Aihe: Kitaran tuplaus
1 2
kunnasja
19.03.2003 14:49:22
En tiedä teistä, mutta itse ainakin huomaan eron heti, jos kitarat on tuplattu tai sitten keinotekoisesti laajennettu stereokuva. Saat olla aika vitun robotti äijä ettei sitä huomaa...QOTSA:n biiseissä esim. ei (muistaakseni) ole tuplattu kitaroita ja silti saundaa aika nannalle...

Otapas sitten toi Dream Theaterin Images & Words-albumi kuunteluun, ja kerro, onko siinä käytetty aitoa vai keinotekoista tuplausta?

Menee gallup-osioksi... itse veikkaan että keinotekoista. Mutta toisaalta, Petrucci soittaa yleensä _aika_ tarkasti, että...
Fiery sunset, the clouds are no longer gray - Burning crimson that soothes all my pain - The sun is burning down - Visit: http://www.helionprog.com
goashem
20.03.2003 11:11:58

Otapas sitten toi Dream Theaterin Images & Words-albumi kuunteluun, ja kerro, onko siinä käytetty aitoa vai keinotekoista tuplausta?

Kyllä se toinen kitara on soitettu sisään 99% todennäköisyydellä, varsinkin kun ottaa huomioon albumin nauhoitusajankohdan, jolloin tekniikka ei ollut läheskään niin kehittynyt kuin nyt.

Toisaalta, onhan maailma täynnä albumeita, joissa kitarat on tuplattu tuplasti. Soittotaito ja rytmitaju helpottaa hommaa ja tekniikka hoitaa nykyaikana loput :).
askomiko
20.03.2003 18:13:24
En tiedä teistä, mutta itse ainakin huomaan eron heti, jos kitarat on tuplattu tai sitten keinotekoisesti laajennettu stereokuva. Saat olla aika vitun robotti äijä ettei sitä huomaa...QOTSA:n biiseissä esim. ei (muistaakseni) ole tuplattu kitaroita ja silti saundaa aika nannalle...

Mitenkäs on vaikka Metallican tuotosten laita?

Esim. Justice for all-levyllä on kahdeksan kitararaitaa runnomassa koko ajan, huomaako siitä että se on soitettu 8 kertaa?
"Paskasta ei saa konvehtia" - Leila P. Makkonen
Vilhelmus
20.03.2003 20:42:41

Mitenkäs on vaikka Metallican tuotosten laita? Esim. Justice for all-levyllä on kahdeksan kitararaitaa runnomassa koko ajan, huomaako siitä että se on soitettu 8 kertaa?

Ja olikos se suomalaista Corporal Punishment, jolla oli kuulemma 17 raitaa komppiskittaa =D
Born of black wind, fire and steel
goashem
20.03.2003 21:56:06

Esim. Justice for all-levyllä on kahdeksan kitararaitaa runnomassa koko ajan, huomaako siitä että se on soitettu 8 kertaa?

Newsted taisi olla vain koko nauhoitusten aikana kahvilla tai tupakalla, kun koko levyllä ei bassoa kuulu ollenkaan... Tai sitten raidat loppuivat kesken eikä basso mahtunutkaan enää minnekään.
kunnasja
21.03.2003 10:36:07
Newsted taisi olla vain koko nauhoitusten aikana kahvilla tai tupakalla, kun koko levyllä ei bassoa kuulu ollenkaan... Tai sitten raidat loppuivat kesken eikä basso mahtunutkaan enää minnekään.

Väännelkää hyvät ihmiset vähän niitä EQ-potikoita, niin sitäkin levyä viitsii kuunnella huomattavasti paremmin. Ja Justice:n bassoraitahan suorastaan HUUTAA verrattuna Queen-coveriin Stone Cold Crazy. Jos siinä biisissä on bassoraita, syön hattuni.
Fiery sunset, the clouds are no longer gray - Burning crimson that soothes all my pain - The sun is burning down - Visit: http://www.helionprog.com
Huevos
25.03.2003 14:06:08

Mitenkäs on vaikka Metallican tuotosten laita?

no, sanotaanko näin, et miten muutenkaan ne olis voitu tehdä?
Fortune
25.03.2003 14:07:58

Väännelkää hyvät ihmiset vähän niitä EQ-potikoita, niin sitäkin levyä viitsii kuunnella huomattavasti paremmin. Ja Justice:n bassoraitahan suorastaan HUUTAA verrattuna Queen-coveriin Stone Cold Crazy. Jos siinä biisissä on bassoraita, syön hattuni.

