Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Keskustelua raskaammasta musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: W.A.S.P. -Sirkkeleistä ikuisuuteen
1 2 3 4 514 15 16 17 18
Tympee Huttunen
28.01.2005 23:19:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erittäin harmittavaa, että kuninkaalliselta WASPilta puuttuu topic täältä. Bändi on tehnyt kasan klassikkolevyjä ja Blackie Lawlessin ääni on metallimaailman kärkikaartia. Tähän siis keskustelua tästä universumin kenties parhaasta yhtyeestä.
 
Lupausten mukaan WASP saapuu kesällä jälleen Suomeen.
sellisti
28.01.2005 23:25:01 (muokattu 28.01.2005 23:25:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse en W.A.S.P.:ia IHAN ykköseksi laita, mutta top kymppiin kuitenkin. Levyt soivat säännöllisesti, Still Not Black Enoughiin asti omistan kaikki mutta siitä uudempaan materiaaliin on jäänyt vielä tutustumatta. Viime keväänä näin herrat Turussa, ja vaikka muu kokoonpano jäi vähän epäselväksi, niin Blackie oli ainakin tuolla keikalla loistovedossa, vaikka sitten joutuikin jo jotain seuraavia vetoja perumaan.
 
Mutta siis hieno bändi, sirkkeleillä tai ilman.
 
"Eli,oletteko huomanneet orkesterissa soittaessanne eri stemmojen käyttäytymiseroja. Esim. sellistit notkuu ja lorvii siellä ja suurinpiirtein nukkuvat siinä pultissaan" -nammi, muusikoiden.net
Tympee Huttunen
28.01.2005 23:53:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta siis hieno bändi, sirkkeleillä tai ilman.
 
Todellakin. WASP ei koskaan ollut pelkkä show-bändi, sillä musiikki toimi ja toimii aina.
 
Tällä hetkellä soi The Crimson Idol. Levy on minun omassa top-5:ssä helposti. Mahtavia kappaleita ja mielettömän hyvät soundit. Todellinen mestariteos.
 
Suosittelen sinullekin uudempaa WASPia. Ei ehkä yhtä legendaarista materiaalia, mutta usko vain, WASPilla on aina loistavia kappaleita. Neon God-saaga kärsii soundeista, mutta kappaleet loistavia.
 
Odotukset on ensi kesässä. Hienoa nähdä WASP jälleen kerran livenä.
 
Kokoonpano on tällä hetkellä loistava. Duda bassossa, Roberts kitarassa ja Howland rummuissa. Blackie tietenkin laulussa ja kitarassa.
Dr. Love
29.01.2005 00:31:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lupausten mukaan WASP saapuu kesällä jälleen Suomeen.
 
Pakko lähteä katsomaan jos kerran suomeen taas tulevat! Alkaa veri kiehumaan jos en töiden takia pääse. ärrr!
 
Huolia rakkauselämässä?
sellisti
29.01.2005 00:55:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen sinullekin uudempaa WASPia. Ei ehkä yhtä legendaarista materiaalia, mutta usko vain, WASPilla on aina loistavia kappaleita. Neon God-saaga kärsii soundeista, mutta kappaleet loistavia.
 
Täytynee jossain välissä sitten tutustua, vaikka kyllä minulle se eka levy on aika vankasti ykkösenä tämän bändin tuotannossa. Siihen liittyy niin paljon nostalgiaakin. Onkos W.A.S.P. muuten julkaissut minkäänlaista dvd:tä..?
 
"Eli,oletteko huomanneet orkesterissa soittaessanne eri stemmojen käyttäytymiseroja. Esim. sellistit notkuu ja lorvii siellä ja suurinpiirtein nukkuvat siinä pultissaan" -nammi, muusikoiden.net
Valterr
29.01.2005 01:18:37 (muokattu 29.01.2005 01:19:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The Last Command on ainakin TIMANTIN kova levy. Ei yhtään huonoa kappaletta.
 
There is no danger of a surprise when the rangers are between us and the enemy. - General Braxton Bragg
ozz3
29.01.2005 11:26:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei W.A.S.P. ole minun listallani ykkönen, eikä kakkonenkaan vaan hyvää top-kymppiä. Näin herrat livenä viime marraskuussa Helsingin Jäähallissa ja olihan se pirun kova keikka! Loistavassa vedossa ovat herrat, vaikka toisen suunnan juttuja välillä kuuleekin.
 
Paras levy on ehdottomasti Crimson Idol, siitä ei löydy yhtään mitään huonoa! Ja niille jotka ovat lopettaneet W.A.S.P.in seuraamisen Still Not Black Enough/The Crimson Idol -asteelle niin suosittelen tsekkaamaan Neon Godit ja Double Live Assassinsin. Muilla ei olekkaan kuin irtobiisejä sitten...
 
