Aihe: Musiikkiohjelman sijainti kiintolevyillä.
1
vigoyan
02.03.2005 18:59:31
Tervehdys,

Minulla on tietokoneessani kaksi fyysisesti erillistä kiintolevyä: A: 80GB ja B: 200GB. Olen asentanut käyttöjärjestelmän (Windows XP) levylle A. Ja ajattelin että pyhittäisin levyn B ainoastaan musiikkitarpeisiin. Tuli kuitenkin mieleen että onko itse musiikkiohjelman asentaminen samalle levylle järkevää, siis levylle mihin myös nauhoitus tapahtuu. Olisiko järkevämpää asentaa musaohjelmat A:lle ja audio (raakadata) B:lle. Vai onko tällä mitään merkitystä loppupeleissä?
jPekka
03.03.2005 09:21:32

Olisiko järkevämpää asentaa musaohjelmat A:lle ja audio (raakadata) B:lle. Vai onko tällä mitään merkitystä loppupeleissä?

Melkein veikkaisin noin. Itse olen ainakin käyttänyt samaa systeemiä jo pitkään erinomaisin tuloksin. Tarkemmin sanoen systeemi on seuraava:

Kovalevy 1, partitio 1: Käyttöjärjestelmä, ohjelmat, käyttöjärjestelmän swap-tiedosto*

Kovalevy 1, partitio 2: "Muu" data, kuten duuniprojektit, kirjojen käsikirjoitukset, graafiset tekeleet, sähköpostit sunsensellainen.

Kovalevy 3, partitio 3: Toimi aikaisemmin eräänlaisena varasto-osiona, jonne olen tupannut kaikenlaiset downloadatut ilmaissoftat sun muut. Nykyään osion sisällöstä merkittävän osan muodostavat GigaStudion sounditiedostot ja konvoluutiokaiun (SIR) impulssikokoelma.

Kovalevy 2, ainoa partitio: Äänitykset ja niihin liittyvät midi- ynnä muut tiedostot, kukin biisin ja projektin mukaisessa alikansiossa.

* tuo swappitiedosto on toki määritelty kiinteän kokoiseksi, joten sen ei ainakaan pitäisi pahentaa tuon(kaan) levyn fragmentoitumista.
- Mitä on biljoona mikrofonia? - ??? - Yksi megafoni.
lindo
07.03.2005 19:45:48
ööö tota... mikä on "swap" tiedosto?
I don't belive anything, if i don't see it first
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)