hanipai 19.02.2005 02:41:02 | |
---|
Erityisesti olen kiinnostunut DC200 ja DC400 malleista. Katselin, että Carvinin customtehdytkään eivät ole pahan kalliita, jos lähtisi tehtaalta tilaamaan ja mikä hienointa saisi päättää itse millaisen skitan haluaa. Onhan noita ebayssäkin ollut. Hiukan kyllä ihmetyttää, että jotkut ihmiset ovat floikkakitarasta jättäneet lukkosatulan pois, miksi? Hannu Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
ReBeat 19.02.2005 04:36:15 | |
---|
Jaa'a, siihen en osaa sanoa. Onhan noissa kyllä hyvät virittimet, joten ehkä floikka + Carvinin oma satula ei ole sekään ihan tuhoontuomittu yhdistelmä. Varsinaisesti tulin kertomaan omat kokemukseni aiheesta. Hankin oman DC400:n jokin aika sitten käytettynä sikana säkissä enkä ollut koskaan kokeillut mitään Carvinia. Mulla on siinä Wilkinson ja se on omaan käyttööni paras talla. Itse kitarasta... tajusin aika nopeasti, että olin elänyt vuosikaudet pimennossa, tietämättömänä että _huippuhyvän_ kitaran voi saada samalla rahalla kuin mitä kaikenlaisista keskinkertaisista paskoista pyydetään. Joku eBay:ssä Carvinia taannoin myynyt kirjoitti: "I am selling this guitar to get another Carvin. Having tried everything out there, I am a Carvin convert. No one makes a better guitar at any price, as far as I am concerned." Nyt tässä vaiheessa tuoretta kokemustani voin oikeasti ymmärtää tuota viimeistä väittämää. Itsestäni on tullut ikuinen Carvin-fani. Alkuhuuma on mennyt jo ohi, mutta tilanne ei ole muuttunut miksikään. DC400 on yksinkertaisesti niin hyvin soiva ja käteen sopiva kitara, että vaikea siitä on paremmaksi pistää. Osat ovat laadukkaat elektroniikkaa myöten, viimeistely on moitteetonta ja kokonaisuus todella soi (lujaa... akustisesti). Omasta mielestäni monet noista ovat kokonaisuutena muodoiltaan ja väreiltään tosi nättejä. Se on sitten sitä pikkutarkkaa koristelua ja muuta toisarvoista nysväystä, joka vielä kalliimmissa lankkusähkökitaroissa maksaa extraa. Ibanez JS1000 on todella hyvä kitara (ja erilainen), mutta autiolle saarelle ottaisin tuon Carvinin. Aaltojen kohistessa hiekkarannalle tuo soisi yhä niiden ylitse... ja iltanuotion äärellä vaahterakansi näyttäisi kauneutensa. DC400:n kanssa voisin muistella Eino Leinon runoista tehtyjä sovituksia ja slovareita ja toisena iltana voisin kehitellä jotain progemetallisooloja, joiden vaikeimmissa kohdissa ainoastaan sormieni koordinaatio toisi rajat vastaan, ei kitaran ebenpuuotelautainen kaula. Eihän tuo ole mikään strato eikä les paul, joten sellaista tuo ei korvaa. Se ei haittaa mitään, sillä tuo on omanlaisensa ja niin hyvä, että sillä tekee mieli soittaa. Yksi kitara on yksi kitara, ei kaikkea kerralla. Nykyään tulee katsottua todella erilaisella silmällä 500-800e hintaisia kitaroita. DC400:sta tuli itselleni sellainen referenssi, johon alitajuisesti tulee kaikkea verrattua... että onko muissa samantyylisissä saman hintaluokan kitaroissa mitään järkeä ja kannattaisko niinkun miettiäkään. No, ei ole paljo tarvinnut pohdiskella. Ei niissä ole järkeä. Hinta-laatusuhde on noissa DC:ssä ilmeisesti ihan omassa ionosfäärissään (tosiaan jopa uusien hinnoilla). Tässä kanssa yks lainaus jostain: Carvin DC127 won Guitar Player magazine's shoot out of 19 different guitars, including entries from Fender, Gibson, Ibanez, Jackson and Peavey. The DC127 received the highest score of any guitar tested in the group, scoring 38 out of a possible 40 points. Features that helped it come in first place are it's Rapid Play neck, awesome tone and unmatched workmanship. In Guitar Player magazine's own words the DC127 has "Serious workmanship and Rich 3-D sound". |
Erityisesti olen kiinnostunut DC200 ja DC400 malleista. Katselin, että Carvinin customtehdytkään eivät ole pahan kalliita, jos lähtisi tehtaalta tilaamaan ja mikä hienointa saisi päättää itse millaisen skitan haluaa. Onhan noita ebayssäkin ollut. Hiukan kyllä ihmetyttää, että jotkut ihmiset ovat floikkakitarasta jättäneet lukkosatulan pois, miksi? Hannu Eivät todellakaan kyllä ole pahan hintaisia neckthru kitaroiksi. Mistä noita custom shop-lankkuja löysit? EDIT: Löytyihän nuo customshopitkin. Perkele, GAS :D |