Toisaalta minun mielestäni levyt pitäisi tehdä niin, että eq:hon ei tarvitse koskea, itselläni se on aina "flat" ja jos ei kuulu niin voi voi.
Ostetaan midipedaali. Katso tori.
Kitarakamakaavio.
kunnasja
01.04.2003 13:05:48
Toisaalta minun mielestäni levyt pitäisi tehdä niin, että eq:hon ei tarvitse koskea, itselläni se on aina "flat" ja jos ei kuulu niin voi voi.

Joo. Mutta kun kaikki levyt ei ole silleen tehtyjä. Mielummin sitä kuuntelee sellaista jossa on jotain järkeäkin :)
Visit http://www.helionprog.com
Dumb
02.04.2003 20:38:23

Mulla on aina stereoiden, Winampin ja Windows Media Playerin EQ säädetty enemmän tai vähemmän V:lle (bassopuoli enemmän korostettuna kuin treble).
d-iivil
09.04.2003 02:22:27
Mulla on aina stereoiden, Winampin ja Windows Media Playerin EQ säädetty enemmän tai vähemmän V:lle (bassopuoli enemmän korostettuna kuin treble).

Amis :D
SirElwood
09.07.2003 14:25:19

http://www.testimaa.com/amis/test.asp
jPekka
09.07.2003 14:58:31

Kyllä se toinen kitara on soitettu sisään 99% todennäköisyydellä, varsinkin kun ottaa huomioon albumin nauhoitusajankohdan, jolloin tekniikka ei ollut läheskään niin kehittynyt kuin nyt.

Näyttää tuo Images & Words olevan äänitetty tuossa vuoden 1994 tienoilla, eli tuommoiset kahdeksisen vuotta sen jälkeen kun minä harrastin neliraita-kasettidemoissani kitaroiden keinotekoista tuplausta...

Ei siihen tarvittu siihen aikaan muuta kuin halpa, käytettynä ostettu viivepedaali. Analoginen tai digitaalinen.

.
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
Aleksi Gaiss
15.07.2003 14:52:44
Anteeksi kun puutun mielenkiintoiseen keskusteluun typerällä kommentilla, mutta DT'n Images & Words on äänitetty 1990, ja kitarat on tuplattu ihan soittamalla. Ja tämä on tosi. :)
Fortune
15.07.2003 19:13:09
Anteeksi kun puutun mielenkiintoiseen keskusteluun typerällä kommentilla, mutta DT'n Images & Words on äänitetty 1990, ja kitarat on tuplattu ihan soittamalla. Ja tämä on tosi. :)

1992 ilmestyi, eikä sitä kahta vuotta liene tehty kuitenkaan :)
"Hau, vitun hiiri, hau!" -Lähikauppias
Auta köyhää, osta Talman, katso tori.
Insomnia_
15.07.2003 20:58:41 (muokattu 15.07.2003 20:59:18)
1992 ilmestyi, eikä sitä kahta vuotta liene tehty kuitenkaan :)

Nauhoitettu, muistaakseni, kansien mukaan vuoden '91 lopussa...
Paskasta ei saa kultaa vaikka olisi Midas...
Fortune
15.07.2003 21:03:36
Nauhoitettu, muistaakseni, kansien mukaan vuoden '91 lopussa...

Jeh, "Recorded & mixed at Bear Tracks Studio, Suffern, NY, October-December 1991"
"Hau, vitun hiiri, hau!" -Lähikauppias
Auta köyhää, osta Talman, katso tori.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)