Aihe: Vahvistin rak.sarja!
1 2
kilroy
23.02.2005 11:47:10
ELIKÄ onko toi MADAMPin j5mk1KIT hyvä / helppo rakennussarja tämmöselle "alottelijalle",oon tehny yhen pienen särön (joes simple overdrive) ja dod 250:en..eli työkaluja löytyy ja haluja..mut kovin paljoo en tiiä mistää ohmeista ja käämeistä :) Onnistuuko ton vahvistimen rakentaminen miulta? Onko kokemuksia em sarjasta?
Miten tilaan ulkomailta kyseisen sarjan ja mites se maksupuoli? Ja sit mist kannattaa tilata komponentteja noin niiku yleisesti ottaen..-->Hinta/laatusuhde??!! :)
KIITOS KAIKILLE JO ETUKÄTEEN!!
phiit
23.02.2005 11:52:13 (muokattu 23.02.2005 11:54:25)
Komponentit www.uraltone.com

Eiköhän muut asiat selviä Madampin sivuilta? http://www.madamp.biz/

..ranekkuspuoli näyttäisi kyllä hyvin simppeliltä ja tuleehan siinä ohjeet mukana joita varmastikin osaat lueskella? :)
Would You? www.below-me.com
blöö
23.02.2005 14:08:49

Näitä putkivahvistinsarjoja on myynnissä vaikka kuinka monta

Viitsisitkö vähän listata kun en itse ole moneenkaan törmännyt.
R.I.P Dimebag Darrell
Tim
23.02.2005 14:52:06

Mitäs muuten sanotte tuosta sähköturvallisuusaspektista näissä rakennussarjajutuissa?
Joskus yläasteella kolvi ollut viimeksi kädessä, eikä mitään ihmeellistä silloinkaan tullut tehtyä.
Yliopiston fysiikan elektroniikkakurssistakaan ei mitään käytännön kamaa jäänyt käteen.
Homma menee varmasti suht turvallisesti siihen asti, kunnes lyö ensi kertaa virrat kojeeseen.
Mutta sitten kun noissa pitäisi säädellä jotain biasta, joka vaatii 'ajonaikaista' jännite/virtamittausta.
Auttaako noihin vikavirtasuoja, jota tuolla putkivahvistinklinikalla mainostettiin. Luulisi että niissä komponenteissa on niin paljon jännitettä ja muuta ilkeetä sisällä, että ei siinä tuo suoja heti auta.
Vai pitäisikö näin elektroniikkaurpona ostaa vaan joku mallintava kilke, millä leikkiä putkivahvistinta :)
Jos asuisi pääkaupunkiseudulla, niin biasoinninhan voisi antaa heti Mikon hommaksi, kun tuota Uraltone Jr:ää muutenkin tuossa katselin, mutta keski-suomesta en tiedä ketään joka tekisi noita kohtuuhintaan.
mhaimilahti
23.02.2005 15:18:03

no jos tota uraltone Jr:ää meinaat hankkia niin sitähän ei ole pakko biasoida , jos se rakennussarjan ostaminen on siitä kiinni
kilroy
23.02.2005 17:07:13
Mites sitte ton kaapin rakennus tuohon vahvistimeen,olin ajatellu erillistä kaappia mut minkälainen sopis tuoho 5w vahvistimee ja mikä/mitkä elementit??? ja mites tuo 15w vahvistin??? mistä puusta paras kaappi?? onko esim mänty liimapuulevy hyvää???!! pankaa kuvia omista kaapeista!!
mhaimilahti
23.02.2005 17:14:58

mä ostin tohon omaan kompoon, joka on aika lähelle sama vahvistin kun toi rakennussarja , niin uraltonesta Jensen c10r kaiuttimen , noita kait on käytetty jossain fendereissäkin , itse olen ainakin ollut tyytyväinen ja ei maksanutkaan kun n.50e
kilroy
23.02.2005 17:20:35
eli yks elementti?? mites kahella? Ja se kotelon kokoha on aika ratkaseva tekijä vissii soundin kannalta??? umpinainen?
Teijo K.
23.02.2005 18:52:45 (muokattu 23.02.2005 18:58:16)

Viitsisitkö vähän listata kun en itse ole moneenkaan törmännyt.

http://www.google.fi/search?hl=fi&a … =tube+amp+kit&meta=lr%3Dlang_en

http://www.google.com/search?source … 33,RNWE:en&q=tube+amplifier+kit

Noissa linkeissä kaikki setit mitä oli, oli nimenomaan täysputkinuppeja. En löytänyt ensimmäistäkään etuvahvistinsarjaa.

