Aihe: Bodaus ja rummut!!
1 2
Jonssi
18.02.2005 18:00:59
Tulipa täs vaa mieleen, että mahtaakohan bodauksella olla positiivista vai negatiivista vaikutusta soittoon. Oon vaa ite huomannu, kun oon alkanu käymään enemmän salilla, niin nopeus on pikkasen hiipunut. Kokemuksia?
jazzmies
18.02.2005 18:50:47
Tulipa täs vaa mieleen, että mahtaakohan bodauksella olla positiivista vai negatiivista vaikutusta soittoon. Oon vaa ite huomannu, kun oon alkanu käymään enemmän salilla, niin nopeus on pikkasen hiipunut. Kokemuksia?

Itselläni on samankaltaisia kokemuksia voimaharjoittelusta. Yksinkertaisesti sormet jäykistyivät ja hartiat menivät jumiin.
Pacific
18.02.2005 19:15:33
Samanlaista kokemusta minullakin. Nyt olen säännöllisesti tehnyt neljä vuotta erinlaisia voima -ja kuntoharjoituksia ja nopeus on hiipunut lyönneissä (nyrkeillä). Pitänee paikkansa myös soittamisessa. Tietenkin jos harjoittelee "oikein" niin ei pitäisi tulla ongelmia nopeudessa vaan sen pitäisi kasvaa.
Brother Michael
18.02.2005 19:25:06 (muokattu 18.02.2005 19:25:31)
Nyt kyllä väittäisin, että pojat on treenanneet ihan väärin. Kyllä saliharjoittelulla pitäisi olla positiivinen vaikutus OIKEIN TEHTYNÄ. Notkeutta tulee lisää koko kroppaan, mukaanlukien ranteet, hartiat yms. Tämä siis saavutetaan monipuolisella treenillä sekä venyttelyllä. Samaan aikaan lihaskontrolli parantuu, jolloin rytmitajukin saattaa saada hieman boostausta, kun oppii kontrolloimaan jokaista ruumiinosaa paremmin ja erillään muista. Näin siis ainakin omalla kohdallani.
hollmi-5
18.02.2005 19:25:38
Punttitreeni on vain hyväksi, jos pitää liikkuvuudesta huolta. Tosin jos lihasmassaa alkaa tulla runsaasti, niin se saattaa hidastaa. Rumpalithan ovat yleensä melko kuikeloita. Korkeintaan kessiä on kaljanjuonnista kertynyt.
Mika Hollström
opa2
19.02.2005 10:35:07
Ite en huomannu mitään ongelmia, kun muisti venytellä säännölisesti, että pysyy paikat notkeina (auttaa muuten bodauksessakin). Mut en kyllä mitään nopeutta/kestävyyttä parantavaa vaikutustakaan huomannu rumpujensoitossa sillä eihän soittaminen ole voimalaji. Mut vaikutukset voi olla yksilöllisiä, riippuvat aika pitkälle lähtötilanteesta
"Sinä päivänä kun joku syntyy rumpukapulat kädessä niin minä pyörrän epäpyhät puheeni harjoittelun tärkeydestä, leikkaan hiukseni ja rupean pelaamaan tennistä!" -Heikki Malmberg
AP
19.02.2005 10:46:29
hartiat yms. Tämä siis saavutetaan monipuolisella treenillä sekä venyttelyllä. Samaan aikaan lihaskontrolli parantuu, jolloin rytmitajukin saattaa saada hieman boostausta, kun oppii kontrolloimaan jokaista ruumiinosaa paremmin ja erillään muista. .

Ylipäätään kaikki, mikä edistää fyysistä kuntoa, on maalaisjärjellä ajatellen soitolle hyväksi. Jos ei nyt ihan jotain sutijazzia savuisessa kellarissa vetele joka ilta, niin rumpalointiha on melkoisen ruumiillista työtä -- vaikka siinä paikallaan istutaankin.
K100 #7
Fat Tony
19.02.2005 19:40:43
Ei tartte bodata kun soittaa rumpsuja!
No ei. Mulla on bodaus vaikkutanu vaan positiivisesti soittoon. Nopeutta on tullut ja jaksaa soittaa kauemmin.
Alpha
19.02.2005 20:43:26
... rumpalointiha on melkoisen ruumiillista työtä -- vaikka siinä paikallaan istutaankin.

