M-Juhana 12.02.2005 13:18:31 | |
---|
Tuli tossa mieleen , kun kaivelin vanhoja c-kasetteja, että vieläkö kukaan äänittää radiosta musiikkia ?? Netistä toki imutetaan, mut nimenomaan radiosta ?? Näky itselläni olevan paljon tollasia n.30 vuotta vanhoja nauhoja missä oli pelkästään radiosta äänitettyä musaa. Kappaleet alkaa kesken, kun on "myöhässä" laitettu rec. päälle ja toimittaja puhuu musan päälle. Oli aikanaan ainoa tapa saada musaa, levyt oli kalliita ja isoon kaupunkiin pääsi harvoin oikeaan levykauppaan. NO REMORSE ! -Lemmy- |
rakki 12.02.2005 13:27:55 | |
---|
Itse olin joskus tenavana äänittänyt radiosta erään mukavalta kuulostaneen biisin. Esittäjää en kuitenkaan saanut koskaan tietää, vaikka yritinkin sitä aina joskus selvittää. Monien vuosien jälkeen (itse asiassa ihan äskettäin) artisti selvisi, ja tajusin äänittäneeni nauhalle aikoinaan Bluria. Voi sitä riemua kun sen saman kappaleen sai lopulta ladattua kokonaisena ja sen sai kuunnella fiilistellen. Oli todella vapauttava tunne kun sai selvitettyä moisen piinan. Enää ei kyllä tule tuota radionauhoitusta harrastettua, mutta kyllä vanhoina hyvinä aikoina... :) Hei kuule, pelle, kuule, onko sulla uudet sandaalit? |
Feggy 12.02.2005 13:47:35 | |
---|
Parisataa kasettia on komeron perukoilla. Less is more. |
Leper Messiah 12.02.2005 14:17:46 | |
---|
no minähän olen itse 'hieman' nuorempaa ikäluokkaa, mutta vanhempien aikanaan nauhoittamat kasetit on vieläkin soitossa. minulla siis. ja onhan sitä perskeles tullut itsekin nauhoitettua tässä viime syksynäkö se nyt oli, kun radio cityllä tuli children of bodomin sinkkubiisit trashed lost & strungout ja knuckleduster. No matter how beautiful girl is, she still shits |
JuniperThree 12.02.2005 14:54:09 | |
---|
aikoinaan tuli nauhoteltua Upteekin levyennakoista niitä biisejä...turhaa toimintaa, kun viikon päästä kuitenkin osti aina sen levyn... =) Joo ja ultra bran viimenen keikka löytyy kaseteilta...ja apulannan ja deftones livet. Harmi kun nykyään ei enää soi hyvä musiikki radiossa...tai viittaan lähinnä tohon Upteekin/x-ryhmän tason romahtamiseen... |
konehes 12.02.2005 16:27:47 | |
---|
Mulle kasetit ja vinyyli oli ainoat formaatit vuoteen 1998 saakka. Vasta silloin aloin ostella cd-levyjä. |
C-kasetille nauhoteltiin mutaman kaverin kera improvisoituja tarinoita kaiken maailman playmobileista ja valtamerilaivoista. Kerran sen porukat tuli hakemaan meidät gänäreissulta, sanoi et kattokaas pojat mitä täältä löytyi (C-kasettia heiluttaen) ja löi soittimeen. Alkua nauroi vedet silmissä, kunnes tämä kaveri alkoi selittämään nauhalla kyrvän imemisestä. Nolotti sen puolesta, pian nauratti. Pastilli? (+leikit) |
sellisti 12.02.2005 23:01:46 | |
---|
Nauhoitan edelleen Yle radio ykköseltä klassista silloin tällöin, mutta rockpuolen nauhoitukset ovat jääneet nuoruusvuosien jälkeen. Kyllä sitä aikanaan tuli silloin tällöin kytättyä Metalliliittoa ja muita vastaavia sormi recillä valmiina, ja yksi kasetillinen tätä sekakokoelmaa taitaa vieläkin olla tallella... pitkääkin joskus ihan nostalgian vuoksi kuunnella! Konserttimestari: "Otas 'a' siitä flyygelistä". Vihainen vahtimestari: "Jos siitä flyygelistä jotain otetaan, niin se laitetaan sinne sitten myös takaisin!" |
Kimmo72 12.02.2005 23:31:35 | |
---|
Mikä on se ero tämänpäivän "netti-imuroijasta" ja kasetille musiikkia keräävälle?? Jos mä "äänitän" netistä jonkun biisin, niin olen warettaja. Jos äänittää kasetille jonkun niin.....??? Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
JuniperThree 12.02.2005 23:42:52 | |
---|
Mikä on se ero tämänpäivän "netti-imuroijasta" ja kasetille musiikkia keräävälle?? Jos mä "äänitän" netistä jonkun biisin, niin olen warettaja. Jos äänittää kasetille jonkun niin.....??? Radiosta kun nauhotat niin taitaapa siitä teostomaksut mennä kappaleen säveltäjälle... Netistä kun imuroit ja laitat jakoon niin ei mene artistille mitään...paha olo kasvaa ekspotentiaalisesti. |