Meitsi on rankka / massu on vankka / enoo mikää vitu akuankka / lumisae o sankka / housussa kankka / jou Päivittäin vaihtuva video: Hajotkaa!
Ed The Ead
29.01.2005 12:54:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä Wasp on aina ollut hyvistä muusikoista koostunut bändi (poikkeuksena Chris Holmes, mutta hän nyt oli sellainen showmies että annetaan soittotaidon puute anteeksi). Vähemmän tunnetuista levyistä voisi suositella Kill Fuck Dieta. Kyseessä on mielestäni kevyesti paras Wasp levy Crimson Idolin jälkeen.
 
You can't play heavy metal with synthesizer -Bruce Dickinson-
Minushuman
29.01.2005 14:18:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marraskuussa yllätyin positiivisesti. En ollut nähnyt W.A.S.P.:ia aiemmin livenä. Jäi jostain The Sting-DVD:stä niin paska maku suuhun (etten ihmettele yhtään jos Blackie ei halunnut julkaista sitä), että pelkäsin meneväni katsomaan vastaavan "laatuista" keikkaa. Turha pelko. Jätkät soitti aivan helevetin hyvin.
W.A.S.P. on mulle kuitenkin se bändi josta kaikki alkoi, joskus kaukaisella 1980-luvulla.
"Gods you worship are steel..."
 
SDMF
KTR
29.01.2005 15:10:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin just äsken W.A.S.Pin neljä ekaa levyä ja oon ihan fiiliksissä. Tää on ihan parasta. On se ihme jos tää ei hevimieheen purisi. Tää bändi on menossa hyvää vauhtia mun suosikkien listalle.
 
ozz3
29.01.2005 15:11:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin just äsken W.A.S.Pin neljä ekaa levyä ja oon ihan fiiliksissä. Tää on ihan parasta. On se ihme jos tää ei hevimieheen purisi. Tää bändi on menossa hyvää vauhtia mun suosikkien listalle.
 
Ostappas seuraavaksi The Crimson Idol niin se MENEE suosikkien listalle (hymiö)
 
Meitsi on rankka / massu on vankka / enoo mikää vitu akuankka / lumisae o sankka / housussa kankka / jou Päivittäin vaihtuva video: Hajotkaa!
Starlia
29.01.2005 15:19:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miltei kaikki WASPin levyt löytyy. Crimson Idol ja Headless Children ovat suosikkejani. aivan loistavia levyjä. Blackien ääni on kyllä tyylikäs.
 
KTR
29.01.2005 15:22:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostappas seuraavaksi The Crimson Idol niin se MENEE suosikkien listalle (hymiö)
 
Ok. Se menee sitten ostoslistalle. (hymiö)
 
J.Caven
29.01.2005 15:23:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin. Aihe jota en koskaan voi jättää kommentoimatta.
 
W.A.S.P. (eiks toi nimi vois olla yhtään helpompi kirjotettava) on ainakin yksi aliarvostetuimmista hevibändeistä. En osaa sitä nyt mihinkään rankingiin sijoittaa, mutta korkeallahan tuo on.
 
Minulle oli ns. alusta alkaen kauan ylivoimainen ykkönen, ennenkuin, sanoisinko kitaravoittoisemmat bändit (Maiden, Metallica) alkoivat kiinnostaa enemmän. Nykyäänkin on tiukan seurauksen alaisena ja keikkoja on tullut vuoden sisään tuijoteltua enemmän kuin tarpeeksi.
 
Voisin oikeastaan sanoa, että oon löytäny Waspin (nyt se kirjotetaan noin) 3 kertaa. Kerron teille tarinan...
 
Oli vuosi -84 ja saman kadun poikia meitä oli siinä kymmenen ikävuoden korvilla enemmänkin. Yksi oli serkkuni, joka kertoi naapurissaan kuulleensa jonkin mahtavan biisin, jossa lapset puhu alussa ja sitten alko kova rokki. (School Daze.) Otin selville mistä puhuttiin ja kohta kun tuli joulu, ostin serkulle kyseisen kasetin lahjaksi. Itse tietenkin mankka mankaa vasten nauhoitin sen ja oh boy, se oli menoa. Kun Last Command ilmestyi, saatoin olla ensimmäinen kaupassa sitä lunastamassa. No, sitten vuosikymmenen taitteessa bändi oli aika vähäsellä seuraamisella, mutta sitten jossain vaiheessa jostain syystä ostin sen tuplaliven. Sehän taas vuosien jälkeen kolisi aivan helkkaristi. Ja nyt kun tulivat Suomeen kaikkien näiden vuosien jälkeen, niin taas oli uus Waspi-buumi päällä.
 
