Aihe: Tunkkainen soundi?
1 2
Jouni Antero
02.02.2005 11:43:37 (muokattu 02.02.2005 11:44:52)
Hm - koska aiheena oli äänitysten tunkkaisuus, niin mun ohje on, että ostatte Behringerin B-1 mikin (konkka; n 100 euroa) ja Shuren SM-57:n (n 70 euroa). Mikitätte rummut siten, että SM-57 on bassarissa (toimii ihan OK) ja B-1 rumpujen yläpuolella overheadinä. Samainen SM-57 toimii yleismikkinä esim sähkökitaroille ja B-1 lauluun (laulut dubbeina). Konkkamikin ero laulun selkeyteen on kyllä merkittävä - sanotaan mitä sanotaan. Molemmille mikeille löytyy takuulla käyttöä tulevaisuudessa ja hinta on kohdallaan. Rummut kahdella mikillä kuullostaa onnistuessaan jo pirun hyviltä.

Kai teillä on phantom-syöttö jossain (esim mikserissä?) konkkamikkiä varten? Nykyjään se on aika vakio - ohjeet piuhoitukseen löytynee haulla, mutta lyhyesti: jos käytätte PA-mikseriä äänitykseen, niin jos siellä on insert, niin siinä ulostulo äänityskohteeseen - eikä tule kajareista läpi.

Sitten vielä: mikserin/etuvahvistimen herkkyys (gain) säädöt kuntoon (ohjeet löytynee haulla), niin johan lienee tunkkaisuus historiaa :)

Niin - ja tietenkin ne sovituksen kuntoon ihan yleisen siveellisyyden nimissäkin jo...

Edit: typo
nakedzen
08.02.2005 17:11:28
Jos teette itse mikssauksen, niin täältä löytyy hyviä ohjeita: http://www.computermusic.co.uk/tutorial/eq/1.asp
We're all just test animals of the gods for divine drugs
Ben_D
08.02.2005 17:14:25

Jos teette itse mikssauksen, niin täältä löytyy hyviä ohjeita: http://www.computermusic.co.uk/tutorial/eq/1.asp

Joo tää on hyvä, kiitos. Mistähän noita SM-57:ja löytyis 70 euron hintaan? Näyttävät olevan järjestäen melkein 100 euroa.
TmuKoo
08.02.2005 19:01:09

Joo tää on hyvä, kiitos. Mistähän noita SM-57:ja löytyis 70 euron hintaan? Näyttävät olevan järjestäen melkein 100 euroa.

Torilla on muutamia ollut käytettynä viime aikoina, juuri 70€:lla...
"...if you could only live my life, you could see the difference..."
Ben_D
08.02.2005 19:07:16 (muokattu 08.02.2005 19:07:24)

Torilla on muutamia ollut käytettynä viime aikoina, juuri 70€:lla...

Juu, pistin jo kyselyä ja ostan pois jos myyjä on halukas meikäläiselle myymään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)