Jormaz 12.02.2005 23:46:09 | |
---|
Kun biisi tulee radiosta niin siihen on annettu kuunteluoikeus kuulijalle kun radioasema on maksanut teostomaksut. Kun netistä imuttelet niin kukaan ei oo antanut mitään lupaa mihinkään suuntaan. Mactep - Intro Golgotha |
AnniK 12.02.2005 23:49:36 | |
---|
Monien vuosien jälkeen (itse asiassa ihan äskettäin) artisti selvisi, ja tajusin äänittäneeni nauhalle aikoinaan Bluria. Ensimmäinen biisi, jonka itse nauhotin kasetille, oli Blurin Country House. Kanava tuolloin tietenkin KISSfm :) Just äsken nauhotin pitkästä aikaa radiosta Martin musiikkipuntarin. Paskalistan helmiä tulee myös nauhotettuu välillä... |
askomiko 13.02.2005 01:10:05 | |
---|
Hee, nostalagiaa tosiaan, ei nykyään radiosta tarvi äänittää mitään kun joka kanavalta tulee samat neljä biisiä koko ajan. "Ihanaa, voin kuulla lempikappaleeni milloin vain!!!" |
poppamies 13.02.2005 01:34:22 (muokattu 13.02.2005 01:38:53) | |
---|
Radiosta kun nauhotat niin taitaapa siitä teostomaksut mennä kappaleen säveltäjälle... Netistä kun imuroit ja laitat jakoon niin ei mene artistille mitään...paha olo kasvaa ekspotentiaalisesti. Asia ei ole ihan näin yksinkertaisen yksioikoinen. Voit käydä esim. kirjastossa ja lainata kottikärryllisen levyjä ja laittaa kaikki koneelle tai polttaa levylle eikä siinä sotkeuduta kenenkään ekspotentiaaliseen pahanoloon... Niin, olen kyllä tänäkin päivänä nauhoittanut iRiverillä radiosta kokonaisia ohjelmia myöhempää kuuntelua varten. Mielekästä musiikkia sieltä saa kyllä turhaan kytätä. Joitai yksittäisiä kappaleita voi tulla mutta ei mitään nauhoittamisen arvoista. "G-strings are for strippers" |
Jytäurpo 13.02.2005 04:32:43 | |
---|
Hee, nostalagiaa tosiaan, ei nykyään radiosta tarvi äänittää mitään kun joka kanavalta tulee samat neljä biisiä koko ajan. "Ihanaa, voin kuulla lempikappaleeni milloin vain!!!" Olet väärässä, esimerkiksi minä olen äänittänyt YleQ:lta useita ohjelmia. Rock-N-Roll Records Ain't Selling This Year |
jäykkis 13.02.2005 12:13:27 | |
---|
Tuli tossa mieleen , kun kaivelin vanhoja c-kasetteja, että vieläkö kukaan äänittää radiosta musiikkia ?? Ei radiosta, sieltä kun tulee lähennä kakkendaalia, mutta nettiradiosta sitten sitäkin enemmän. Löytyy valikoimaa eikä tarvii kuunnella tyhjänpäivän toimittajien jorinaa. |
Dutteri 13.02.2005 13:17:06 | |
---|
Vaikka tähän nuoreen sukupolveen kuulunkin niin silti on nimenomaan monta kasettia, että ratiosta äänitetty. Enää ei. Joskus sitä saattaa herätä keskellä yötä ajattelemaan sitä hämmentynyttä onttouden tunnetta, joka on täynnä koloja, jotka eivät koskaan täyty..IMIK #13 Pastilli? |
askomiko 13.02.2005 13:20:25 | |
---|
Olet väärässä, esimerkiksi minä olen äänittänyt YleQ:lta useita ohjelmia. Täällä metsässä mikään Q kuulu... |
Sperm Donor 13.02.2005 16:58:16 | |
---|
Ennen tuli äänitettyä c-kasetille ja videoille paljon. Nykyisin ei jaksa äänittää mitään, ei myöskään imuroida eikä tallentaa kovalevylle. Tuota musaa tulee ihan riittävästi joka tuutista nykyään. Jos haluan nauttia hyvästä musasta laitan hyvän Cd:n soimaan. |
Schnowotski 13.02.2005 18:00:14 (muokattu 13.02.2005 18:00:25) | |
---|
Hmm...omat radionauhoitukseni (kasetti) tuhosin joskus häpeissäni siitä mitä olin nauhoittanut. Ja nykyään tulee nauhoitettua radiosta tietokoneelle. Kasetti on kuitenkin formaattina epäkäytännöllinen: kasetit menevät huonoiksi ja kuka sitä kelailua jaksaa. Olen kuitenkin sen verran ailahteleva toisinaan, että pitää kuula ensin 6. biisi, sitten 2., sitten 3. ja niin edelleen. Nuo nykyisetkin nauhoitukset meinaavat olla haastatteluita ja puheohjelmia. Joskus jos on jokin biisi, joka julkaistaan vasta kuukauden päästä niin ilman muuta on nauhoitusvalmius päällä. Jos katsoo silmiin tietää mitä se merkitsee. Mutta mitä tarkoittaa niskaan tuijottaminen? Rakastitko minua kun katsoit minua silmiin, kun pidit minua kädestä, kun tulit puhumaan minulle? - elämä yksin ei ole vaikeaa, mutta elämä ilman sinua... |