Aihe: Eka bändi
1
Lennu
03.03.2005 02:03:04

Heh, kiva aihe. Näitä on joskus taannoin täällä muisteltukin.

Isobroidi osti mulle ekan sähkiksen joululahjaksi (jonka faija joutui kyl loppupelis maksamaan:), kun olin kakstoista ja joltain broidin kaverilta löytyi jollain satamarkkasella semmonen telttamallinen Yamahan-trankkuvahvistin. Se alkoi keittämään, joten purin sen vahvistimen osiin ja hukkasin jonnekin sitten muutama vuosi myöhemmin. Kaiutinosa oli tallessa vielä muutama vuosi sitten, kun treenattiin yhen prätkäjengin yläkerrassa. "unohdin" sen sinne kun vaihettiin kämppää.

Yläasteella tutustuin kaveriin, joka paukutti rumpuja. Soiteltiin musaluokassa ensin kahestaan, kunnes serkku tuli toiseen kitaraan. Jossain vaiheessa oveen koputti isokokoinen kaverimme "kaurajätti", joka kysyi (tässä välissä join noin 30 olutta, ei takuuta tekstin ymmärrettävyydestä) josko voisi tulla bändiin? Mehän kysyttiin luonnollisesti, josko hän osaisi soittaa, ninkö minimivaatimuksena. Hän siihen, notta "e, mut voinhan mä opetella". Puoli vuotta sen jälkeen mies veti jo Jaco Pastoriusta. Ja osti viinaa alkosta. On kattos iso mies jo geeneistään.

Niinno, vedettiin eka keikka eräällä työväentalola, jossa serkku soitti koko keikan selkä yleisöön päin. Emmaa ja semmosta helppoa. Kivaa oli, mullakin oli oikeen kolme skittaa mukana. Se broidilta saatu skuijeri ja kaks musaluokan ritsaa.

Pois roudatessa basisti löi päänsä transportterin väliseinään, mutta kokooonsa ja basismiinsa uskollisena totesi vain että "ei sattunu".
"Pipari on kaunista, kun sitä jaetaan rakkaudella.", -Fortune.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)