Aihe: Motivaatiota treenaamiseen
1
NiQo
21.02.2005 23:22:28

Olen pahasti vailla motivaatiota. Haluaisin oppia kaikennäköisiä kikkoja, mutta ensinnäkin setti kuulostaa kompelöltä ja on huono. Intoa siis olisi kyllä oppia, mutta tämä on vähän sama kun että haluaisin lihakset, mutta en jaksa tehdä niiden eteen mitään.

Siispä kysynkin, että miten jotkut tähän pystyvät?
Mikä on treenaamisen salaisuus, eli miten ja mitä voi treenata niin ettei tarvitse mennä setin taakse pilaamaan itsetuntoa.

Kevyen / groovaavan & progehtavan musiikin soittamisesta olen kiinnostunut.
drum-monkey
21.02.2005 23:35:30 (muokattu 21.02.2005 23:37:30)
Musiikin kuuntelu auttaa aina. Ja se, ettei aloita liian vaikeilla jutuilla, vaan rakentaa taitoa alhaalta ylöspäin. Ja bändissä soitto motivoi myös (vaikka toisessa otsikossa muuta sanonkin), itse aloitin rumpujen soiton samalla kun liityin bändiin, ja se on auttanut mielenkiintoa.

Ainiin ja kannattaa harjoitella monipuolisesti eikä jäädä yheden osa-alueen kimppuun moneksi tunniksi. Itse treenaan tunnin sisään tekniikkaa, indepenceä, tuplia ja eri tyylejä, niin jaksaa olla kiinnostunut
Musiikki pelasti minut urheilulta.
ÄM
22.02.2005 00:04:23

Osta uutta soittovermettä.

Mä ostin yhden uuden tomin ja olen sen jälkeen parissa viikossa käynyt reenaamassa lähes päivittäin.
Dr. Funkenstein
22.02.2005 00:51:23
Osta uutta soittovermettä.

Toimii, mutta tulee pirun kalliiksi, jos ei keksi muuta motivaatiokeinoa! Hähä.

Lempirumpaleiden soiton, sekä opetusvideoiden katselu inspiroi varmasti. Samoin erityylisten levyjen kuuntelu.
tthei
22.02.2005 00:53:49

Asettele setti täysin uusiksi. Pura ihan kokonaan osiin ja vaihda radikaalisti järjestelyä. Koita jotain ihan uutta. Se saattaa auttaa.
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist -------------------------- www.innervision-fin.tk
wavelength
22.02.2005 08:29:57

Tee edellistä radikaalimpi temppu, ja poista setistä kaikki muut osat paitsi bassari, virveli ja hihat. Kun yrität saada noista kolmesta irti erilaisia soundeja ja kikkoja, kehittyy luovuus ja toivottavasti myös treenimotivaatio siinä samalla.
Pastilli?
Drummer666
22.02.2005 08:30:10
Lempirumpaleiden soiton, sekä opetusvideoiden katselu inspiroi varmasti. Samoin erityylisten levyjen kuuntelu.

Pelkästää bäntien katsominen esim DVD:ltä ainakin mulla riittää... vaikken pistäsku Klamydia Rockperry Liven pyöriin niin sen kattottua on niin muna pystys soittamiseen että... että tiivistettynä, Kattoo sellasten bändien (esim.)DVD:itä kellä on hyvä meno lavalla... Varmana motivoi....
no persesuti... Oli yks hyvä mikä ois sopinu allekirjotukseks, mutta menin perkele unohtamaan jo.... no toinen sitte... PALJO MAKSAA!? KYLÄ RAHAA O!!!
ltg
22.02.2005 11:22:26
Uutta mukavaa rumpukamaa. Koitapa asetella setti uudelleen eri tavalla, ja ala soittaa. Itsellä kohosi motivaatio kovasti, kun aloin vaihteeksi treenailla sivaripaikan moposetillä, teki ihmeitä se.
Varpunen lensi kuin paskaparvi.
juoksuarpeni
22.02.2005 22:11:17
Minulla on välillä sellainen ongelma että aina kun pitäs harjoitella rudimentteja ynnä muita tekniikkatreenejä, niin viiden minuutin reenin jälkeen huomaa naputtelevansa setillä jotain ihan muuta kuin pitäisi.pitääkin kokeilla tuota virveli bassari ja snare-juttua niin ei pääse karkaamaan
Jooh jooh!
NiQo
23.02.2005 00:18:54

faktatieto siitä, että jonkun liikesarjan tallentuminen lihasmuistiin vaatii n. 12000 oikeaoppista toistoa. :D

EDIT: Typoja poistelin.

