkään mitenkään huono ole...?
Ihan HUONO! Mako eräässä topikissa: "Kohta on great balls on fire itse kullakin kun nuo Mnetin femakot™ rynää tänne"
Mook
11.03.2005 21:50:13 (muokattu 11.03.2005 21:50:46)
Snooks Eaglin, blueskitaristi/laulaja on sokea myös. Ollut vissiin ihan syntymästään saakka :( Mutta hyvinpä tuo soitto näkyy silti sujuvan.

EDIT: typo nimessä
Isona muutan Etelä-Amerikkaan, etsin sieltä jonkun poliittisesti epävakaan maan ja katoan vallankumouksen pyörteisiin.
NHR
11.03.2005 22:30:58

Kotimaisista tuli heti mieleen Saara Suvanto. Taisipa hänkin tosin kuolla jo muutama vuosi sitten, mutta kasa hienoja biisejä jäi.
Pellestä taikuriksi muuttuu aika hitaasti; ehkei siihen riitä elinaikani.
PL
11.03.2005 22:40:26
Kotimaisista tuli heti mieleen Saara Suvanto. Taisipa hänkin tosin kuolla jo muutama vuosi sitten, mutta kasa hienoja biisejä jäi.

Huima ääni hänellä oli. R.I.P
absqua
11.03.2005 22:44:25
Niin, no eihän se näkökykyä se laulutaito välttämättä tarvitse. Mutta sitä oon miettiny, että kyllä sen pitää rumpunsa tuntea paremmin ku hyvin, jos se niitä sokkona hakkaa, ei kuitenkaan siinäkään mitenkään huono ole...?

No ei ole ei. Eikä ihan huono laulaja, kitaristi, äänittäjä, miksaaja tai kosketinsoittajakaan. ;-)

Sama kunnioitettavan legendaarinen jamppa on ajanut myös mopolla ja tehnyt muitakin aivan käsittämättömiä asioita, joista muutamia olen itsekin saanut olla todistamassa.

Noilla kovimmilla jätkillähän taitaa fyysiset/aistilliset vajavaisuudet loppujen lopuksi kääntyä tavalla tai toisella positiiviseksi voimavaraksi jollakin toisella osa-alueella.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
mr_b
11.03.2005 23:48:16

Hetken olin vähän ymmälläni kunnes tajusin että sekoitin tämän Saara Soisaloon.

Useilla vanhan koulukunnan bluesmiehillä taisi olla näkövaikeuksia, Blind Lemon Jefferson ja mitä noita nyt olikaan.
We have ways of making you think.
lxi
12.03.2005 03:34:31
Sekä lyömäsoitinlegenda Evelyn Glennie, joka ei ole ihan täysin sokea, mutta tarpeeksi näkövammainen aiheuttaakseen suurta ihmetystä soittotaidollaan.

Öh? Glenniehän on kuuro, mutta ei kai näkörajoitteinen sentään?
The fact that no one understands you doesn't make you an artist.
kuunneltua
poppamies
12.03.2005 07:21:41

José Feliciano
"G-strings are for strippers"
JM
12.03.2005 11:30:00
No ei ole ei. Eikä ihan huono laulaja, kitaristi, äänittäjä, miksaaja tai kosketinsoittajakaan. ;-)

Itseasiassa juuri eilen erään tuttavani kanssa tuopin äärellä keskusteltiin Herrasesta tovi, ja kuulema on kaiken lahjakkuutensa lisäksi äärimmäisen mukava heppu. Hattua pitää kyllä nostaa jo pelkästään niistä ansioista, mitä itse olen päässyt todistamaan.
Äärimmäisen hyvää laulantaa Rustissa, eikä esimerkiksi Iiwana Julman tallenteetkaan ollenkaan pahalta kuulosta, päinvastoin. Velcraakin olen sen verran livenä kuullut, että voi hyvin perustein todeta kyseisen miehen taitavan rumpaloinninkin.
Ei ole omena kauas katajasta kapsahtanut.
borsta
12.03.2005 12:48:17

Taitaa muuten noilla sokeilla olla tuo kuuloaisti kehittynyt himpun
verran erinlaiseksi kuin meillä muilla. Mutta täytyy hattua nostaa hienosta työstä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)