Aihe: Vanhempiesi suhtautuminen raskaaseen musiikkiin
1 2 3 4 57 8 9 10 11 12 13
Äpäkkä
16.03.2005 11:53:08
Eipä ne hirveästi välitä. Isäukko aina kutsuu näitä mun death-, thrash- ja yms- levytyksiä älämölöksi, mutta ei se eikä äiti välitä ollenkaan kun kuulokkeilla muutenkin kuuntelen. Ja ne kyllä varmasti tietää, että mä en sotkeudu mihinkään rituaalisimpiin menoihin, joten tämä mun makuni on ihan OK niitten mielestä. Pukeutuakkin ilman sanomisia saan niin kuin haluan. Siinä mielessä vanhempani ovat oikein mukavia.

Tosin isä kyllä kuunteli nuoruudessaan Sabbathia, niin kyllä sille kelpaa kun Ozzya/BS:ia soittaa. Ja äippä tykkää/tykkäsi jonkun verran power metallista silloin kun sitä vielä kuuntelin. Olen toisaalta vähän pettynyt, kun ne kuuntelee Novaa/Kiss FM:ää. :)
unorthodox
16.03.2005 12:04:31
No eihän ne siitä tykkää, muttei hirveesti valitakaan kun luureja yleensä käytän.

Ei ne kyllä tuosta mun musamausta loppujen lopuksi hirveesti tiedäkään, tietää vaan että kaikenlaista metallia tulee kuunneltua.
Black widow
16.03.2005 12:44:30

Ihan hyvä suhtautuminen, äitikin tykkää Nightwishista. Rauhassa saan kuunnella metallia.
Sisäinen kauneus on rumien ihmisten keksintöä
NKVD
16.03.2005 19:28:56 (muokattu 16.03.2005 19:32:00)
Tässä muutama hauska legenda...

Eräs kaveri kertoi faijansa kommentoineen Cannibal Corpsea, "Tää kuulostaa ihan siltä ku vammaset huutais junassa".
Soitin joskus isälleni Cannibal Corpsea ja hän kysyi ihmetellen että "Saako tämmöstä muka levittää netissä?"
Tuttavani mummo tuumi Mayhemia kuunneltuaan: "Sehän kuulosti mukavalta ...vähän kuin virsiltä."

Kerrotaan nyt, että 90-luvun alun saatananpalvonta epäilyksien (jolloin esim Death bändin sanoituksia tutkittiin kotona tarkasti) jälkeen ei soittamaani musiikkiin olla puututtu kuin positiivisesti. Samoin soittoharrastukseen.
Narodny Komissaryat Vnutrennikh Del
kid ego
16.03.2005 19:39:15
Mutsi ei siedä kuuntelemaani musiikkia (suurinta osaa siitä), mutta joutuu tahtomattaan sen uhriksi aina ollessani intistä lomilla. Lähinnä se sanoo että "hirveetä paskaa, tosta tulee päänsärky".
Just kid-ding.
JOO100
16.03.2005 19:41:33
Eipä ne oikeestaan mitään sano. En bläkkistäkään pahemmin kuuntele ku yleensä se on ihan hirveetä paskaa. Joskus kyllä äiti selitti jollekin tutulle, että se on vaan se vaihe kun pitää kuunnella sitä saatananpalvontamusiikkia ;)
Antaa metallin virrata.
luopio
16.03.2005 20:12:58
Joskus kyllä äiti selitti jollekin tutulle, että se on vaan se vaihe kun pitää kuunnella sitä saatananpalvontamusiikkia ;)

Heh, plussa.. Tost tuli niin hyvät naurut:)
se "special child"
DarkVision
16.03.2005 20:39:14
Meidän isä alkoi yht äkkiä kuunnella Metallicaa ja muuta vastaavaa ja äiti kuuntelee raskasta musiikkia kunhan vokalistin ääni on puhdas. Eli ei mitään ongelmaa, vain välillä ärsyttäviä kommentteja örinästä kuten CoB:tä kunnellessa.
-No Future Today-
sellisti
16.03.2005 22:03:06
Molemmat vanhemmat ovat klassisen musiikin ammattilaisia, eivätkä ole oikein koskaan ymmärtäneet innostustani raskaampaan musiikkiin. Olen yrittänyt lukemattomia kertoja selittää, miksi se ei ole pelkkää räminää, vaan melodiaa, rytmiä, soundeja ja fiilistä siinä missä klassinenkin. Ei se oikein ole koskaan mennyt perille. Kyllä he itse toki kuuntelevat muutakin kuin klassista, äiti etenkin varsin monipuolisesti, mutta raskaamman rockin kohdalla on sukupolvien välinen kuilu pysynyt syvänä jo pitkään. Mutta suotakoon se heille.
Music: A complex organization of sounds that is set down by the composer, incorrectly interpreted by the conductor, who is ignored by the musicians, the result of which is ignored by the audience.
JOO100
16.03.2005 22:12:01
Mutta suotakoon se heille.

