sellisti 31.01.2005 23:32:10 (muokattu 31.01.2005 23:33:25) | |
---|
Bändin virallisilla sivuilla Valtteri Tynkkynen kertoo seuraavaa: Olemme viettäneet treenikämpällä aikaa viikkotolkulla ja levyn äänitykset alkavat ma 10.1.2005. Nauhoitamme 16 kappaletta, joista osa julkaistaan ep-muodossa ennen pitkäsoittoa. Levyn nimeksi tulee melkoisen varmasti ”Keppijumppaa”. Jonkinlaista raportointia studiotyön etenemisestä olisi tarkoitus kirjoitella päiväkirja-muodossa ja katsotaan, jos saataisiin kuviakin otettua. Nähtäväksi jää.. Kuinka monella tuo tuleva levy (ja yleensäkin tulevat YUP-levyt) kuuluvat ns. "pakkohankinta"-osastolle? Itselläni näin on ollut jo pitkään, oikeastaan siitä lähtien, kun kaveri huudatti kaverin kaverilta saatua "Whlap-Zap Ninjaa" aikanaan streroissaan. Mielestäni paras kotimainen pumppu. Miten kolahtaa muille? "Eli,oletteko huomanneet orkesterissa soittaessanne eri stemmojen käyttäytymiseroja. Esim. sellistit notkuu ja lorvii siellä ja suurinpiirtein nukkuvat siinä pultissaan" -nammi, muusikoiden.net |
disarm 31.01.2005 23:47:48 | |
---|
Miten kolahtaa muille? Kolahtaa ja kovaa. Uusin Päivä kerrallaan biisi ei tosin vakuuttanut, mutta se olikin tehty hätäisesti leffan soundtrackille. (seliseli) Pakkohan se uusi levy on kummiskin hankkia.
emptiness is loneliness
loneliness is cleanliness
cleanliness is godliness
and god is empty
just like me |
meitu 31.01.2005 23:52:09 | |
---|
Mullekin kolahtaa, onhan asia kuitenkin niin että YUP on paras suomalainen bändi. Ja levy on tietenkin pakkohankinta kuten kaikki muutkin yup:n levyn ovat olleet siitä lähtien kun sain Yövieraat-platan käsiini.. Ne jotka soittaa, ne tietää. |
sellisti 31.01.2005 23:55:38 | |
---|
Uusin Päivä kerrallaan biisi ei tosin vakuuttanut, mutta se olikin tehty hätäisesti leffan soundtrackille. (seliseli) Näin itsekin ajattelin ensi kuuntelun jälkeen, mutta kumma kyllä, olen alkanut pitää biisistä kovasti kun sitä on kuunnellut pitempään. Näin mulle käy muuten useasti YUP:n kohdalla. Jotakin biisiä ei kerta kaikkiaan vaan ymmärrä parillakaan ekalla kuuntelulla, mutta sitten siihen alkaa pikku hiljaa päästä sisälle, ja lopulta huomaa yhtäkkiä pitävänsä ko. biisistä ihan hitosti! "Eli,oletteko huomanneet orkesterissa soittaessanne eri stemmojen käyttäytymiseroja. Esim. sellistit notkuu ja lorvii siellä ja suurinpiirtein nukkuvat siinä pultissaan" -nammi, muusikoiden.net |
jussiohman 01.02.2005 08:12:34 | |
---|
Ostoslistalle menee. Ep:kin on mainio ja uusi juttu YUP:ltä. Lihava sinkku hakee kontaktia |
aikavaikea 01.02.2005 08:47:22 | |
---|
EP:kin on mainio ja uusi juttu YUP:ltä. Eihän se uusi ole. Me viihdytämme teitä -cdep julkaistiin jo vuonna 1999. Ja itse kysymykseen, kyllä varmaankin täytyy ostaa, vaikka en ole ihmeemmin enää jaksnut innostua uusista YUP-levyistä pitkään aikaan. Lukuun ottamatta tuota dvd:tä ja Jarkon sooloa. Tunnustan, olen vanha ja jämähtänyt paikalleni jo vuosia sitten. And I don't give a damn if you don't like me
Cause' I don't like you cause you're not like me |
fabula 01.02.2005 09:30:44 | |
---|
Kyllä tuo kuuluu ehdottomasti hankintalistalle, suomirokin kiistatonta kärkikastia. No onhan siinä oma hommansa! |
bedlam 01.02.2005 09:41:43 | |
---|
