Aihe: 6-ruuvinen vs 2-ruuvinen Fender-talla
1
McNulty
07.03.2005 13:31:11
Eli, itselläni on tuollainen 6-ruuvinen talla armaassa Cortissani. Mutta se on aikas kökkö, joten olen miettinyt vaihtoa. Kysynkin nyt että mitä eroa noilla kiinnitysmenetelmillä on, onko jompikumpi parempi ja saako 2-ruuvisen heitettyä 6-ruuvisen paikalle ilman porailua yms.?

Ei saa ilman porailua kiinni... 2-ruuvisessa tulee ankkureille tapit runkoon kiinni ja niille pitää porata isommat reiät jonne tapit sitten upotetaan. Itse pidän enemmän noista 2-ruuvisista talloista niiden helpomman säätämisen, kitaran vireen ja kevyemmän kammenkäytön takia...
Ozz86
07.03.2005 13:33:37
Ahaa, kiitoksia.
Keksipä sie jotain hienoa tähän...
mkp
10.03.2005 10:17:28
Terve,

Tavallisesti Stratosta voi ottaa neljä ruuvia pois, jättäen
kaksi reunoille.
Jos ruuvit ovat tarpeeksi pitkät ja paksut, homma toimii.
=)

mk
Niq
10.03.2005 10:35:56

Ainakaan Yamaha Pacifica -stratokopsuun ei mene vanhalle kuusiruuvisen paikalle tuo kaksiruuvinen, vaan pitää porata uudet reiät. Ja vissiin noissa fendereissäkin on mittojensa puolesta erilaisia talloja riippuen valmistusmaasta. Tai ainakin tällainen käsitys on asiasta minulla.
"Jos päätä hakkaa seinään tarpeeksi kauan, se menee siitä läpi" -Chemo
weelie
10.03.2005 10:47:45
Yleensä niitä neljää keskimmäistä ei kannata ruuvata pohjaan asti, toimii paremmin vain uloimmilla kahdella.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
StJerky
10.03.2005 12:36:03
Terve,

Tavallisesti Stratosta voi ottaa neljä ruuvia pois, jättäen
kaksi reunoille.
Jos ruuvit ovat tarpeeksi pitkät ja paksut, homma toimii.
=)

mk

Näin minullakin ollut jo yli 15 vuotta ilman ongelmia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)