Mr. Bean 21.03.2003 17:07:05 | |
---|
Sitä ,että kuullostaako esim. podin jcm mallinnus oikealta tai jonkun jtm:n mallinnus? |
Fortune 21.03.2003 17:10:21 | |
---|
Kaikki on suhteellista, mutta kyllä ainakin minun mieleeni ja käyttötarkoituksiini. Eli kuulostaa, ei ehkä käyttäydy kuten putkivahvistin dynamiikan suhteen, mutta kyllä sillä pystyisi ketä tahansa huijaamaan. |
LaXu 21.03.2003 17:19:32 | |
---|
Minä taas sanoisin, että ei kuulosta. Onhan se tietysti "sinne päin", mutta eroa kuitenkin on selkeästi. Mallinnukset yleensä kuulostavat jotenkin karkeammilta ja karummilta, tai vaihtoehtoisesti "laatikkomaisilta". |
Fortune 21.03.2003 18:12:33 | |
---|
Minä taas sanoisin, että ei kuulosta. Onhan se tietysti "sinne päin", mutta eroa kuitenkin on selkeästi. Mallinnukset yleensä kuulostavat jotenkin karkeammilta ja karummilta, tai vaihtoehtoisesti "laatikkomaisilta". Oletko valmis sokkotestiin? ;) Ei tapella, ei minullakaan enää jostain syystä ole linekuutosia. |
Dumb 21.03.2003 18:12:44 | |
---|
Kannattaa ehkä ennemmin lähestyä aiheetta siltä pohjalta, että soundaako ne muuten vaan hyviltä. |
Kannattaa ehkä ennemmin lähestyä aiheetta siltä pohjalta, että soundaako ne muuten vaan hyviltä. no kuullostaako? |
Fortune 21.03.2003 18:14:38 | |
---|
Kannattaa ehkä ennemmin lähestyä aiheetta siltä pohjalta, että soundaako ne muuten vaan hyviltä. No niin, mutta jos kerran ihan nimetään mallit ja sanotaan että tämän pitäisi kuulostaa tältä ja tältä, niin ihmispolo helposti ryhtyy vertaamaan :) Ihan sama, miljoona kertaa puitu juttu. Jokaisen oma korva ratkaiskoon. |
Dumb 21.03.2003 18:20:12 | |
---|
Marsumallinnukset ei ole mun suosikkeja (Recto on), mutta ainakin JCM-mallinnuksesta olen saanut paremman soundin irti kuin aidosta JCM:stä! |
LaXu 21.03.2003 18:20:31 | |
---|
Kannattaa ehkä ennemmin lähestyä aiheetta siltä pohjalta, että soundaako ne muuten vaan hyviltä. Tämä on kyllä hyvä lähestymistapa. Olisivat saaneet kyllä nimetä nuo mallit samaan tyyliin kuin Yamaha tekee, eli jotain geneerisia nimiä kuten Crunch 1 jne. eivätkä väittää, että tämä ja tämä malli on ihan niinkuin Marshall JCM800. Minun mielipiteeni oikeastaan onkin, että mallinnukset saattavat itsessään kuulostaa oikein hyviltä, mutta eivät kuitenkaan putkivahvistimelta, toisin kuin valmistaja väittää. |
booster 21.03.2003 19:02:01 | |
---|
Mä sanoisin V-AMP2:n omistaneena, että mallintava toisinaan kuulostaa hyvältä, mutta tuntuu pahalta. Ehkä joku ymmärtää tämänkin sanonnan.. ;) "If I'm gonna get my balls blown off for a word, my word is 'poontang'."
Haussa: keinokuorma
Poistossa:
Zoom Tri-Metal (vaihto SM-57) |
askomiko 21.03.2003 20:05:04 (muokattu 21.03.2003 20:06:50) | |
---|
Minusta brit blues ja JTM kuulosti varsin oudoilta. Erilaisia turinoita, jotka eivät kyllä kovin kummoisesti esikuvaansa muistuta. Ei ne pahoja ole, mutta ei ne paljoa bluesbreakeriltakaan kuulosta. Tai no, oli niissä ja JCM:ssä havaittavissa jotain kaukaista sukulaisuutta esikuvien kanssa. Ja epäilemättä siitä saa paljon kätevämmin kivan särösoundin kuin oikeasta JCM:stä. "Paskasta ei saa konvehtia" - Leila P. Makkonen |
Guitarfreak 23.03.2003 14:51:11 | |
---|
noo... niistä saa ihan kelpo soundeja jos jaksaa vääntää niitä nappuloista ja testailla eri kaappimallinnuksia (vaatekaappeja ja ruokakaappeja kannattaa kokeilla... oli pakko sanoa :-P) Tosin tuo Recto oli mun yleisin mallinnus... onnistuneita malleja ;) Kaikki on turhaa. Kaikki mitä ihminen yrittää on vain katoavaa turhuutta ajan virrassa.
http://koti.mbnet.fi/lede/Kamat.jpg - soittokamat löytyy tuolta...