Nonii, mitäs tässä enää, nyt sain jonkin tavotteen, pitääpä sitten vetästä 12000 kertaa vaikka tuplaiskuja sormilla, vaikka korottaen 100bpm:stä 30 bpm joka 12000 iskun välein. :) Siinä vain sitten harmittaa kun menee laskuissa sekaisin.
vernie
23.02.2005 00:25:12
Nonii, mitäs tässä enää, nyt sain jonkin tavotteen, pitääpä sitten vetästä 12000 kertaa vaikka tuplaiskuja sormilla, vaikka korottaen 100bpm:stä 30 bpm joka 12000 iskun välein. :) Siinä vain sitten harmittaa kun menee laskuissa sekaisin.

Niin. Ja sitten vasta harmittaakin, jos treenaa väärin. Väärän tekniikan oikaiseminen lihasmuistiin vaatii n. kolme kertaa enemmän toistoja. :) Siispä kannattaa käydä soittotunnilla varmistamassa, että homma toimii.
"Watch my back" sanoi kyttyräselkä.
pehmo
23.02.2005 00:38:36 (muokattu 23.02.2005 00:39:15)

Jos ne perusrudimentit rupee risomaan siinä treenauksessa, niin voi keksiä ite lisää. Mulla on ainakin lähtenyt mitä ihmeellisempiä army/marssipaukutuksia sen perus RLRRLRLL - hakkaamisen lomasta.
Je dois partir
Koplinki
23.02.2005 01:16:42
Käyt vetää rudimenteilla jotaa viidakkomusaa tomeilla... siint saattaa tulla siistin kuulost, ku ottaa haitsun ja basarin mukaa... sitte alkaa vaan soveltaa eri setin osiin rudimentteja... niin mä ainakii jaksan reenaa niitä...
Koskaan ei opi soittamaan, mutta aina voi harjoittelemalla yrittää!
Pacifig
23.02.2005 01:24:41

- Uutta soittovermettä (helistimiä, kalvoja, peltejä.... kaikkea siltä väliltä rahatilanteen mukaan)
- Soittele levyjen mukana (mukavaa paukuttelua)
- Soittele metronomin kanssa (impro reeniä)
- "Opetus videot" (Mike Portnoy + kumppanit)
- Uutta musiikkia kuunteluun (polkasta samban kautta heviin)
- Käy katsomassa jotakin paikallista humppaorkesteria ja hauku mielessäsi ne pystyyn
- Kirjastosta helppoja nuotteja reeniin
- Pidät taukoa soittamisesta (pari päivää - viikko)
- Kokeile uusia (päättömiä) juttuja, kalvot tiukalle löysälle, herneitä basariin, setti peilikuvaksi (haikka toisellepuolelle kun normaalisti).
- Mieti tyyliin: "miten voin soittaa perinteisen beatin pelkän virveli standin ja lehmänkellon kanssa" (toisin sanoen laajenna näkemystä)
- Soitto maikka / musiikkiopiston kursseja

Kyllä se siitä!
Laittaiskohan kamat myyntiin...
Maardi
23.02.2005 08:45:02
Katso vaikka drummerworldistä joitain videopätkiä. Minä saan niistä aina kummasti motivaatiota treenaukseen. Ja kuten edellä jo mainittu, kokeilet kaikenlaisia uusia asetteluja ja harjoituksia. Ja mikä tärkeintä, otat sellaisen asenteen että todella haluat oppia jotain ja kehittyä.
ÄM
23.02.2005 09:20:32

sekä faktatieto siitä, että jonkun liikesarjan tallentuminen lihasmuistiin vaatii n. 12000 oikeaoppista toistoa. :D

Eli esim 4/4-tahdin mittaisen jutun saaminen lihasmuistiin kestää 6 tuntia 20 minuuttia, tempossa 120. Tempossa 100 aikaa menee 8 tuntia.

Eli kyllä yhdessä työpäivässä pitäis yks komppi oppia. Jos looppi onkin kahden tahdin mittainen, aika toki tuplaantuu. : )
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)