Uusin Päivä kerrallaan biisi ei tosin vakuuttanut, mutta se olikin tehty hätäisesti leffan soundtrackille. (seliseli) Mä kyllä tykkäsin biisin säkeistöstä ja kertsin kitarasta, mutta kertosäkeistön "lallatilallaaa"-vokaaliratkaisu oli se joka laittoi irvistämään. Me viihdytämme teitä -cdep julkaistiin jo vuonna 1999. Ja Minä olen Myyrä EP 1993. Ihmettelen kyllä muuten miksei tuon teiden viihdyttämis-EP:n Lihavia Luurankoja sisältynyt kokoelmalevylle, käytännössähän tuo oli kuitenkin radio-single, ja yksi bändin tarttuvimmista rallatuksista. Aina olen seuraavaa YUP-levytystä innolla odotellut. Outo Elämä on ainoa, jonka voi sanoa olleen ilmestyessään suurensuuri pettymys, mutta sitä edeltävän klassikkoputken jälkeen se oli ymmärrettävääkin. http://www.mikseri.net/kiasma |
Tuomas 01.02.2005 10:07:54 | |
---|
Näin itsekin ajattelin ensi kuuntelun jälkeen, mutta kumma kyllä, olen alkanut pitää biisistä kovasti kun sitä on kuunnellut pitempään. Näin mulle käy muuten useasti YUP:n kohdalla. Jotakin biisiä ei kerta kaikkiaan vaan ymmärrä parillakaan ekalla kuuntelulla, mutta sitten siihen alkaa pikku hiljaa päästä sisälle, ja lopulta huomaa yhtäkkiä pitävänsä ko. biisistä ihan hitosti! En tiedä miksi, mutta minua häiritsee se Kukkia ja sidontaa-kytkös. Mielestäni säkeistön viipyilevä kitarasaundi on helkkarin hieno mutta siirtymä kertosäkeistöön on vähän halpa. Eipä tuo kai mitään. Ja Keppijumppaa on ostoslistalla, tietysti. Jostain syystä olen pitkästä aikaa luukuttanut Homo Sapiens-lättyä. Jo kolmatta päivää. Farnsworth: If for example you were to kill your grandfather, you would cease to exist!
Fry: (gasp) But existing is basically all I do!
Kristallipallo |
sellisti 01.02.2005 10:11:48 | |
---|
Outo Elämä on ainoa, jonka voi sanoa olleen ilmestyessään suurensuuri pettymys, mutta sitä edeltävän klassikkoputken jälkeen se oli ymmärrettävääkin. Tynkkynen sanookin Helppoa Kuunneltavaa -dvd:llä, että Outo Elämä oli välttämätön välietappi, jonka jälkeen oltiin taas vakuuttuneita siitä, että bändin omin tyyli ja soundi on se vähän raskaampi kitaravalli. Joten siinä mielessä hyvä, että sekin tuli tehtyä. Ja kyllä itse olen tuostakin levystä oppinut pitämään, vaikka se eka kuuntelulla olikin melkoinen pettymys. "Eli,oletteko huomanneet orkesterissa soittaessanne eri stemmojen käyttäytymiseroja. Esim. sellistit notkuu ja lorvii siellä ja suurinpiirtein nukkuvat siinä pultissaan" -nammi, muusikoiden.net |
Tuomas 01.02.2005 10:19:11 | |
---|
Tynkkynen sanookin Helppoa Kuunneltavaa -dvd:llä, että Outo Elämä oli välttämätön välietappi, jonka jälkeen oltiin taas vakuuttuneita siitä, että bändin omin tyyli ja soundi on se vähän raskaampi kitaravalli. Joten siinä mielessä hyvä, että sekin tuli tehtyä. Ja kyllä itse olen tuostakin levystä oppinut pitämään, vaikka se eka kuuntelulla olikin melkoinen pettymys. No joo. En myöskään teilaisi Outoa elämää myöskään "välityöksi", sillä temaattisesti levy kuulostaa ehjältä. Mitä Luoja teki ennen kuin loi maailman? on tekstillisesti ja sävellyksellisesti mielestäni erinomainen kappale ja YUP:n kärkikastia. Samoin kuin vaikkapa Tämä päivä oli huono päivä on selkeästi matkaa kohti Normaalien maihinnousun Kaikki on hyvin-kappaletta ja Leppymättömien Ihmisoikeuksien julistusta. Yövierailla ei nimittäin mielestäni ollut vielä niinkään vähäeleisiä kappaleita, vaan ne olivat aika täyteen sovitettuja. Siispä ilman Outoa elämää ei Lauluja metsästä-älpyllä olisi varmasti Nyrkkeilijää. Farnsworth: If for example you were to kill your grandfather, you would cease to exist!
