Aihe: Baritonikitaran viritys.
1
askomiko
14.02.2005 13:13:14
Kielet ainakin kantsisi vaihtaa astetta ohuempiin jos meinaa normaalivirettä hakea. On nääs aika ronskisti ylempänä se.
"Helevetin nopia kairata, ku on näin ohut jiä!" RÖYTÖ!!1
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
varakeef
14.02.2005 13:53:01
Mikä pointti on käyttää baritonikitarassa normaalivirettä? Tulokseksi saat erittäin pitkäskaalaisen, luirun tuntuisen normaalivireisenkitaran joka ei soundaa lainkaan hyvälle.

Mutta jos haluat soitella E-duurissa, soittelet baritonilla kuten soittaisit normaalikitaraa A-duurissa. Kyllä spagettiwestern hoituu.
"Jos demo kuulostaa paremmalta kuin varsinainen äänitys, julkaistaan demo" - Rick Rubin
jawalami
14.02.2005 14:18:52 (muokattu 14.02.2005 14:19:33)

Morjens!

Mulla on juuri hankittu Danelectro Innuendo Baritone. Panin siihen D'addarion Baritone Light -setin (.013 - .062), joka tuntui soveltuvan kitaraan oikein hyvin.

H-vireessä tatsi on jämäkkä muttei kuitenkaan raskas soittaa. Soinnut kuulostavat mukavalta myös matalasta päästä, ja sopivat varsinkin akustisten komppien päälle, kun ovat eri käännöksiä (esim. avoin D-sointu otetaan G:n sormituksella).

Kokeilin aluksi kitaraan .015 - .080 settiä A-vireeseen, mutta vähän ohuemmat kielet ja H-vire toimi paremmin. Kannattaa kokeilla mikä sopii parhaiten omaan käteen, mutta normaalivireeseen sopii paremmin lyhyempikaulainen kitara.

Jalo Walamies
iso j
15.02.2005 10:59:20

Mikä pointti on käyttää baritonikitarassa normaalivirettä? Tulokseksi saat erittäin pitkäskaalaisen, luirun tuntuisen normaalivireisenkitaran joka ei soundaa lainkaan hyvälle.

Mutta jos haluat soitella E-duurissa, soittelet baritonilla kuten soittaisit normaalikitaraa A-duurissa. Kyllä spagettiwestern hoituu.

Ok. Kuten huomaatte mä en oo itse kitaristi vaan enemmänki tuottajan/sovittajan roolissa. Hommaan vehkeet niin tutkikoot kitarasankarit sit itekseen sitä soittomeininkiä.

Paitsi jos ei taitu niin tehään sit itse, Heh,,. :-)

Kiitos vinkeistä.
"Tässä maassa on niin huonot liksat että nälkä on aina vieraanamme,.."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)