Dee 06.03.2003 21:44:55 | |
---|
kaipa tämä tänne osastolle kuuluu. no niin, vaikka Ultra Bra onkin hajonnut niin kysytäänpäs silti että mitä mieltä olette niiden biiseistä? mielestäni aivan loistavia biisejä jos haluaa sointuja reenata ja miksei muutenkin. puhun nyt siis kitaristin näkökulmasta. mielipiteitä..? "Pelkästään kolmisoinnun kanssa jo ollaan helposti tilanteessa, jossa asiat riistäytyvät hallinnasta." - Robert Fripp |
Saikkonen 06.03.2003 22:17:57 | |
---|
Muutamia ihan kivoja lauluja. Lyriikat tosin mättävät, mutta makuasia, sanoi koira, kun munia nuoleskeli. Joka harkitsee seuraavaa askeltaan liian kauan, seisoo koko ikänsä yhdellä jalalla. Yms |
Cathi777 06.03.2003 22:49:46 | |
---|
Muutamia ihan kivoja lauluja. Lyriikat tosin mättävät, mutta makuasia, sanoi koira, kun munia nuoleskeli. Mä oon samaa mieltä noista lyriikoista... Ei putoo mulle ollenkaan. Jotenkin musiikki oli sellaista... No toisesta korvasta sisään toisesta ulos musaa. Kävi vaan ärsyttää jos jokin niiden biisi jäi mieleen soimaan. Ei mun juttu ollenkaan. Scandinavian Music Group onkin jo sitten toista maata. Paljon parempi kuin tämä edeltäjänsä. Taistelutoveri |
Marlowe 07.03.2003 01:02:01 | |
---|
Ultra Bralla oli muutamia hyviä biisejä (Savanni nukahtaa etunenässä) joita saattoi kuunnella ihan mielellään jos niitä radiossa soitettiin, mutta pitemmän päälle sanoitukset ja laulutyyli alkoivat ärsyttää. Lisäksi Kerkko Koskisen persoona ärsytti ja ärsyttää vieläkin. The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby) |
Fortune 07.03.2003 09:58:13 | |
---|
Pidän ja kovasti pidänkin. Iskee kaikin puolin, paitsi "Sinä lähdit pois", sitä en sulata, liian huttua. "Ken Saro-Wiva on kuollut", "Itket ja kuuntelet", "Vesireittejä", "Rubikin kuutio" jne. kolahtavat kovaa. "Vesireittejä" on levyistä tykein. "I know everything there is to know about monkeys since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Galleria avattu. |
jPekka 07.03.2003 10:03:20 | |
---|
Oma suosikkini on kyllä edelleen "Ampukaa komissaarit, nuo hullut koirat"... Ekasta levystä tykkään melkein kokonaisuudessaan, silloin bändi ei toisaalta ottanut itseään vielä niin vakavasti ja toisaalta niillä oli sanottavaa. Myöhemmässä tuotannossa on hienoja yksittäisiä biisejä, kuten "Poika vuoden takaa". . - SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! |
NORTON 07.03.2003 10:28:34 | |
---|
Mahtava bändi. Meitsi tykkää niistä sanoituksistakin. |
Jubi 07.03.2003 12:26:26 | |
---|
Kitaristin näkökulmastahan UB:n musiikki on aikamoisen rikasta. Joelilla on hienoja juttuja, vaikka välillä onkin tullut mieleen, että onko sillä tyypillä joku fiksaatio modulaatioefektehin. Aina jotain delay-juttuja ja flangerivätkytyksiä siellä taustalla... Anyway, melkosen hauskaa kamaa. Noista soinnuista sen verran, että nehän tuntuu olevan ainakin siinä UB-kirjassa vähän sellaisia "viittellisiä", sinnepäin sointuja. Toisaalta, mitäs muutakaan voi tehdä, kun on bändi, jonka biiseillä on varmaan sata raitaa yhteensä.. Sanoista vielä sen verran, että kyllä kolahtaa kolmatta vuosikymmentä elävään ja kaupungissa asuvaan ajattelijaan. |
noir 07.03.2003 14:03:07 | |
---|
Tunnistaa helposti omalaatuisesta sanoitus-/sovitustyylistä. Jotkut kappaleet ärsyttävät ja joitakin kuuntelee ihan ilokseen. Laatukamaa, mä tykkää. No pain, no delight. |
Toveri 07.03.2003 19:54:02 | |
---|
En ole mikään fani, mutta tulee silloin tällöin kuunneltua tuota kokoelmaa. Oli bändillä kyllä helvetisti hyviä biisejä. Oon vaarallinen. Janoatko mua? |
mow skwoz 07.03.2003 23:55:34 | |
---|