Eikös Nevalaisen Jukka kertoillu joskus, että oli kunto pettää ekoilla keikoilla. Pitäs ittekki alkaa taas kävelemään, ni pysyis kunto joteenki yllä. Kesäisin tosin tulee pyöräiltyä paljon...
Jaska
19.02.2005 20:56:30
ei siitä apua olekkaan jos menee salilla suoraan penkille, iskee 120kg tankoon, nostaa kerran, ja siirtyy sitten kyykkypaikalle, pistää tankoon 200kg, kyykkää kerran ja lähtee saunaan. En tietenkään väitä että joku teistä näin tekisikään.

Taisi tulla jo selväksi että siitä liikkuvuudesta täytyy myös pitää huolta. Kunnon venyttelyt ennen ja jälkeen salin/muun kuntoharjoittelun.
Kannattaa ottaa myös käytännöksi käydä hierojalla; Alaselkä, hartiat, sormien koukistajat/ojentajat, kämmenet ja pohkeet/sääret on syytä huoltaa kunnolla säännöllisin väliajoin.

Niin ja salilla käynnistä on myös se hyöty että kehtaa mielummin keikalla ottaa paidan pois :D
Jaska
19.02.2005 20:56:30 (muokattu 19.02.2005 20:56:53)
kuis se nyt kahteen kertaan..
Dr.Rubber
19.02.2005 21:26:36
Rumpalithan ovat yleensä melko kuikeloita. Korkeintaan kessiä on kaljanjuonnista kertynyt.

No eihän muuten pidä paikkaansa! Mitä oon ite kattellut tässä viideonpätkiä, niin kyllähän nuo paremmat rumpalit vaikuttavat siltä, että jotain kapuloita raskaampaakin on tullut nosteltua. Ainakin jotkut. Ja huom! En tarkoita, että olisivat varsinaisesti bodarin näköisiä, mutta lihasten arkkitehtuurista ja olemuksesta vain noin yleisesti päätellen.
Esimerkiksi sitten vaikkapa Dave Weckl (kyllä), Carter Beauford ja Mike Mangini.
Ja se on sitten: Tärbä-tärbä-kosh! ja nukkumaan. - ÄM 17.02.2005 23:37:39
hollmi-5
19.02.2005 21:43:52
Phil Rudd, Phill Collins, Jeff Porcaro, Anssi Nykänen, Buddy Rich, Steve Gadd, Dave Weckl... Alle 180 cm kaikki ja paljon lisää löytyy.

Takuuvarmasti maapallon parhaiden tuhannen listan keksipituus on alle 180 ja paino alle 80 kg.
Mika Hollström
wavelength
19.02.2005 22:22:33

Onhan näitä ronskimpiakin kavereita. Esmes John Blackwell harrastaa nyrkkeilyä ja on varmaan myös jonkin verran punttiakin nostellut.
Pastilli?
hollmi-5
19.02.2005 22:50:52
Bodausta tärkeäpää rumpalile on pitkäkestoinen treenaus. Kyllä käy voimille tunninkin intensitiivinen veto. Pidemmästä puhumattakaan.

Itse pyöräilen maastopyörällä 7-5000 km vuodessa. Suksilla tulee 800-1000 km. Päälle sitten kuntopiiriä, uintia, punttia...
Mika Hollström
mooch
20.02.2005 12:02:34
No, puhaltimista en tiedä. Joku saksofonikin, niin kaippa siinä jonkunlaista hapaa jossain päin tarvitaan. Oletan.

Vähän offtopic, mutta puhaltajilla on muuten aikas hyvät vatsalihakset yleensä. Pitäsköhän vaihtaa soitinta, eikös se ole aika epäreilua että yhet pääsee tällaiseen rantakuntoon soittamalla..
Jaska
20.02.2005 15:53:51
mutton silti maailman nopein tällä hetkelleä

no ei vaan näkyny Olympialaisissa satasella
ddrum54
20.02.2005 19:57:10
Takuuvarmasti maapallon parhaiden tuhannen listan keksipituus on alle 180 ja paino alle 80 kg.

Koripalloa lukuunottamatta, kaikissa lajeissa.
2`n 4
Jaska
20.02.2005 23:02:38
Koripalloa lukuunottamatta, kaikissa lajeissa.

tuskin raskaansarjan painissakaan
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)