Juntunen 28.01.2005 12:38:32 | |
---|
|
sami_sumea 28.01.2005 12:51:30 | |
---|
Behkun B2 Pro Noista mulla ei oo kuin hyvää sanottavaa. Ainakin ne kappaleet joita meikäläisen käyttöön on eksynyt ovat olleet erittäin käyttökelpoisia. ... ... Valtakunnanlaapotti on puhunut! |
lion 28.01.2005 13:14:38 | |
---|
Kannattaa varmaan käydä ihan kokeilemassa mikkejä jossain ja kuunnella mikä kuulostaa namilta. T-boneista kuulee aina sekä pahaa, että hyvää.. Eli makuasia ilmesesti, ja laadunvalvonta on luultavasti persiistä. Juuri vähän aikaa sitten yksi t-bonejen omistaja sano mulle, että se, kun jotkut tykkää akg:sta ja toiset ostaa t-bonea on vähän sama kun, että jotkut käyttää vaan lewiksen farkkuja. Tiedä sitten siitä. - Li'oN Musiikissa on joitakin asioita jotka eivät musiikkiteknologian kehittyessä muutu miksikään, kuten: Kun rahaa pistetään palamaan, niin paska alkaa haista. Rankasti. |
Juntunen 28.01.2005 13:27:30 | |
---|
Kannattaa varmaan käydä ihan kokeilemassa mikkejä jossain ja kuunnella mikä kuulostaa namilta. Heh, sepä tässä on vähän ongelma, että kun ei oo niin kauheasti kokemusta noista vielä, niin ei oikeastaan edes tiedä miltä namin pitäisi kuulostaa. :) Ei osaa verrata ikäänkuin. |
Pyöveli 28.01.2005 13:28:24 | |
---|
T.BONE SC450 http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_the_tbone_sc450_prodinfo.html Tuota SC450 voidaan käydä kokeilemassa kunhan ehdit. Saathan sen toki kokeiltavaksi kotiinkin, kunhan se joskus joutaa. Eipä kyllä ole moittimista ollut, kestäväkin tuntuu olevan. Onkohan noissa T.bonen tuotteissa sitä laadunvaihtelua niinkuin usein veikkailaan? Itse tuossa aiemmin kirosin noita bonen studioluureja ja kaveri taasen kommentoi että "kohtuuluurit hintaansa nähden" (samoista luureista) Samic76 on muuten tuolla SC450:lla nauhoitellut myöskin. |
TmuKoo 28.01.2005 13:28:39 | |
---|
Itse hankin tuossa pari viikkoa sitten Roden NT1-a, ja tyytyväinen olen ollut....159€ stpaulilla, mukaan tuli vielä shockmount. "...if you could only live my life, you could see the difference..." |
askomiko 28.01.2005 13:36:40 (muokattu 28.01.2005 13:37:58) | |
---|
Mikkien vertailu on lopulta aika helppoa, mutta siinä on muutamia aika vaikeita vaatimuksia, eli kaikki pitää kuulla nopeassa tahdissa peräkkäin, ja mielellään tutuilla kajareilla. Kuulokuva ei montaa hetkeä säily. Tietysti voi kirjoittaa ylös luonnehdinnan että "sikahyvä" tai "paska" ja siten muistaa pidempään. Edit: Rodeen mie kallistuisin, ihan vaan sen takia että se on Rode. |
dewil 28.01.2005 17:41:44 | |
---|
Don´t Clone The Beat. Own The Beat. |
milcoin 28.01.2005 23:36:14 | |
---|
Mikkien vertailu on lopulta aika helppoa, mutta siinä on muutamia aika vaikeita vaatimuksia, eli kaikki pitää kuulla nopeassa tahdissa peräkkäin, ja mielellään tutuilla kajareilla. Jos jaksaa askarrella niin ottaa kannettavan MD:n kauppaan/testipaikkaan, äänittää koko testiprosessin mikseristä/etusesta ja sitten kotona analysoi rauhassa. Mua on tosin aina epäilyttänyt sellanen että testataan jotain studiomikkiä hokemalla tsö tsö jossain musakaupan nurkassa. Ite pääsen vasta mikin luonteesta kunnolla selville kun on äänittänyt sillä jotain ja myöhemmin muokkaa ja tavallaan tunnustelee sitä. Tsö tsö-testin perusteella ottaisin varmaan ennemin jonkun kirkkaan NT1:n kuin nasaalin 87:n. Myöhemmin harmittais... Pako - jazzittomien viimeinen lahjapaikka eiku.... |
Thomas 30.01.2005 22:26:58 | |
---|
Mitenkäs Oktava MK-319?? Itelle on siihen kiinnostus jostain kumman syystä herännyt. Kokemuksia TACK! |