Waspia sanottiin (syystäkin) ainakin meillä päin alkuaikoina pikkupoikien hevibändiksi. Mutta nyt pikkupojat on isoja poikia ja edelleen Wasp kolisee. Ei huonosti.
 
Tämänhetkinen kokoonpano on vallan mainio. Kovassa lavatimmissä bändi on. Holmes tietysti on sellainen ikoni, että bändiin tavallaan kuuluisi, mutta musikaalisesti Darrell antanee enemmän. Ja huonoista soittajista jos puhutaan, niin kyllä minun mielestäni ylivoimainen ykkönen huonoudessa oli Steve Riley. Holmeskin on aliarvostettu kitaristi. Kuitenkin oma tunnistettava tyyli on eikä joka pojalla ole. Eikä soitto mitään kovin takeltelevaakaan ole Chrissillä ollut. Esim. Stingillä se Sleeping in the Firen alun sössiminen on sellainen, että vaikea lopulta tunnistaa kumman piikkiin se menee, Chrisin vai rumpalin. Siinähän ongelma selvästi aiheutuu siitä, että kun taustanauha lähtee pyörimään, niin kaksikko ei oikein löydä synkkaa ja kun rumpali ei voi hypätä pois klikin tahdista samaan kohtaan missä Chris menee, niin soppa on valmis...
 
Eiköhän tässä ollu tällä erää tarpeeks.
 
Epäselvä
Sorrowind
29.01.2005 18:01:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä W.A.S.P.:in eka lätty on SE juttu. Ilman sitä levyä (ja Acceptin Metal Heartia sekä KISS:in tuotantoa) ei olisi itselle koskaan tullut mieleenkään, että elämänsä voi pilata vaikka hevin soittamisella.
 
Kyllä Chris Holmesin kulahtanut keltainen Explorer oli sellainen innostaja, ettei paremmasta väliä. Randy Piper muuten oli ja on varmaan vieläkin helvetin kova kepittäjä, loistavaa melodista sooloa toisin kuin Holmesin tilut. Vähän kuin Iron Maidenin Smith vs. Murray.
 
Ja Blackien ääni on maailman paras. Mies on parhaimmillaan kerrassaan sykähdyttävä tulkitsija, ei siitä enää voi vetää paremmaksi. Raaka ääni, mutta kaunis. Mies näytti I wanna be somebodyn videolla siltä miltä kuulostaa, perverssiltä androgyyniltä Bansheelta.
 
Täydet pisteet Waspille.
 
Sorrowind
29.01.2005 18:06:44 (muokattu 29.01.2005 18:07:10)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Gods you worship are steel..."
 
..."On the altar of Rock'n'Roll you kneel."
 
Dr.El
29.01.2005 19:09:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytynee jossain välissä sitten tutustua, vaikka kyllä minulle se eka levy on aika vankasti ykkösenä tämän bändin tuotannossa. Siihen liittyy niin paljon nostalgiaakin. Onkos W.A.S.P. muuten julkaissut minkäänlaista dvd:tä..?
 
onhan ne julkaissu.mulla se on mutta en pysty katsoon ko ei dvd soitin suostu soittaan sitä...:/
 
Revolution I$ My Name
Hohhoijaa
29.01.2005 19:19:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

W.A.S.P on asiallinen bändi!
 
Kalamies #12 >-)))>
spacemonkeyevolution
29.01.2005 20:54:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

W.a.s.p on loistavuutta. Kunnon meininkiä kovalla asenteella. Itelle tutustuminen lähti liikkeelle helldorado levystä. Suhteellisen myöhään, joskus vuosituhannen vaihteessa, löytyi omalla kohdalla tämä bändi vrt. muihin "vanhoihin" (metallica, maiden, ac/dc, stone...), mutta eihän se menoa haittaa. Top-listoja en oo ikinä tukenu, mutta kyllähän tää suht korkeelle sinne asettus. Biiseistä löytyy tarttumapintaa enemmän ku karheimmasta hiekkapaperista, näin ollen live olisi varmasti kova juttu.
 
The Crimson Idol levynä parasta, joskin ei tuolta huonoa levyä ole tainnut tulla.
 
Don't worry, be heavy
gogo
30.01.2005 01:10:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Debyytti on luukutettu kyllästymiseen asti, mutta edelleen se on kyllä top-5 levyissä ever. Marraskuussa Tampereella näin ekan kerran, tiukka oli. Mun mielestä törkeää, että Mötley Crüe-pellet vetelee jäähallissa kauhean kohun saattelemana samalla kun oikeasti hyvä bändi kiertelee klubeja kaikessa hiljaisuudessa ja tekee levyjä vieläkin tasaiseen tahtiin....
 
oksettaa.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 514 15 16 17 18

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «