JanneT 27.02.2005 19:22:48 | |
---|
Hei! Osaatteko kertoa minkälaatuinen tuo E-Mun kortti on? Kelpaako miten hyvin kotiäänitys käyttöön? Tarkoitus olisi käyttää yhteistyössä (ainakin alkuun) Sonarin kanssa. Voihan vitalis... |
lion 28.02.2005 13:11:32 (muokattu 28.02.2005 13:15:58) | |
---|
Hei! Osaatteko kertoa minkälaatuinen tuo E-Mun kortti on? Kelpaako miten hyvin kotiäänitys käyttöön? Tarkoitus olisi käyttää yhteistyössä (ainakin alkuun) Sonarin kanssa. Ihan hyvä kortti tuo, mutta suosittelen silti, että et osta tota 1820m mallia, koska siinä on se ärsyttävä purkki joka on ihan epästandardi minkään muun laitteen kanssa, joten et pysty sitä myymään koskaan pois. Tossa on myös vaan 2-mikkietusta. Eli osta järkevämmin ja osta siis e-mu 1212m ja sille kaveriksi behringerin ada8000, niin saat adat väylän kautta käyttöösi 8 mikkietusta ja 8 ulostuloa + äänikortin 2 linjasisäänmenoa ja 2 ulostuloa. Maksaa t-kaupasta 444e, kun taas e-mu 1820m maksaa 522e. no, mieti mitä itse haluat, mutta tuo setti on kyllä toimivaksi todettu ja varmasti rahan arvoinen. Tsekkaa myös aikaisempia keskusteluja aiheesta. Ja vielä lisäystä: Hyväksi todettu, ehkä markkinoiden halvin ja järkevin tapa saada 8 mikkietusta ja 8 ulostuloa äänitettyä pc:llä, on hommata t-kaupasta marian marc a + se samainen behringerin ada 8000. Marianissa ei ole mitään muuta kuin adat liitännät, joten se tarvitsee jonkin adat-boxin kaverikseen. Midi liitännät tosin jäävät uupumaan, mutta niitä saa kyllä erikseen usb-väyliinkin. Hintaa tälle setille tulisi 370e t-kaupan hinnoin. - Li'oN Musiikissa on joitakin asioita jotka eivät musiikkiteknologian kehittyessä muutu miksikään, kuten: Kun rahaa pistetään palamaan, niin paska alkaa haista. Rankasti. |
jPekka 28.02.2005 17:21:21 | |
---|
Ihan hyvä kortti tuo, mutta suosittelen silti, että et osta tota 1820m mallia, koska siinä on se ärsyttävä purkki joka on ihan epästandardi minkään muun laitteen kanssa, joten et pysty sitä myymään koskaan pois. No, sen purkin ideanahan on olla nimenomaan osa sitä äänikorttia, ei erillislaite. Ainakin M-version purkin saa luultavasti hyvinnii kaupaksi niille, joilla on joku tuon EMUn äänikorttisarjan viritys ja haluavat saada sen paremmilla AD-muuntimilla varustetun purkin. Tossa on myös vaan 2-mikkietusta. ... jotka ovat melkoisen hyviä. Itselläni on tosin se "halpisversio", eli 1820 ilman m:ää. - Mitä on biljoona mikrofonia?
- ???
- Yksi megafoni. |
lion 28.02.2005 18:28:38 | |
---|
No, sen purkin ideanahan on olla nimenomaan osa sitä äänikorttia, ei erillislaite. Ainakin M-version purkin saa luultavasti hyvinnii kaupaksi niille, joilla on joku tuon EMUn äänikorttisarjan viritys ja haluavat saada sen paremmilla AD-muuntimilla varustetun purkin.
