Aihe: Claptonin levy
1
-J
17.03.2003 20:35:27
Ajattelin tutustua vähän paremmin Claptonin tuotantoon ja käsitykseni mukaan varhaisemman vaiheen hengentuotteet ovat mieheltä onnistuneimpia. Siispä kysäisenkin, että mikäpäs levy olisi asiallinen valinta, jotta pääsisi kuuntelemaan sitä parhainta Claptonia?

Ehkä hieman laaja ja jokaisen mielipidevaikutteinen kysymys, mutta haetaan nyt hieman alustusta tätä kautta, kun tietoa tuntuu löytyvän vähän joka saralta :)
Ei teillä kellään sattuis oleen näkkileivän palaa takataskussa. Mulla meni kurkkuun jotain karvasta eikä se lähde pois!
C.F.D.T
17.03.2003 20:39:42
John Mayall & Bluesbreakers featuring Eric Clapton!!!!!!!!

toi on aivan ehdoton.. nää uudet fathers eyes hempeilyt kantsii passaa suoraan!
"Ain't It Fun" -Stiv Bators
lxi
17.03.2003 20:40:47
Creamin levyt toki.
Vastaus kysymykseesi löytyy osoitteesta http://www.google.com.
L Angelo Misterioso
17.03.2003 21:03:18
Derek And The Dominos: Layla And Other Assorted Love Songs

Derek And The Dominos: Live At Fillmore

Molemmat loistavia!
"Every hundred pounds we've earned, we've got hundred pounds worth of problems to balance with." -George Harrison 1969
Eclipse
17.03.2003 21:07:07
Ajattelin tutustua vähän paremmin Claptonin tuotantoon ja käsitykseni mukaan varhaisemman vaiheen hengentuotteet ovat mieheltä onnistuneimpia. Siispä kysäisenkin, että mikäpäs levy olisi asiallinen valinta, jotta pääsisi kuuntelemaan sitä parhainta Claptonia?

Ehkä hieman laaja ja jokaisen mielipidevaikutteinen kysymys, mutta haetaan nyt hieman alustusta tätä kautta, kun tietoa tuntuu löytyvän vähän joka saralta :)

Kysyjälle suosittelisin jotain kokoelmaa. Niistä saa hyvän kuvan miehen urasta kattaen Creamin, sooloilut, Dominoesin ym.
Blue Apocalypse
17.03.2003 21:23:08
Suosittelisin alkuun Cream Of Clapton:ia, on muuten niin hyvä levy että melko suurella todennäiköisyydellä innostut ostamaan enemmänkin.
SRV --- He could convey more emotion in two notes than any of these nickel-a-note wankers put forth in an entire solo. -Mike Ross
Ossi
17.03.2003 22:28:11

Ajattelin tutustua vähän paremmin Claptonin tuotantoon ja käsitykseni mukaan varhaisemman vaiheen hengentuotteet ovat mieheltä onnistuneimpia.

Jos mies kiinnostaa kokonaisvaltaisempana muusikkona kuin pelkkänä kitaristina suosittelen myös tutustumista Claptonin viime aikojen tuotteisiin.
"Toi oli hyvä, briljanttia. Mutta otetaan vielä kerran."
reijoteppo
17.03.2003 22:33:43
Clapton?Kukas se nyt sitten on?Never heard.
-J
17.03.2003 23:27:43
Kiitoksia hyvistä vastauksista. Todellakin, Clapton kiinnostaa kitaristina. On aivan pakko paikata pahoja aukkoja musiikillisessa sivistyksessä ja ties vaikka löytäisi uusia virikkeitä omalle soitannolle. Vanhoja tekijöitä kun pitää kunnioittaa! Täytyypä kerätä pennosia kokoon ja käväistä levypuodissa...dumdumdum
Ei teillä kellään sattuis oleen näkkileivän palaa takataskussa. Mulla meni kurkkuun jotain karvasta eikä se lähde pois!
Notefix
18.03.2003 10:39:22

Mä diggaan enemmän myöhäisemmästä tuotannosta. Claptonista on kehittynyt erittäin hyvä laulaja ja biisintekijä, joka taiteilee nyansseilla ja musikaalisilla pikkujutuilla.
Jurza
19.03.2003 08:38:19

Kysyjälle suosittelisin jotain kokoelmaa. Niistä saa hyvän kuvan miehen urasta kattaen Creamin, sooloilut, Dominoesin ym.
Mulla on semmoinen kokoelma ku Eric Clapton-Story, en tosin tiedä onko tota levyä kaupoissa myynnissä vai onko tämä joku piraatti. Mutta se vois olla aika hyvä aloitus Claptonin tuotantoon, ainakin mulle oli!
Soitan 11-millisillä kielillä koska niistä irtoo munakkaat blues-saundit.
Eclipse
19.03.2003 08:40:19
Mulla on semmoinen kokoelma ku Eric Clapton-Story, en tosin tiedä onko tota levyä kaupoissa myynnissä vai onko tämä joku piraatti. Mutta se vois olla aika hyvä aloitus Claptonin tuotantoon, ainakin mulle oli!

Mä en muista sen yhen kokoelman nimeä. Oiskohan ollut just tuo aikasemmin mainittu Cream of Clapton.
jPekka
19.03.2003 09:28:36

Kiitoksia hyvistä vastauksista. Todellakin, Clapton kiinnostaa kitaristina.

Soolotuotannon puolelta ERITTÄIN tutustumisen arvoinen levy on livetupla "Just One Night" vuodelta 1980.

Oli toinen niistä kahdesta albumista, jotka tuona samaisena kesänä koukuttivat minut perinpohjaisesti ja parantumattomasti blues-pohjaiseen musiikkiin.

(Se toinen oli The Blues Bandin esikoinen nimeltään "The Official Blues Band Bootleg Album".)

.
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
JC
21.03.2003 00:44:46
Creamilta on tulossa levyllinen BBC-äänityksiä vuosilta 1966-68. Ilmeisesti 22 biisiä, joista vain kaksi ennen julkaistua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)