Aihe: Kitaroiden nauhoittaminen - tarvinko kompressoria tai muuta?
1
VaiForNations
13.03.2003 22:02:43
Jotta saisin mahd. kovat tasot nauhoittaessa koneella tarvinko real time kompressoria? kunnollinen mic preamppi löytyy, miten on efektien laita..?

Onko teitä muita jotka nauhottelee kitaroita tietokoneelle, ois hauska vaihtaa kokemuksia. Mitä softia käytätte?
kivi
13.03.2003 22:33:53 (muokattu 13.03.2003 22:34:36)
Et tarvitse kompressoria.

Kyllä varmaan kaikki jotka äänittää, jossain vaiheessa äänittää myös kitaraa:-)
- mä käytän mielelläni ainakin Shuren SM57 -mikkiä ihan kartion edessä, viitisen senttiä laidasta sisään, ja jotain konkkamikkiä kartioiden leikkauskohdassa eli kauempana. Mahdollisesti Sennheiser MD421:tä käytän 57:n tilalla, jos tarvitaan botnekasta puhdasta. Sitten putkietuasteet ja kompressorit (pienellä, noin 2,5 - 4:1), ja sitten ollaankin koneessa.

Ohjelmaksi kelpaa mulle mikä tahansa ohjelma, jolla homma on päätetty tehdä. Eli mikä siinä koneessa on. Mulla ei itselläni ole kokonaista studiota, vaan teen aina siellä missä tehdään, sillä mitä on, ja raahaan pari postilaatikollista romua mukana: mikkejä, räkkilaitteita... mä olen ikäänkuin vakava harrastaja;-)
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
VaiForNations
14.03.2003 05:02:36
Käytän tosiaan Sonar 2 XL -ohjelmaa, mitä efektejä kannattis käyttää kitaroihin,bassoon yms. Käytättekö vaikka tiettyjä asetuksia aina, vai hiotteko erikseen erilaisille kitara soundeille.

Sonarissa tuntuu olevan paljon efektejä. Mitä niistä kannattee käyttää?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)