Aihe: "Ahaa!"
1 2
sirdickyj
05.02.2005 13:21:01
Ei ole tullut "ahaata", tuo soittaminen on ollut huonon itsetunnon pönkityksen tulosta. En ole kauheasti yleensä kerännyt kiitosta soitollani, ja basson kanssa kun olosuhteiden pakosta räpistelin, niin joku (muistan kyllä kuka) sattui oikeaan aikaan sanomaan siitä pari vaöittua kohteliaisuutta.

Sittemmin on lakannut kiinnostamasta kenenkään mielipiteet sellaisista sioista, jotka tietää itsellä olevan hallussa. Eli se "ahaa" on ollut se, että voin olla itse ihan yhtä oikeassa kuin muutkin (mukamas) hyvät soittajat.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
pehko
05.02.2005 18:33:26 (muokattu 05.02.2005 18:33:46)
Waltarin 'On My Ice' kipaleen kolmannen säkeistön bassolinjat on kyllä taivaasta....

EDIT: elikkäs "Ahaa!"
Anders Fridéniä lainaten, "Jos et tykkää, älä kuuntele"
Bassolow
05.02.2005 18:48:12
Kun kaveri soitti Iron Maidenin Sanctuary kappaleen alussa olevan basso fillin. Se oli jotenkin niin hienon kuuloinen että siitä hetkestä lähtien olen pitänyt bassoa soittimena yli muiden.
Oan
05.02.2005 19:21:01
Minun eka ahaa-elämys tapahtui kun hommasin sbasson ja tajusin että sen soittaminen on oikeasti hauskaa ja haastavaa.

Näinpä. Pari vuotta siinä meni, mutta sitten kun iski niin lujaahan se tuli.

Jos joku levy pitää nimetä niin mainostan edelleen Deathin 'Individual Thought Patterns'ia. DiGiorgion soitto räjäytti pään ja antoi sormille aivan uudet suunnat; "voiko bassoa soittaa näinkin?"...
Minä olen Steve, sinun Jumalasi. Älä pidä muita jumalia. http://www.stevedigiorgio.com
HC.Pälä
05.02.2005 19:34:12

Ensimmäinen "Ahaa" ja sen seurauksena mielenkiinto bassoon taisi tulla silloin kun huomasin että ei se ole se basari joka vaihtaa säveltä, vaan sehän onkin basso siellä takana.
Let the bass Kikzz.
Petzki_H
06.02.2005 01:40:20 (muokattu 06.02.2005 01:42:09)
Suurin "Ahaa" tuli kun oli aloittanut soittamaan ja alko bongailla biiseistä bassokuvioita, esim Black Sabbath - NIB

Vanhat hitit sai ihan uusia merkityksiä, ja myöhemmin tutustui esim. Milleriin tai muihin bassojumaliin, joiden joka biisissä edelleen, vuosien jälkeen, täydellinen "wow".
OLP MM2 4-string, Behringer Ultrabass 60W, Behringer Bass V-Amp Pro
mr.bungle
07.02.2005 12:48:20

Eiköhän se ollu RHCP ja Blood Sugar Sex Magik joka ajoi minut hevibassottelusta groovaavampaan suuntaan.

Sittemmin The Meters, jonka ansiosta funkkirokkijameista tippui puolet bassonuoteista pois ja jäljelle jäi toivottavasti olennainen.

Molemmat on edelleen vahvoja vaikuttajia mun soitossa.
bassolla hanuriin
balzary
07.02.2005 15:38:48

mulle eka kova juttu oli hendrixin bbc-levyn "hoochie coochie man". eipä siinä mitään erikoista ole, mutta olipahan helppo ja perusjuttuja hyvin valottava tzipale mitä tuli soiteltua paljon. jimin tuotannosta tehdyt hyvät tabla-kirjat autto alussa kummasti. siit homma lähti sitten pepperssiin sun muihin.
Teijo K.
07.02.2005 18:26:31

Ensimmäinen ahaa-elämys oli kun kuulin Primusta, eli Les Claypoolin soittoa. Silloin tuumasin, että jaaha, basisti voi siis myös liidata bändiä, tämähän voisi olla oikeasti kivaakin eikä pelkkää pakkopullaa.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
Samu S.
07.02.2005 19:47:34
Mulla tuommoinen basso-oivallus liittyy aikaan ennen minkäänlaisen soittoharrastuksen aloittamista. Väsäilin rakkaalla Amiga 500 -tietokoneellani jotain musiikin tapaista, ja jossain kohtaa tajusiin, että on sairaan hienoa, kun basso soittaa samoihin kohtiin kuin bassorumpu. Tänäkin päivänä lempiääneni maailmassa on matalan bassonuotin ja bassorummun yhteistumpsaus. Siinä on jotain mystisen hienoa, kun basso ja rummut pelaavat yhteen.

np: ZZ Top - Fuzzbox Voodoo
Veni, vidi, vixi.
heu heu
09.02.2005 12:44:03
Oma "Ahaa" tuli varmaan siitä että kuuli basso matalan E.n omasta bassosta ja se kuullosti samalta kuin ränttä-tänttä Status quo.n basso. Seuraavaksi kuunneltiin samat jo edellä mainitut hurriganesit , who:n enswistlen jutut ja yes basistin squiren römäkkä rotosound pleku-bassottelu.. Se oli hianoo oppia ihan levyllä kuuluvia kuvioita. Siitä se alkoi ja en ole katunut..
Nyt opetellaaan hamaan loppuun asti omaa tulkintaa..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)