Tuollainen toinen Mesan pönttö olisi mukava... viestiä vaan jos tiedät mistä niitä saa lisää |
DieC1 24.03.2003 02:26:48 | |
---|
Kyllä minulle tuo rectifier kelpaa mainiosti. Ja niinkuin Dumbkin mainitsi, pääasia on, että kuulostaa hyvältä. Minä tykkään. POD on ystävä. Pääni irti kuvittelin ja huusin, että kumpi meistä on minä; PÄÄNI vai KEHO? |
Michi 24.03.2003 11:19:30 | |
---|
Mä sanoisin V-AMP2:n omistaneena, että mallintava toisinaan kuulostaa hyvältä, mutta tuntuu pahalta. Ehkä joku ymmärtää tämänkin sanonnan.. ;) Allekirjoitan tuon täysin parikymmentä keikkaa Flextone II- sarjalaisella soittaneena. Kun kamat vaihtuivat, paha olokin katosi :) -Up The Irons!- |
Keppi 24.03.2003 11:56:55 | |
---|
Varmasti noi mallinnus jutskat on saman kuuloisia tai ainakin tosi hähellä alkuperäistä. Mikä itseeni on häirinnyt noissa on se, ett niillä soittaminen on niin paljon erillaista, kun putkipelien kanssa. Niihin ei saa ihan samanlaista otetta, eikä soittotuntuma ole aivan yhtä hyvä...siis jos on tottunut putkivahvistimeen. Ne käyttäytyy muutenkin hieman toisella tavalla. Juuup! |
touhis 25.03.2003 11:13:35 | |
---|
Äh, nyt menee taas ihan ohi topikin... Rupesin pohtimaan, kumpi seuraavista lienee tärkeämpää. Sekö että yleisön mielestä kuulostaa hyvältä vai että kitaristista tuntuu hyvältä ja vahvistin käyttäytyy 'oikein'. Tämä ei sitten ole mikään 'putki vs digitaali -juttu'. Yritän käsitellä aihetta noin niinkuin kokonaisuuden kannalta kuulijan näkökulmasta. Törmäsin tilanteeseen, jossa putkivahvistimesta sai 'hyvän' soundin, joka ei valitettavasti tuntunut sopivan tilanteeseen. Mallintavasta puolestaan sai hieman 'huonomman' soundin, joka kuitenkin toimi reilusti paremmin. Kyllä alkoi ahdistamaan, kun siinä sitten pähkäilin, kumpaa jatkossa käyttäisi... Siitä siis tuota ylläolevaa pohtimaan. Mielipiteitä?? fender guitars to fender amps |
Michi 25.03.2003 12:27:48 | |
---|
Törmäsin tilanteeseen, jossa putkivahvistimesta sai 'hyvän' soundin, joka ei valitettavasti tuntunut sopivan tilanteeseen. Mallintavasta puolestaan sai hieman 'huonomman' soundin, joka kuitenkin toimi reilusti paremmin. Kyllä alkoi ahdistamaan, kun siinä sitten pähkäilin, kumpaa jatkossa käyttäisi... Siitä siis tuota ylläolevaa pohtimaan. Mielipiteitä?? Ääh. Ei ymmärrä. Voitko tarkentaa. -Up The Irons!- |
PIM 25.03.2003 14:35:29 | |
---|
Jollekin tämä saattaa tulla tietysti täytenä yllätyksenä, mutta kautta aikain on tehty myös paskoja putkivahvistimia eli siinä mielessä ei ole mahdotonta että mallintava todellakin kuulostaisi paremmalta kuin putkivahvistin. Jos käsitykset mallintavan soittotuntumasta rajoittuu vain Line6:n kamoihin niin kannattaa tutustua myös muiden valmistajien mallintaviin. Mulla taitaa olla tällä hetkellä noin kuusi putkivahvistinta ja Yamahan mallintava DG100 eikä minusta tuolla Yamahalla soittaminen eroa oleellisesti jollain noista putkivehkeillä soittamisesta koska yhtä hyvin se vastaa soittodynamiikkaan kuin putkivehkeetkin. Ja pääasiassa soittelenkin nykyään sillä koska siitä saa hyvät saundit myös hiljaisemmilla volyymeillä ilman keinokuormia tms. laitteita ja soundien monipuolisuudessa se voittaa minkä tahansa putkivahvistimen. Minusta olisi jo aika päästä tästä putki vs. mallintava vastakkainasettelusta. Eihän kukaan enää nykyään väännä kättä siitäkään että onko analoginen äänitystekniikka parempaa tai huomompaa kuin digitaalinen vaan silläkin saralla on päädytty siihen että molemmilla teknologioilla on oma paikkansa kokonaisuudessa. Aivan samalla tavalla vahvistinten kohdallakin löytyy tilanteita joissa mallintava monipuolisuudellaan ja helppoudellaan peittoaa putkivahvistimen sata nolla ja taas toisaalta tilanteita joissa mallintavaa ei voisi kuvitellakaan samalle viivalle oikean putkivahvistimen kanssa. Right now I'm fucking busy, or vice versa.. |
touhis 25.03.2003 14:39:50 | |
---|
Jaa, olen kai alkanut kyllästymään tähän 'täydellisen kitarasoundin etsintään'... Tarkoitan siis, että eikö kuulijan kannalta ole parempi, että kitaran soundi sopii hyvin muiden soitinten kanssa kuin se, että kitaristilla on sikamagee soundi, vaikkei se ehkä olisikaan kaikkein sopivin tilanteeseen?? Kuuntelen tässä muuten juuri RHCP:n By the Way -levyä, jossa John Frusciante soittaa honottavalla straton takamikkisoundilla nasevia sooloja ja kaikki kuulostaa niin sopusointuiselta... fender guitars to fender amps |
touhis 25.03.2003 15:24:51 | |
---|
Noniin, nythän PeteH ehtikin jo väliin. fender guitars to fender amps |