Aihe: 6-ruuvinen vs 2-ruuvinen Fender-talla
1
Ozz86
07.03.2005 13:23:28
Eli, itselläni on tuollainen 6-ruuvinen talla armaassa Cortissani. Mutta se on aikas kökkö, joten olen miettinyt vaihtoa. Kysynkin nyt että mitä eroa noilla kiinnitysmenetelmillä on, onko jompikumpi parempi ja saako 2-ruuvisen heitettyä 6-ruuvisen paikalle ilman porailua yms.?

Jos joku ei tajunnut mitä tarkoitan, T-kauppa-linkit selventävät :)

6-ruuvinen
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-171297.html

2-ruuvinen
http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … _stratocaster_tremolo_prodinfo.html

Jälleen kerran, kiitos jo etukäteen.
Hyvä esko, taistele!
McNulty
07.03.2005 13:31:11
Eli, itselläni on tuollainen 6-ruuvinen talla armaassa Cortissani. Mutta se on aikas kökkö, joten olen miettinyt vaihtoa. Kysynkin nyt että mitä eroa noilla kiinnitysmenetelmillä on, onko jompikumpi parempi ja saako 2-ruuvisen heitettyä 6-ruuvisen paikalle ilman porailua yms.?

Ei saa ilman porailua kiinni... 2-ruuvisessa tulee ankkureille tapit runkoon kiinni ja niille pitää porata isommat reiät jonne tapit sitten upotetaan. Itse pidän enemmän noista 2-ruuvisista talloista niiden helpomman säätämisen, kitaran vireen ja kevyemmän kammenkäytön takia...
Ozz86
07.03.2005 13:33:37
Ahaa, kiitoksia.
Keksipä sie jotain hienoa tähän...
mkp
10.03.2005 10:17:28
Terve,

Tavallisesti Stratosta voi ottaa neljä ruuvia pois, jättäen
kaksi reunoille.
Jos ruuvit ovat tarpeeksi pitkät ja paksut, homma toimii.
=)

mk
weelie
10.03.2005 10:47:45
Yleensä niitä neljää keskimmäistä ei kannata ruuvata pohjaan asti, toimii paremmin vain uloimmilla kahdella.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
StJerky
10.03.2005 12:36:03
Terve,

Tavallisesti Stratosta voi ottaa neljä ruuvia pois, jättäen
kaksi reunoille.
Jos ruuvit ovat tarpeeksi pitkät ja paksut, homma toimii.
=)

mk

Näin minullakin ollut jo yli 15 vuotta ilman ongelmia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)