Kristallipallo |
Jani The Rock 01.02.2005 10:22:13 | |
---|
Miten kolahtaa muille? Ei mitenkään. The road never ends for me, kid. |
Tuomas 01.02.2005 10:23:26 | |
---|
Ei mitenkään. Oho, harvinaista. Sinulla oli väärä mielipide :) Farnsworth: If for example you were to kill your grandfather, you would cease to exist!
Kristallipallo |
lapio 01.02.2005 10:41:15 | |
---|
Tottakai nämä molemmat tulevat YUP julkaisut menivät suoraan ostoslistalle. Täytyy yhtyä edellisiin kirjoittajiin siinä, että päivä kerrallaan single oli pienoinen pettymys. Mutta sen sijaan pidin kovastikkin Oudon elämän hieman rauhallisemmistakin kappaleista. Mielestäni tämäkin on varsin hyvä julkaisu. |
Uusin Päivä kerrallaan biisi ei tosin vakuuttanut, mutta se olikin tehty hätäisesti leffan soundtrackille Joo, ei nii.. Mut Leppymättömät kyllä iskee..! "Rokki soi, viini virtaa ja naiset vaihtuu" |
-Spade- 01.02.2005 11:09:47 | |
---|
Me viihdytämme teitä -cdep julkaistiin jo vuonna 1999. Ja Minä olen Myyrä EP 1993. Ja Turpasauna -EP 1990. Kyllähän nuo YUP:n tuotokset menevät aina hankintalistalle. Mongo mogo! |
halodrummer 01.02.2005 11:23:29 (muokattu 01.02.2005 11:23:52) | |
---|
Ja Turpasauna -EP 1990. Kyllähän nuo YUP:n tuotokset menevät aina hankintalistalle. Whlap Zap Ninja - EP. Kyllähän näitä löytyy. Pakkohankinta on kyllä itsellekin, sen verran monta kyseisen yhtyeen levyä hyllystä löytyy. EDIT: Typo "Kuka ihmisten kuningas on tunteidensa valtias? Kuka viisauden rakastaja rakkautensa ruhtinas? Ei yksikään." A.W. Yrjänä |
M.i.k.key 01.02.2005 11:50:16 | |
---|
Ei mitenkään. samma här Mä lopetan nää hommat! |
alanko 01.02.2005 12:08:04 | |
---|
Kuinka monella tuo tuleva levy (ja yleensäkin tulevat YUP-levyt) kuuluvat ns. "pakkohankinta"-osastolle? Kyllähän ne on aina täytynyt ostaa, paitsi tätä uusinta kokoelmaa en ole ostanut vieläkään ja se saattaa jäädä ostamattakin. Ja kyllä kolahtaa. 'Not a day goes by, when I don't spare you a thought' - Frankie Stubbs |
sellisti 01.02.2005 12:36:44 | |
---|
Whlap Zap Ninja - EP. Kyllähän näitä löytyy. Sekä Who Dares Farts ja Julmasti Juhlallista. Mutta eihän YUP alkuaikoina juuri muita tehnytkään kuin ep:itä. Sen sijaan Minä Olen Myyrä ja Me Viihdytämme Teitä ovat selvästi tarkoituksella ennen pitkäsoittoa julkaistuja "kokeiluja", joiden tarkoituksena on katsastaa, miten suuri yleisö ottaa vastaan uutta materiaalia. Näin Valtteri on itse kertonut. "Eli,oletteko huomanneet orkesterissa soittaessanne eri stemmojen käyttäytymiseroja. Esim. sellistit notkuu ja lorvii siellä ja suurinpiirtein nukkuvat siinä pultissaan" -nammi, muusikoiden.net |