Aihe: The Beach Boys
1 2 3
Chemo
19.02.2005 23:07:04

Pet Soundsiin liittyen: Ainakin Ison Omenan Free Record Shopissa on myynnissä kirjaa I Just Wasn't Made For These Times - The Making of Pet Sounds. Tai jotenkin noin.

Ostin toki itselleni yhden, mutta en ole ehtinyt lukea sitä, joten en osaa vielä kertoa siitä enempää. Hintaa opuksella oli € 7,50.

Noin muuten mä tykkään kyllä Beach Boysien tuotannosta muutenkin, ihan niistä pinnallisimmistakin hiteistä. Se yltiöpositiivisuus on jotenkin vilpitöntä, ja tarttuvaa niissä. Aurinkoista musaa :-)
...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain!
poppamies
19.02.2005 23:20:05

No niistä surffilauluista en paljon välitä mutta helmiä ovat minun mielestä esim. "God Only Knows" ja "In My Room".
"G-strings are for strippers"
Bluesmies
21.02.2005 17:27:30
Mun mielestä parhaat:

- Be true to your school
- When I grow up to be a man
- I get around
Uusi musiikkinäyte profiilissa.
jannu
21.02.2005 17:53:34
Don't Talk on mun ehdoton lempibiisi.
"Paa vattalles, röhnö! Mä tarviin sua!"
-vanttera
PepeAngst
22.02.2005 22:19:14
Brian Wilson on tulossa Roskildeen kesällä. Kai se on pakko mennä katsoon.
ILMAPALLI
kingdom
27.02.2005 00:42:44
Hankinpa nyt viimein Pet Soundsin ihan kaupasta asti. Sisältää sekä mono- että stereoversiot. Pidän stereoversiota parempana. Kirkkaamman kuuloinen.
ACARDIA ETSII LAULAJAA KUOPIOSTA!
CaptainC
22.12.2005 17:59:09
Bump! Kyllä aluksi diggailin eniten God Only...-biisiä, mutta viime aikoina on tuo Sloop John B alkanut nostaa päätään mukavan pirteällä meiningillään. Taitaa muuten olla joku vanha kansanlaulu tämä, eikä Wilson-originaali?

Pet Sounds on mahtava levy, ihmettelin kun joku nosti sen esiin tuossa "yliarvostetut artistit"ketjussa
baron
22.12.2005 20:45:51 (muokattu 22.12.2005 20:47:35)

Bump! Kyllä aluksi diggailin eniten God Only...-biisiä, mutta viime aikoina on tuo Sloop John B alkanut nostaa päätään mukavan pirteällä meiningillään. Taitaa muuten olla joku vanha kansanlaulu tämä, eikä Wilson-originaali?

Sen enempää googlettamatta tiedän, että mun kaverini, joka 50-luvulla oli vaihto-oppilaana USA:ssa, oppi sen siellä ja lauleskeli sitä kännipäissään paljon ennen Beach Boys versiota vuodelta 1966.
Mun lapuissa lukee, että Brian Wilsonin sovittama, mutta säveltäjä/sanoittaja tietoja ei ole.

Oliskohan se kuuluisa "Trad"?

Edit: Mun suosikki on primitiivisen yksinkertainen "Barbar-Ann"
My name is Baron, Sir Baron.
Marlowe
23.12.2005 10:22:37
Taitaa muuten olla joku vanha kansanlaulu tämä, eikä Wilson-originaali?

Joo, kyllä se taitaa olla kansanlaulu. Olisiko jostakin Karibian suunnalta? Tyylillisesti "Sloop John B" muistuttanee enemmän vanhoja Beach Boysin pop- ja surfnumeroita kuin muut "Pet Soundsin" biisit, ja se otettiinkin ilmeisesti mukaan yhtyeen sisällä Brian Wilsonin visioita vastustavan opposition toivomuksesta.
The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)