hanipai 19.02.2005 12:41:19 | |
---|
Eivät todellakaan kyllä ole pahan hintaisia neckthru kitaroiksi. Mistä noita custom shop-lankkuja löysit? EDIT: Löytyihän nuo customshopitkin. Perkele, GAS :D Jenkit ja kanadalaiset saavat kaikki lisäoptiot nyt 50% alennuksella :( ja skitoista saa 100$ alennuksen kaikki. Oon katellut myös Brian Mooren kitaroita, mutta niissä ei mielestäni ole läheskään niin sulava kaulaliitos. Carvineissa on myös 25" skaala ja medium jumbonauhat ja customiin saa vaikka Dunlopin 6100:set ja värejä on tarjolla älyttömästi. Customin saa ilmeisesti 1kk:n päästä tehtyään tilauksen. Kyllä nää houkuttelee mua huomattavasti enemmän kuin esim. Jackson starssit. Tietääkös joku paljon noi veloittaa shippingiä Carvineista? Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
hanipai 19.02.2005 13:01:07 (muokattu 19.02.2005 13:14:16) | |
---|
Mites jos hommais sellasen missä ei ole tuota lukkosatulaa, niin paljon sen asennus jälkeenpäin maksaisi Suomessa tai olisiko se helppo itse asentaa. Lukkosatulahan on leveämpi kuin tavallinen, niin että jääkö sinne sen lukkosatulan verran tilaa, kun tavallisen ottaa pois? Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
mungiisi 19.02.2005 13:46:22 | |
---|
Mites jos hommais sellasen missä ei ole tuota lukkosatulaa, niin paljon sen asennus jälkeenpäin maksaisi Suomessa tai olisiko se helppo itse asentaa. Lukkosatulahan on leveämpi kuin tavallinen, niin että jääkö sinne sen lukkosatulan verran tilaa, kun tavallisen ottaa pois? Eikös se olisi halvempaa vaan ottaa sen lukkosatulan kanssa, ku se tuo lisää hintaa vain 50$? |
villeh 19.02.2005 13:49:48 | |
---|
no miksei tilaisi samalla semmosta missä on se lukkosatula. kävin koittaas tehdä mieleiseni mallin ja hintaa oli jotain 1200 egee ei paha )espeellä sama jotain 4000egee). vähän mietityttää tuo mikkipolitiikka. mitenkäs käytännös jos tommosen tilais niin pitäiskö siitä hoidella jotku verot yms. eli mikä on se hinta kun tuo on saapunu kotiovelle? ja luottokortti pitäis vissiin olla? eniten miellytti se ettei leftystä otettu lisähintaa |
mungiisi 19.02.2005 13:51:03 | |
---|
no miksei tilaisi samalla semmosta missä on se lukkosatula. kävin koittaas tehdä mieleiseni mallin ja hintaa oli jotain 1200 egee ei paha )espeellä sama jotain 4000egee). vähän mietityttää tuo mikkipolitiikka. mitenkäs käytännös jos tommosen tilais niin pitäiskö siitä hoidella jotku verot yms. eli mikä on se hinta kun tuo on saapunu kotiovelle? ja luottokortti pitäis vissiin olla? eniten miellytti se ettei leftystä otettu lisähintaa Kyllä siitä ilmeisesti verot tulee, kun eikös nuo tule Ameriikoista? |
p130 19.02.2005 13:57:08 | |
---|
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
hanipai 19.02.2005 14:47:09 | |
---|
Niin meinasinkin sitä, että kun mulla oli mielessä käytetty lukkosatulaton. Niin, että onko siihen jälkeenpäin helppo asentaa se lukkosatula? Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
Tompsi 19.02.2005 15:56:12 | |
---|
Niin meinasinkin sitä, että kun mulla oli mielessä käytetty lukkosatulaton. Niin, että onko siihen jälkeenpäin helppo asentaa se lukkosatula? Puuhommiksi menee, lukkosatulahan on mutusti paljon suurempi köntti kuin tavallinen satularatkaisu. |
hanipai 19.02.2005 16:00:57 | |
---|
Puuhommiksi menee, lukkosatulahan on mutusti paljon suurempi köntti kuin tavallinen satularatkaisu. Aaattelinkin, että jos siihen ois mahtunut se lukkosatula, koska kyllähän siinä voi olla silti tilaa lukkosatulalle. Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
hanipai 20.02.2005 01:18:32 | |
---|
Aaattelinkin, että jos siihen ois mahtunut se lukkosatula, koska kyllähän siinä voi olla silti tilaa lukkosatulalle. No eipä tartte murehtia sitäkään, kun jenkkihemmo ei lähetä kitaraa maan ulkopuolelle:( Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |