Aihe: The Beach Boys
1 2 3
Chemo
19.02.2005 23:07:04

Pet Soundsiin liittyen: Ainakin Ison Omenan Free Record Shopissa on myynnissä kirjaa I Just Wasn't Made For These Times - The Making of Pet Sounds. Tai jotenkin noin.

Ostin toki itselleni yhden, mutta en ole ehtinyt lukea sitä, joten en osaa vielä kertoa siitä enempää. Hintaa opuksella oli € 7,50.

Noin muuten mä tykkään kyllä Beach Boysien tuotannosta muutenkin, ihan niistä pinnallisimmistakin hiteistä. Se yltiöpositiivisuus on jotenkin vilpitöntä, ja tarttuvaa niissä. Aurinkoista musaa :-)
...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain!
poppamies
19.02.2005 23:20:05

No niistä surffilauluista en paljon välitä mutta helmiä ovat minun mielestä esim. "God Only Knows" ja "In My Room".
"G-strings are for strippers"
jannu
21.02.2005 17:53:34
Don't Talk on mun ehdoton lempibiisi.
"Paa vattalles, röhnö! Mä tarviin sua!"
-vanttera
PepeAngst
22.02.2005 22:19:14
Brian Wilson on tulossa Roskildeen kesällä. Kai se on pakko mennä katsoon.
ILMAPALLI
TYKY
26.02.2005 17:36:37 (muokattu 26.02.2005 17:40:19)
Brian Wilson on nero!
Pet sounds ja Smile ajan matsku on aivan käsittämättömän upeeta. Ne Pet Soundsin alkuperäiset mono miksaukset ovat niin superhienoja ja soundaa huipulta, mutta oli hienoa kun usea vuoden kuuntelun jälkeen kuuli stereo miksauksen. Suosittelen!
kingdom
27.02.2005 00:42:44
Hankinpa nyt viimein Pet Soundsin ihan kaupasta asti. Sisältää sekä mono- että stereoversiot. Pidän stereoversiota parempana. Kirkkaamman kuuloinen.
ACARDIA ETSII LAULAJAA KUOPIOSTA!
CaptainC
22.12.2005 17:59:09
Bump! Kyllä aluksi diggailin eniten God Only...-biisiä, mutta viime aikoina on tuo Sloop John B alkanut nostaa päätään mukavan pirteällä meiningillään. Taitaa muuten olla joku vanha kansanlaulu tämä, eikä Wilson-originaali?

Pet Sounds on mahtava levy, ihmettelin kun joku nosti sen esiin tuossa "yliarvostetut artistit"ketjussa
baron
22.12.2005 20:45:51 (muokattu 22.12.2005 20:47:35)

Bump! Kyllä aluksi diggailin eniten God Only...-biisiä, mutta viime aikoina on tuo Sloop John B alkanut nostaa päätään mukavan pirteällä meiningillään. Taitaa muuten olla joku vanha kansanlaulu tämä, eikä Wilson-originaali?

Sen enempää googlettamatta tiedän, että mun kaverini, joka 50-luvulla oli vaihto-oppilaana USA:ssa, oppi sen siellä ja lauleskeli sitä kännipäissään paljon ennen Beach Boys versiota vuodelta 1966.
Mun lapuissa lukee, että Brian Wilsonin sovittama, mutta säveltäjä/sanoittaja tietoja ei ole.

Oliskohan se kuuluisa "Trad"?

Edit: Mun suosikki on primitiivisen yksinkertainen "Barbar-Ann"
My name is Baron, Sir Baron.
Marlowe
23.12.2005 10:22:37
Taitaa muuten olla joku vanha kansanlaulu tämä, eikä Wilson-originaali?

Joo, kyllä se taitaa olla kansanlaulu. Olisiko jostakin Karibian suunnalta? Tyylillisesti "Sloop John B" muistuttanee enemmän vanhoja Beach Boysin pop- ja surfnumeroita kuin muut "Pet Soundsin" biisit, ja se otettiinkin ilmeisesti mukaan yhtyeen sisällä Brian Wilsonin visioita vastustavan opposition toivomuksesta.
The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)