Noh, tämän kerran.
On se ilmoja pidelly.
rc
16.03.2005 22:32:45
(jolloin esim Death bändin sanoituksia tutkittiin kotona tarkasti)

Oon muuten kuullu monta samanlaista tarinaa. Ihmettelen vaan, kun k.o. bändi ei ole millään tavalla epäilyttävä, nimeään lukuunottamatta. Nauraisin pääni puhki jos joku olisi löytänyt Deathin sanoituksista jotain huolestuttavaa (debyytin b-luokan kauhuleffalyriikkojen lisäksi).
"Älä sitten koske tuohon silitysrautaan." Tsshh! "ÄÄÄäääää!!!" -85423321-
mongoloidi
17.03.2005 08:43:10
Itse asiassa molemmat vanhemmat suhtautuu aika positiivisesti raskaaseen musiikkiin,ikinä ei joudu kuulemaan mitään negatiivisia kommentteja,paitsi ehkä joskus jos jompikumpi vanhemmista esim.haluis rauhottua (nukkua) vähän ja laittaa deathmetallia soimaan,niin sillon saattaa tulla jotain sanomista.
Mutta muuten oon erittäin tyytyväinen vanhempien suhtautumiseen,joillakin vanhemmilla kun on tapana olla aika kapeakatseisia ton musiikkimaun suhteen.
--= I'm still a Spetsnaz! =--
Guitaristi
17.03.2005 14:49:08

Mun mutsi ei aluks suhtautunut mitenkään erikoisesti, kun aloin heavyä kuunteleman. Nykyään tykkää jonkunlaisesti hevistä, esim. sanoi master of puppetsin kertosäkeen master, master-huutoja tarttuviksi. Myöskin jotkut biisit, kuten enter sandman ja call of ktulu (esimerkkeinä metallicasta) ovat saaneet positiivista palautetta. Eräällä kerralla hämmästyin todella kun mutsi sanoi että "emmä ikinä uskonu et voisin tykätä tämmösest musiikist". Faija sanoo heviä pelkäksi rääkymiseksi ja huutamiseksi.
http://www.levytukku.fi/KUVAT/namm7.JPG Roudarin unelma. Pastilli??
Guitaristi
17.03.2005 14:49:09 (muokattu 17.03.2005 14:49:30)

tuplat...
http://www.levytukku.fi/KUVAT/namm7.JPG Roudarin unelma. Pastilli??
Curry
17.03.2005 15:27:12

Äippää ei erikoisemmin jaksa innostaa. Isä taas on kuunnellut nuorena mm. Purplea ja Sabbathia, käytiin pari vuotta sitten katsomassa Purplen ja Heepin keikka Helsingissä. Pari päivää sitten kun tultiin isän kanssa sählyä pelaamasta ja radiosta tuli Teräsbetonia, isäntä sanoi tykkäävänsä biisistä ja sitten laulettiin yhdessä :D
Long live rock 'n' roll
MäcFinn
17.03.2005 15:31:44

Omat vanhemmat ovat alkaneet esim. pitämään Metallicasta kun sitä tarpeeksi usein mökkimatkoilla cd-soittimeen laittaa. Äiti totes tossa yks päivä että se ei enää edes huomaa jos vaikka Bodomin cd on jääny autoon ja se on tyyliin täysillä kun cd soitin menee päälle, sitä s esitten kuuntelee koko matkan...hoh
You are not paid to think. Happy worker is a mindless worker. So SHUT UP and your do work.
thrashmetallisti
17.03.2005 16:09:40

Äippää ei erikoisemmin jaksa innostaa. Isä taas on kuunnellut nuorena mm. Purplea ja Sabbathia, käytiin pari vuotta sitten katsomassa Purplen ja Heepin keikka Helsingissä. Pari päivää sitten kun tultiin isän kanssa sählyä pelaamasta ja radiosta tuli Teräsbetonia, isäntä sanoi tykkäävänsä biisistä ja sitten laulettiin yhdessä :D

Te olette todellisia metallisotureita, isä ja poika yhdessä!
Thrash till death!
Ali
18.03.2005 10:14:19

Tuli vaan inttikaverin äidin kommentit mieleen Devin Townsend Bandia kuullessaan: "Tämähän on kaunista ja tässä on SÄRMÄÄ!"

Diggailispa omakin äiti Devystä...
Bif
18.03.2005 10:50:07
Vanhemmat kyllä pitävät kuuntelemastani hevistä mutta örinät ja karjunnat ei iske.
Kuunneltiin Dream Theaterin Scenes From A Memory -levy kokonaan läpi, kun tulimme oulusta kotia päin ja he tykkäsivät siitä levystä.
"Go on, no fear, it's time to dance in the air"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)