Ps. En jaksa kaivella enää, yhden päivän taannoin kaivelin noita eri rakennussarjoja, että olisin löytänyt etuvahvistinsarjan. Mutta eipähän tarvitse mennä tätä triidiä pitemmällekään kalaan. Johan tässä on kaksi kokonupin sarjaa näkyvillä.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
blöö
24.02.2005 11:46:38

Näyttäähän noita näköjään olevan, kiitoksia.
R.I.P Dimebag Darrell
Teijo K.
24.02.2005 16:52:10

Näyttäähän noita näköjään olevan, kiitoksia.

Mie olen oikeasti ihan 100% varma, että hyvä muunneltava putkietuvahvistin "kit" möisi kuin häkä. Maailmanlaajuisesti. Sitä odotellessa skemoja tutkimaan taas. Parin konkan arvot arvoitus. jne.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
efunkelist
24.02.2005 23:45:24

Mie olen oikeasti ihan 100% varma, että hyvä muunneltava putkietuvahvistin "kit" möisi kuin häkä. Maailmanlaajuisesti.

Olen muuten ihmetellyt samaa että miksei noita etus-kittejä oikein löydy. Onko muuten pelkkiä päätevahvistimia rakennussarjoina sattunut eteen? Jos ois hyvä etunen (kun on) niin tekisi sille kaksi päättäriä. Isompimölyisempi treenikselle ja keikoille ja pienempi kotiin...
Kalamies#9 >-)))>
Pastilli? Tästä tietoa rauhasta.
Volle
25.02.2005 00:04:27
Varmaan siksi, että tunnetut etuset ovat monimutkaisia (useita kanavia, monipuoliset eq:t jne.) ja vaativat rakentajaltaan taitoa, kun taas jotkut Fender Champ -tyyliset yksinkertaiset, mutta toimivat ja hyväsaundiset vahvistimet pitävät sisällään vain muutaman hassun osan tehden niistä soveltuvia rakentelijoille.
Nam.
bluewille
25.02.2005 08:58:47
Varmaan siksi, että tunnetut etuset ovat monimutkaisia (useita kanavia, monipuoliset eq:t jne.) ja vaativat rakentajaltaan taitoa, kun taas jotkut Fender Champ -tyyliset yksinkertaiset, mutta toimivat ja hyväsaundiset vahvistimet pitävät sisällään vain muutaman hassun osan tehden niistä soveltuvia rakentelijoille.

Niinpä ja tuollaiset Champ ja/tai vaikka VOX AC-4 -tyyppiset käsin tehdyt pikkuvahvistimet ovatkin kotisoitoissa (kerrostalovolyymilla) aivan omaa luokkaansa.

Esimerkkinä "oma kuvassa" oleva kuva. Lisää löytyy linkistä

http://www.kolumbus.fi/risto.kivioja/RikstoneAmps/

.. sieltä vasemmasta reunasta "Rikstone C5" ja edelleen
"one input version (new)" - kuvat !!

Se on nyt minun. Eli istutin sen kotona tuohon nättiin pikku-Voxin lootaan. Soundia ei voi verrata juuri mihinkään edellisiin, niin paljon mahtavampi kaikilta osin se on .. esim. se dynamiikkakin !!!
(Juu tarkoitus on kehua, kun on syytäkin. Ja vaikka osia olikin siis "vain muutama", niin annoin tämän ekan käsin tehdyn vahvistimeni ammattimiehen hoitoon ja kyllä kannatti)!
d-e
25.02.2005 13:10:55
"..rock and roll has been downhill ever since Buddy Holly died..." - John Milner
kilroy
25.02.2005 16:31:58
juu onhan noita...mut uraltone taitaa oikeesti olla ainut suomalainen...??
Teijo K.
25.02.2005 16:54:46

Onhan siinä Fender Champissakin etunen. En ymmärrä, sellainenhan olisi vallan passeli. Miinus se pääte tietenkin.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Volle
25.02.2005 17:54:20
Onhan siinä Fender Champissakin etunen. En ymmärrä, sellainenhan olisi vallan passeli. Miinus se pääte tietenkin.

Tee sellainen sitten. Skemoja on netti väärällään. Osia saa kaupasta. :)
Nam.
päänahka
25.02.2005 18:03:12
http://koti.mbnet.fi/~jero/2204pre.gif
http://koti.mbnet.fi/~jero/pre.gif

Tuossa pari etusta. Minulla on kuutisenkymmentä erilaista vahvistinskemaa, en jaksanut katsoa yksitellen mikä oli etu- mikä pääteasteen skema.
Soolot on perseestä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)