... jotka ovat melkoisen hyviä. Itselläni on tosin se "halpisversio", eli 1820 ilman m:ää. Mutta enpä ole kuullut pahaa sanaa tuosta behkun ada8000 koskaan. Lienee niitä harvoja behringerin laitteita jotka oikeesti toimii. No enpäs rupea mistään hifistelystä tässä vaiheessa kinaamaan, mutta mielestäni ei ole tollaselle projektihimastudiolle mitenkään tarpeellista omistaa _helvetin_ hyviä etusia, ku ne mikitkin joita käytetään on luultavasti perseestä ja yleensä niitä on parempi olla enemmän ku vähemmän. Mutta siis, näin pienivaraisena opiskelijana en kyllä ostais tota 1820m ylihintasta purkkia vaan sen takia, että saisin 2 "mukahyvää" etuastetta. Kai ne on ihan yhtä hyviä ku ne behringeritkin, koska ei noi mitään huippuluokkaa todellakaan ole. - Li'oN - Li'oN Musiikissa on joitakin asioita jotka eivät musiikkiteknologian kehittyessä muutu miksikään, kuten: Kun rahaa pistetään palamaan, niin paska alkaa haista. Rankasti. |
PIM 28.02.2005 20:45:47 | |
---|
Ja vielä lisäystä: Hyväksi todettu, ehkä markkinoiden halvin ja järkevin tapa saada 8 mikkietusta ja 8 ulostuloa äänitettyä pc:llä, on hommata t-kaupasta marian marc a + se samainen behringerin ada 8000. Marianissa ei ole mitään muuta kuin adat liitännät, joten se tarvitsee jonkin adat-boxin kaverikseen. Midi liitännät tosin jäävät uupumaan, mutta niitä saa kyllä erikseen usb-väyliinkin. Hintaa tälle setille tulisi 370e t-kaupan hinnoin. Kyllä IMHO Terratecin EWS88D on vielä parempi vaihtoehto kuin tuo Marian. Hintaa on saman verran mutta siitä löytyy ADATin lisäksi myös Marianista uupuvat 2xMidi-i/o sekä S/PDIF sekä toimivat Linux ajurit. Kun lisää EWS88D ja ADA8000:n kaveriksi vielä Fervent softwaren Linux-pohjaisen Studio to go audiokäyttis- ja softapaketin (75e) niin siinä alkaa oleen sellanen kokonaisratkaisu 450 euroon että vastaavaa hinta-laatu-ominaisuussuhdetta ei ole ennen nähty. www.ferventsoftware.com ...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS... |
lion 28.02.2005 23:11:53 | |
---|
Kyllä IMHO Terratecin EWS88D on vielä parempi vaihtoehto kuin tuo Marian. Hintaa on saman verran mutta siitä löytyy ADATin lisäksi myös Marianista uupuvat 2xMidi-i/o sekä S/PDIF sekä toimivat Linux ajurit. Kun lisää EWS88D ja ADA8000:n kaveriksi vielä Fervent softwaren Linux-pohjaisen Studio to go audiokäyttis- ja softapaketin (75e) niin siinä alkaa oleen sellanen kokonaisratkaisu 450 euroon että vastaavaa hinta-laatu-ominaisuussuhdetta ei ole ennen nähty. www.ferventsoftware.com joo oon tietonen tosta terratecista mutta oon kuullu että siinä ois isoja ajuriongelmia. kokemuksia? - Li'oN Musiikissa on joitakin asioita jotka eivät musiikkiteknologian kehittyessä muutu miksikään, kuten: Kun rahaa pistetään palamaan, niin paska alkaa haista. Rankasti. |
PIM 01.03.2005 09:01:35 | |
---|
Mikä käyttiksen kanssa? Vai onko nää taas jotain kuulopuheita? Ei mulla ainakaan mitään ongelmia ollut sen kanssa w2k:ssa edes Viallisen (KT266A) emon kanssa joskus pari vuotta sitten kun mulla viimeksi oli sellain käytössä. Nytkin mulla on pari kappaletta odottelemassa pääsyä uuteen pöytäköneeseen kun vaan ehdin jossain välissä sen laittaa kasaan. ...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS... |
Mikä käyttiksen kanssa? Vai onko nää taas jotain kuulopuheita? Ei mulla ainakaan mitään ongelmia ollut sen kanssa w2k:ssa edes Viallisen (KT266A) emon kanssa joskus pari vuotta sitten kun mulla viimeksi oli sellain käytössä. Nytkin mulla on pari kappaletta odottelemassa pääsyä uuteen pöytäköneeseen kun vaan ehdin jossain välissä sen laittaa kasaan. No siis kuulopuheita, mutta yleensä kuulopuheet ajuriongelmista perustuu ihka oikeisiin ongelmiin.. Siis sulla on toiminu loistavasti? Mites latenssit? Onko hankala konffata? En oo nähny koskaan noita kortteja kenelläkään, ni ois kyllä positiivinen juttu jos noi oikeesti toimiikin hyvin, sillä marianista puuttuu midit. - Li'oN Musiikissa on joitakin asioita jotka eivät musiikkiteknologian kehittyessä muutu miksikään, kuten: Kun rahaa pistetään palamaan, niin paska alkaa haista. Rankasti. |