Aihe: Nauhattomasta nauhallinen??
1
Pekko
15.02.2005 14:59:45
Onko mitenkään mahdollista laittaa nauhat takaisin bassoon, josta ne on jo kertaalleen otettu pois?
Kyseinen luuttu on siis alunperin ollut ihan normaali nauhallinen, mutta joku on vääntänyt siitä nauhattoman.

Nauhojen jättämät reiät on täytetty jollain liima/pöly hybridillä.

Kertokaa mulle hyvät bassottelijat! ;)
Keny
15.02.2005 15:13:06
On mahdollista sahauttaa auki mut ei visiin ihan halpaa oo.Muutama vuos sitten oli noin250-300€ stadissa sellanen duuni.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
jPekka
15.02.2005 16:28:54

Et kai ole löytänyt jostakin mun vanhaa Yamahaani? 8-)

Liima/pölyhybridi on siinä suhteessa kunnon viilutusta parempi, että nauhankoloja on tuskin levennetty. Joten _periaatteessa_ pitäisi riittää, että vain saa sen tökötin sieltä pois ja nauhat tilalle.

Tosin pulttikaulaisen tapauksessa tulee kyllä helposti mieleen hankkia kokonaan uusi kaula, jos vain löytää oikein mitoitetun.
"Mitä turvallisuutta / toi nyt sit on / jos ei oo kun kaks katuu joil uskaltaa liikkuu?" (Dave Lindholm)
bize
15.02.2005 16:58:05
Onko mitenkään mahdollista laittaa nauhat takaisin bassoon, josta ne on jo kertaalleen otettu pois?
Kyseinen luuttu on siis alunperin ollut ihan normaali nauhallinen, mutta joku on vääntänyt siitä nauhattoman.

Kertokaa mulle hyvät bassottelijat! ;)

Laitatin 5-kieliseen nauhattomaani Ala-Kuhalla nauhat, 150 €. Otelauta on hiilikuitua (!) eikä siinä ollut mitään merkintöjä alunperin, eikä silti kuulostanut ihmeelliseltä operaatiolta. Luulisin että tohon sunkin ongelmaan löytyis sieltä joku ratkaisu.
Fuck the fusion!
Pekko
03.03.2005 14:21:25
Kiitos paljon kaikille avusta!! tämä helpotti suuresti
joudun kyllä venaamaan kesään rahatilanteen takia, mutta tiedän mitä kannattaa sitten tehdä!!

jPekka: ei oo yamaha tää mun :)
Puavali
03.03.2005 21:16:03
Liima/pölyhybridi on siinä suhteessa kunnon viilutusta parempi, että nauhankoloja on tuskin levennetty. Joten _periaatteessa_ pitäisi riittää, että vain saa sen tökötin sieltä pois ja nauhat tilalle.

Se liima (mitä laatua lie) voi olla hieman kovaa siellä raon seinämillä, ettei meinaa saada uusia nauhoja lyötyä paikoilleen olenkaan.

Kaveri toi minulle aksutisen, josta oli jo poistanut muutaman nauhan. Siinä oli otelaudassa koloja, jotka olin aiemmin lupautunut paikkaamaan kaksikomponenttiliimalla. Nauhanpoiston yhteydessä hän oli vielä repinyt otelautaa lisää. Minä sitten paikkasin loput nauhat poistettuani otelaudan, hioin tasaiseksi ja avasin nauharaot. Mutta muutamaan rakoon ei meinannut saada uutta nauhaa paikalleen, kun sitä liimaa oli siellä kolon seinillä, vaikka rako itsessään oli tarpeeksi leveä ja puhdas.
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)