Onkohan noissa T.bonen tuotteissa sitä laadunvaihtelua niinkuin usein veikkailaan? Itse tuossa aiemmin kirosin noita bonen studioluureja ja kaveri taasen kommentoi että "kohtuuluurit hintaansa nähden"... Tämä on enemmän kuin totta. Minulla on juuri tuollaiset yhdet T. Bonen studioluurit ja nämä vehkeet pärjäävät vertailussa AKG:n vajaan parin sadan luureilla ihan komeasti. Kun tuosta laadunvaihtelusta on aina puhetta niin sitä voisi periaatteessa ostaa toisetkin, tarkistaa heitteleekö laatu paljonkin... Ei pahaa tekisi jos sieltä vaikka arvalla osuisi toisetkin yhtä hyvät käsiin. Alunperin ostin nämä siis ihan musiikinkuuntelua varten mutta kun hokasin niiden olevan näinkin hyvät niin ne jäi sitten audio-sovellusten käyttöön sävellystyöpöytään. |
tomgron 31.01.2005 02:36:25 | |
---|
Itselläni on Samsonin C1 ollut käytössä jo pari vuotta ja vaikuttanut ihan laadukkaalta ja hyvältä peliltä. Ainoa on, ettei tuossa tullut shockmounttia mukana enkä ole sellaista viitsinyt hankkia. Roden mikit ovat (kuulemma) myös hyviä ja kuulemani mukaan myös Behringerin halvemmat. Thomannin t.bone -mikeistä minulla on kokemusta lähinnä parin pienikelaisen (ihan ok) ja dynaamisen SM58-kloonin osalta (hyviä). |
iso j 03.02.2005 09:35:19 | |
---|
TSM 87 Hintaisekseen ihan välttävät ovh. 99 eur Jos ostat pariksi niin kannattaa tsekata useampi kappale, koska ainakin mun mielestä ne saundaa vähän erillaiselle joka mikki.? "Tässä maassa on niin huonot liksat että nälkä on aina vieraanamme,.." |
Juntunen 03.02.2005 09:59:13 (muokattu 03.02.2005 09:59:57) | |
---|
Viikonloppuna pääsen testaamaan tuota Behringerin B2 Pro:ta. Katotaas miltä se soundaa. Ei ois pahan hintanenkaan. Mikkivertailua en oikeen muuten pääse täällä tekemään. Tuon t-bonen SC450:senkin varmaan jossakin vaiheessa testaan. Onneksi ei niin akuutti hätä ole ostaa tuota. |
dtoj 03.02.2005 14:12:51 | |
---|
Mitenkäs Oktava MK-319?? Itelle on siihen kiinnostus jostain kumman syystä herännyt. Kokemuksia TACK! Meikäläisellä on tuo hankinnassa... eli ei oo kyl kokemusta mutta mitä ny oon lueskellu niin hyvältä vaikuttaa... vaikka eihän se lukemalla selviä mistä tykkkää... |
jorma_r 03.02.2005 19:10:01 | |
---|
TSM 87 Hintaisekseen ihan välttävät ovh. 99 eur Jos ostat pariksi niin kannattaa tsekata useampi kappale, koska ainakin mun mielestä ne saundaa vähän erillaiselle joka mikki.? Kuten jo aiemmin ole uumoillut, luulisin että TSM MT87(S) on väriä lukuunottamatta 1:1 sama mikki kuin t.bone SC 450. Itse ostin sen MT87 -nimellä eikä ole valitettavaa. |
Daunt 03.02.2005 20:14:11 | |
---|
|
Juntunen 04.02.2005 15:06:06 | |
---|
Kuten jo aiemmin ole uumoillut, luulisin että TSM MT87(S) on väriä lukuunottamatta 1:1 sama mikki kuin t.bone SC 450. Itse ostin sen MT87 -nimellä eikä ole valitettavaa. Hitto nyt alko tuo TSM kiinnostaa. Naapurin musaliikkeessä ois 99e hyllyssä tuo. Pitäsköhän ottaa testiin tässä keväällä. |
jPekka 05.02.2005 12:41:21 | |
---|
Mitenkäs Oktava MK-319?? Itelle on siihen kiinnostus jostain kumman syystä herännyt. Kokemuksia TACK! Itselläni on se vanhempi versio eli MK-219. 319 on sisuskaluiltaan identtinen, mutta kuoret on suunniteltu paremmin sekä ulkonäön että akustiikan kannalta (vanhemman turhan umpinainen metallikuori tekee ilmeisesti kovilla paineilla resonansseja - ja sitäpaitsi se on ruma kuin mikä). Ainakin tällaiselle lauluäänirajoitteiselle tuo 219 on ollut erinomainen ostos. Saa minunkin ääneni kuulostamaan melkein kauniilta. Tuostahan on jossakin sanottu suunnilleen, että "kuulostaa neutraalilta, mutta ei ole sitä, vaan imartelee vähän kaikkia äänilähteiutä". Ja omat kokemukset kyllä tukevat väitettä. "Mitä turvallisuutta / toi nyt sit on / jos ei oo kun kaks katuu joil uskaltaa liikkuu?"
(Dave Lindholm) |
Niskamies 05.02.2005 21:11:48 | |
---|
Hitto nyt alko tuo TSM kiinnostaa. Naapurin musaliikkeessä ois 99e hyllyssä tuo. Pitäsköhän ottaa testiin tässä keväällä. Ota ihmeessä testiin, ja myy mulle se shocmount;) Meitsi on meshissä. |