tajuttoman kovat biisit, todella osaava bändi, osuvat lyriikat ja hyvä meininki...vaaditaanko muuta? |
Näin rumpalin näkökulmasta sanoisin, että todella persoonallista rummutusta. Muuten yhtye on aiva mahtava... musta Scandinavian Music Group jatkaa sitä mihin jäätiin, ainakin osittain. Kyllä se osoittaa osaamista, jos noin isosta bändistä saa noin hyvän saundin....livenä aivan mahtavaa kamaa. OU JEE !! |
Prian 11.03.2003 12:19:27 | |
---|
Kiva niitä biisejä on soitella. Naispaholainen sekä Kaunis ja ylpee ovat suosikkibiisit. Mutta saundit ei aina ihan mieleiset (liikaa efektejä) vaikka sopivatkin UB:n musiikkiin. |
Juntunen 11.03.2003 13:36:22 | |
---|
kaipa tämä tänne osastolle kuuluu. no niin, vaikka Ultra Bra onkin hajonnut niin kysytäänpäs silti että mitä mieltä olette niiden biiseistä? mielestäni aivan loistavia biisejä jos haluaa sointuja reenata ja miksei muutenkin. puhun nyt siis kitaristin näkökulmasta. mielipiteitä..? Aivan loistokamaa. Todella mukavaa niitä soitellakkin. Jonkun vuoden niitä lukioaikaan aktiivisesti opettelin, kun toimitin kitaristin virkaa coverbändissä. Kunnon jamminkimeininkiä muutamissa ralleissa. Rytmiryhmä ompi loistava. |
Dr. Funkenstein 15.03.2003 10:59:14 | |
---|
Minäkin yhdyn ylistyskuoroon. Etenkin Vesireittejä on kolissut parhaimpana kokonaisuutena, joskin helmiä löytyy runsaasti ympäri tuotantoa. Erään täälläkin vaikuttavan toverini sanoin: "harvinainen ilmiö suomalaisessa musiikissa" (hymiö) Ei vaan, ihan äkkiseltään ei tule mieleen toista orkesteria jossa noin paljon lahjakkuutta velloo pinnan alla. Saarikiven bassotelusta pidän erityisesti. Rubikin kuutio, Itket ja kuuntelet, Kaunis ja ylpee, Heikko valo, Kirjoituksia, Poika vuoden takaa, Tyttöjen välisestä ystävyydestä, Älä soita tänne enää koskaan. Hittejä riittää. |
afro 15.03.2003 18:32:56 | |
---|
Joo. Omistan levyt. Joskus iskee, joskus ei. Ne on aika monesti läpi kuunneltu ne levyt. Mutta todellakin erittäin jees bändi. http://www.afrotumza.tk |
arancia 15.03.2003 21:56:59 | |
---|
No siis musiikki ei aivan musiikki makuani vastaa, en koskaan oikein oppinut ymmärtämää ultra bran musiikkia... Mutta ainakin bändillä on oma persoonallinen tyylinsä jonka kyllä tunnistaa. Jos et itse tiedä niin ei sitä kukaan puolestakaan päätä... |
funkylord 17.03.2003 23:12:26 (muokattu 23.02.2004 19:15:33) | |
---|
UB kolahtaa. livebändinäkin mahtava. fanius huipussaan. lähtivät itseasiassa aika hyvällä aikaa... taispa jopa tippa vierähtää linssiin kun kattelin viimeistä keikkaa, mutta alkuajan tuotokset on kullä kuumaa kamaa, ja sit sellanen mitä ei varmaan kovin monessa paikassa oo toitotettu on livetaltiointi ultra bra- Dinge Dong. siinä on UB:n yks valttikortti, ja sit nää vapaaherran elämää levyn pläjäykset... eka ostos levynä oli kroketti, sit tuli kalifornia ja niin pois päin. vähiten oon kuunnellu vesreittejä, koska siinä mennään jotenkin niin progen rajoilla, että sitä ei kuuntele silleen poppis mielessä. PORKKANA! |
butterfly 09.05.2003 17:52:14 | |
---|
Tosi huippu bändi...mutta Scandinavian Music Groupin musasta pidän silti enemmän...UB:n parhaimmat biisit ovat Vesireittejä, Itket ja kuuntelet, Sokeana hetkenä, Musta niljaisten lehtien kaupunki, Poika vuoden takaa... |
butterfly 09.05.2003 17:59:40 | |
---|
Niin ja noista sanoituksista ja koko bändistä vielä... Anni Sinnemäen sanat on monissa biiseissä loistavia kuten Vesireittejä, minä suojelen sinua kaikelta, ilmiöitä jne.. mutta niiden muiden sanoittajien(saarikivi..) sanat ei mun mielestä oo kovin hienoja... Joel on paras kitaristi mitä voi löytyä, Terhillä on upee ääni, Kerkko on hyvä soittaan pianoa... |