sellisti 15.01.2005 21:25:43 (muokattu 15.01.2005 21:25:57) | |
---|
Kuunnellessani juuri ensimmäisen finaalipäivän koostetta radiosta tuli mieleen, että tännehän voisi kerätä kommentteja kisasta ja kenties omia kokemuksiakin, jos joku on ollut livenä seuraamassa. "Eli,oletteko huomanneet orkesterissa soittaessanne eri stemmojen käyttäytymiseroja. Esim. sellistit notkuu ja lorvii siellä ja suurinpiirtein nukkuvat siinä pultissaan" -nammi, muusikoiden.net |
Jatkanpa itse aiheesta, kun ei ole vielä muita kommentteja ilmaantunut. Olipa hämmästyttävän kypsää ja teknisesti vaivatonta soittoa kilpailun voittajalta, nuorelta Petteri Iivoselta finaalissa. Brahmsin konsertto ei jättänyt ainakaan minua kylmäksi. Kaikkihan finaalissa teknisesti taitavia olivat, mutta juuri tuo musiikillinen puoli oli Iivosella todella vaikuttavaa, vaikka pidin kyllä myös Minna Pensolan Sibeliuksesta. Harmittaa, etten kuullut muita eriä kuin finaalit ja nekin radiosta, vaikkei Kuopio nyt niin kauhean kaukana olisi ollutkaan. "Eli,oletteko huomanneet orkesterissa soittaessanne eri stemmojen käyttäytymiseroja. Esim. sellistit notkuu ja lorvii siellä ja suurinpiirtein nukkuvat siinä pultissaan" -nammi, muusikoiden.net |
Kapt. Bratislava 17.01.2005 17:57:10 | |
---|
Nuo kilpailut on kyllä aika tappoa soittajalle. Jyväskylässä olisi kesämmällä kitarakilpailu. Mieli teki - palkinnothan ovat aika mukavia ja esiintyminen eri paikoissa on aina kivaa - mutta taso vähän pelottaa. Pitää vain katkaista sosiaaliset kontaktit puoleksi vuodeksi ja treenata väh. kuusi tuntia päivässä. Sellaista se esiintyvä taiteileminen on:D Taiteilija ei harjoittele vaan kokee. |
Herra-X 17.01.2005 19:36:29 | |
---|
Minua taas harmittaa, että unohdin kuunnella tämän viimeisen finaalin. Tuleekohan uusintana? Kuulin kyllä Petterin soittoa välierissä. Sanattomaksi vetää... |
sellisti 17.01.2005 21:42:39 | |
---|
Minua taas harmittaa, että unohdin kuunnella tämän viimeisen finaalin. Tuleekohan uusintana? Kuulin kyllä Petterin soittoa välierissä. Sanattomaksi vetää... Jep, ja kaveri on 17-vuotias..! Luulisi että ainakin radiosta tulisi vielä jonkinlainen uusintakooste. Ja eiköhän Iivosen soittoa saada muutenkin kuulla tulevaisuudessa; luulisi keikkoja irtoavan tämän voiton jälkeen. "Eli,oletteko huomanneet orkesterissa soittaessanne eri stemmojen käyttäytymiseroja. Esim. sellistit notkuu ja lorvii siellä ja suurinpiirtein nukkuvat siinä pultissaan" -nammi, muusikoiden.net |
pianistityttö 18.01.2005 17:38:07 | |
---|
Jep, ja kaveri on 17-vuotias..! Luulisi että ainakin radiosta tulisi vielä jonkinlainen uusintakooste. Ja eiköhän Iivosen soittoa saada muutenkin kuulla tulevaisuudessa; luulisi keikkoja irtoavan tämän voiton jälkeen. Vuosi sitten muistaakseni tämä Iivonenhan osallistui Eurovision nuorten solistien kilpailuun. Tuolloin ei soitto kyllä vakuuttanut, ei sitten pätkääkään. Tai ehkä Sarasate ei vielä silloin ollut hänen tasolleen sopiva (soitti Mustalaislauluja). "Olen onnellisin tuntemani ihminen"
-Artur Rubinstein- |
micant 19.01.2005 07:18:18 | |
---|
Vuosi sitten muistaakseni tämä Iivonenhan osallistui Eurovision nuorten solistien kilpailuun. Tuolloin ei soitto kyllä vakuuttanut, ei sitten pätkääkään. Tai ehkä Sarasate ei vielä silloin ollut hänen tasolleen sopiva (soitti Mustalaislauluja). Muistan hyvin kyseisen tyypin (sitä en kyllä muista oliko juuri tuo Iivonen). Jos se nyt oli sitten tuo samainen Iivonen, niin täytyy antaa aplodit ja hatunnosto herralle huimasta kehittymisestä. |
eliaskahila 31.01.2005 23:38:23 | |
---|
Jep, ja kaveri on 17-vuotias..! Luulisi että ainakin radiosta tulisi vielä jonkinlainen uusintakooste. Ja eiköhän Iivosen soittoa saada muutenkin kuulla tulevaisuudessa; luulisi keikkoja irtoavan tämän voiton jälkeen. Ohoh...en tiennykkään tuosta että Petteri Iivonen voitti ton kisan.hienoo homma (Meikä on soittanu sen kans samassa yhtyeessä tossa pari vuotta takaperin...jeje..:) |