Brother Michael 18.02.2005 15:23:59 | |
---|
En tiedä onko tästä ollut aikaisemmin ollut keskustelua, mutta menkööt.. Eli millainen rumpali olet ? Hevi, rock, jazz vai mikä ? Oletko taitava, erittäin- , vai vasta aloittelija, millainen rumpali tahtoisit olla/mitä et osaa vielä, mutta haluaisit ? Millaista musiikkia soitat mielelläsi ? Itse olen vasta aloittelija, ehkä sinne hard rock osastolle menee, tai siis siinä olen ehkä "paras" jos niin voi sanoa. Tahtoisin osata jazzin tyylistä, hieman teknisempää soittoa rutkasti enemmän. Ian Paice ja Nicko McBrain ehkä suurimmat vaikuttajat/esikuvat , joten heidänlaisikseen haluaisin tulla. |
tthei 18.02.2005 15:29:50 | |
---|
Metalli-ja rockrumpali olen enimmäkseen. Sanoisin itseäni ehkä sellaseksi ihan keskitason rumpaliksi. En siis mikään erityisen taitava, enkä myöskään aloittelija. Nopeemmaksi haluaisin kehittyä ja oppia enemmän jotain teknistä ja fuusiorummuttelua. Mulla suuri vaikuttaja on ollut John Dolmayan. Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist
--------------------------
www.innervision-fin.tk |
AP 18.02.2005 15:35:27 (muokattu 18.02.2005 15:37:07) | |
---|
Eli millainen rumpali olet ? Hevi, rock, jazz vai mikä ? Oletko taitava, erittäin- , vai vasta aloittelija, millainen rumpali tahtoisit olla/mitä et osaa vielä, mutta haluaisit ? Millaista musiikkia soitat mielelläsi Jopa on. Olekaan tullut tällä tavalla tuota omaa statusta tähän asti mietittyä. Olisko tuo oma genreni lähinnä countrya sittenkin. Eli perus-roots-ränttätänttä taittuu kaikkein luontevimmin, joskin on sitä joskus julkisesti (tästä on videotakin todisteena, heh) vedetty Trio Töykeitä ja Metallicaa. Tosin ei samalla keikalla.... Tosiaan pitkälti toistakymmentä vuotta on harrastamista takana, nyttemmin olen kai aika ruosteessa, kun ei tahdo riittää aika edes rumpujen alta imuroimiseen, saati niiden soittoon. Prkl. Taitavaksi ei uskalla itseä sanoa, mutta pärjää sitä vähemmälläkin, kun sovittaa soittonsa sen mukaan, missä omien rajojensa tietää kulkevan. Jos noista esikuvista nyt jotain, niin kyllä se Ron Tutt tästä soitosta läpi paistaa varmaan vähän liikaakin. K100 #7 |
Youni 18.02.2005 15:36:51 | |
---|
Keskitasoa. Hallitsen myös aika paljon muita lyömäsoittimia, koska soitan orkesterissa. Musiikki on näin ollen aika monipuolista. On biisejä, joissa soitan perushumppaa nopeaan tempoon, sufflea, beguinea ym. Eli aika sekalaisia teoksia. Nyt työn alla orkesterissa mm. West Side Story-kokoelmanuotti, jazzvalssiräpellys ym. Heviä kuuntelen, mutta en soita. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] |
LostBoy 18.02.2005 15:44:24 (muokattu 18.02.2005 15:44:56) | |
---|
Paska olen...Mutta koko ajan harjoitellaan |
Magetsu 18.02.2005 15:45:30 | |
---|
Jaajaa, pahan pistit. :) Kaikenmoista musaa tulee soitettua, mutta lattarit tahtoo jäädä unholaan ja niissä olenkin eittämättä ihan surkia, mutta eihän niitä opi ellei treenaa. Nyt onkin ollu jo tovin Afro-Cuban Rhythms for Drumset-kirja tutkittavana ja sieltähän sitä treenattavaa löytyy... Tekniikka on sinällään menossa hyvään suuntaan ja sitäkin tulee treenattua joka päivä (tyyny/pädi). Nyt viimeisen vuoden aikana olen perehtynyt tuohon traditional-otteeseen ja sekin alkaa sieltä pikkuhiljaa hahmottumaan, joten kokonaisuudessaan olen tosi vaiheessa, mutta hyvässä sellaisessa. :) Kohta tulee 13-vuotta täyteen rumpujen parissa ja lähivuodet on ollu tosi antoisia, kun olen löytänyt sitä "oikeata" musiikkia, mistä poimia vaikutteita. Paha sanoa vielä, minkälainen paketti tästä tulee, mutta toivottavasti ehjä ja kokonainen... ;) Späng ' Läng |
thescientist 18.02.2005 15:53:46 (muokattu 18.02.2005 15:54:16) | |
---|
No, tyyliltäni olen itse enempi brittirock/rock-miehiä, mutta bändin kanssa musiikkityyli tahtoo mennä tuonne Deftonesin tyylisen puolelle. Aloittelija olen, noin kolme kuukautta vasta olen soittanut, mutta kehitysvauhti on omasta mielestä aika mukava. Esikuviksi voisin sanoa Coldplayn Will Championin ja Musen Dominic Howardin. I don't know what I want, but I know how to get it. |
wavelength 18.02.2005 15:58:21 | |
---|
Olen aloittelija, mutta pyrin sivistämään itseäni kaikilla musiikin osa-alueilla. Tällä hetkellä kovin juttu olisi saada perusbiitti kulkemaan nasevasti. Pastilli? |
Klooni 18.02.2005 16:13:35 | |
---|
Huono ! ... 'nuff said :-) Mielettömän hyvää musiikkia mielettömän huonosti soitettuna !
http://kloonin.omaservo.net/ |
dictatorsh*t 18.02.2005 16:19:09 (muokattu 18.02.2005 16:35:04) | |
---|
Eli millainen rumpali olet ? Hevi, rock, jazz vai mikä ? Kaikkia noita yllämainittuja, ja soittokuntamusiikkia. Oletko taitava, erittäin- , vai vasta aloittelija, Seitsemättä vuotta soittavana oon aloittelija/alemman keskitason soittaja. millainen rumpali tahtoisit olla/mitä et osaa vielä, mutta haluaisit ? Hyvä. Millaista musiikkia soitat mielelläsi ? Kaikkea mikä kulloinkin "maistuu" hyvältä. Soitan kaikkea hyvää musiikkia huonosti tai ihan hyvin. |
Triskal 18.02.2005 16:29:28 (muokattu 18.02.2005 16:31:20) | |
---|
Soitan rokkia. Heviäkin, mutta rock-tatsilla. Olen taitava. Tahtoisin olla yhtä taitava kuin Dave Weckl, mutta toisaalta olen valmis uhraamaan sen, kunhan soittaminen vain on hauskaa. |
ToMi88 18.02.2005 16:30:10 | |
---|
no kaipa sitten olen ihan hyvä tai keskitasoa. Heviä soitan ja en edes harkistsisi soittavani jazzia,mutta melkeimpä mitä tahansa muuta musaa soitan kyllä.. Rumpaleista mm. Jukka Nevalainen ja legendaarinen Joey Jordison on niitä joista otan vaikuitteita |
VilleKoo 18.02.2005 17:08:06 | |
---|
Hevimeteliä soittelen... taito..???... on ehkä keskitasoa.. Esikuvat... Lars Ulrcih (vanha metallica) Joey Jordsion (JÄTKÄ ON ELÄIN!!) Ja monia muita kolistajia... |
Kulkunen 18.02.2005 17:34:57 | |
---|
Metalli, tosin tykkään myös soittaa rennommin ja vapaamminkin. Groovaaminen on kivaa. Viime aikoina myös blastit ovat ruenneet kiinnostamaan jonkin verran. Mulla on kai jonkinlaista taantumusta sitten tapahtunut... Soitosta todennäköisesti paistaa läpi Portnoy-vaikutteet eniten. Soittajana olen huono. En ole voinut soittaa niin paljon kuin olisin halunnut näinä kahdeksana vuotena mitä olen rummutusta harrastanut. Lisäksi en ole koskaan ollut hyvä harjoittelemaan kunnollisia tekniikoita. Käytännössä olen treenaillut itsekseni, joskus bändin kanssa ja usein levyjen mukana. Parannettavaa: Jalat, kädet, groove, time, independence, tekniikka noin yleensäkin, tyylitaju ja kontrolli. Fillit ja kompitkin on vähän mitä on. Eniten kuitenkin kaipaisin varmuutta soittoon. Välillä on aikamoista hakemista, jostakin syystä. Tai no, löytyisi treenitila ensin... The downward spiral never ends. |
Postmortem 18.02.2005 17:41:49 | |
---|
Paska. |
En varsinaisesti soita rumpuja, pikkuveljen pöntöillä, mutta... soittelen lähinnä rock-musaa, joskus heviä.... olen aloittelija, omaksi iloksi soitan. :) Kahvi on hyvää, Metallica on paras ja musiikki on ELÄMÄ!! |
rumpaliko? 18.02.2005 18:58:49 | |
---|
Paska. Veit sanat suustani. kolme kuukautta oon soittanut aktiivisesti ja perus juttuja kyllä irtoaa, mutta siihen ne jääki sitte. Ehkä parisenkymmentä komppia löytyy, mutta fillit menee perseelleen... Ei oikein keksi mitä tulis seuraavaksi harjotella, luovuutta ei ole ja koko homma alkaa maistua puulta. pitää varmaan alkaa mettästämään bändiä ja opettajaa että saa jotain tolkkkua tähän hommaan. eipä tässä ihmeitä |
Pacific 18.02.2005 19:04:23 | |
---|
Olen aloittelia, joka on n. vuoden soittanut omilla rummuilla. Esikuvani ovat Lars Ulrich ja Nicko Mcbrain. |
LaKu 18.02.2005 19:37:02 | |
---|
Tykkään soittaa ns. junttirokkia tyyliin Status Quo, CCR. Se sujuu jotenkin. Olen aika fanaattinen Purple ja Zeppelin-diggari... Soittelen tällä hetkellä kahdessa eri porukassa, toinen vetää kotimaista ränttätänttä-linjaa, toinen on sitten enemmän Hendrix-Purple-Gary Moore-linjalla. Pyrin olemaan sellainen rumpali joka rakentaa basistin kanssa tanakan kompin muille bändin jäsenille. Tyyliin Bonham-Jones Zeppelinissä, ja Paice-Hughes esim. Purplen Made In Europe:lla. Erittäin tärkeä juttu kun soittaa rumpuja on rentous. Ellei ole rento, ei soitosta tule p*****kaan. Oli se sitten keikkatilanne tai harjoitus. |
srgi 18.02.2005 19:49:40 (muokattu 18.02.2005 19:50:34) | |
---|
hevi rumpali. Kai oon alkaja mut yllättävän hyvä alkaja 3 tai 4 viikkoo ollu omat rummut eli toi aika aktiivista soittoa... Nopeutta ja muutaki taitoo ku sais lisää ni siinähä se. esikuvista en osaa sanoo muutaku et hartikaine vai mikä se oli bodomin rumpali se lyö kaikki iha timellee et kai se jonkun moine esikuva jos pakko sanoo. Tottakai hyvää musiikkia soitaa mielellää eli mulla aika metallipainotteista. Heavy on paskimmillansakkin parasta. |