Joonas 16.01.2005 21:48:06 (muokattu 16.01.2005 22:01:43) | |
---|
Elikäs: Onko Mozartin Sonata K.331 3rd Mov. "Turkish March" wieniläisklassisen teoksen nopea osa, joka tasoltaan vastaa musiikkiopiston 3/3 tasoa (pianolla)? Pahoittelen, jos kysymyksen asetteluni ei ole kovin täsmällinen, oon vähän hukassa tän klassisen musiikin ja musaopiston kanssa. EDIT: Entäs Für Elise? (Beethovenin siis :) ) Joonas. Moon vanha kettu. |
Elikäs: Onko Mozartin Sonata K.331 3rd Mov. "Turkish March" wieniläisklassisen teoksen nopea osa, joka tasoltaan vastaa musiikkiopiston 3/3 tasoa (pianolla)? Pahoittelen, jos kysymyksen asetteluni ei ole kovin täsmällinen, oon vähän hukassa tän klassisen musiikin ja musaopiston kanssa. EDIT: Entäs Für Elise? (Beethovenin siis :) ) Joonas. Varman vastauksen saisit tietysti joltakin musiikkiopiston piano-opettajalta, mutta kyllä tuo nyt minun ymmärtääkseni vähintäänkin 3/3-tasoa vastaa. Ja on wieniläisklassisen teoksen nopea osa. Für Elise ei ole teoksen osa vaan itsenäinen sävellys (bagatelli). Tasosta en ole varma, saattaa mennä 3/3:een, mutta joku pianisti osaa varmaan sanoa paremmin. "Eli,oletteko huomanneet orkesterissa soittaessanne eri stemmojen käyttäytymiseroja. Esim. sellistit notkuu ja lorvii siellä ja suurinpiirtein nukkuvat siinä pultissaan" -nammi, muusikoiden.net |
hörhö 17.01.2005 09:55:48 | |
---|
Für Elise ei ole teoksen osa vaan itsenäinen sävellys (bagatelli). Tasosta en ole varma, saattaa mennä 3/3:een, mutta joku pianisti osaa varmaan sanoa paremmin. Minusta tuo on vähän helpompi, kuin 3/3 tasoinen. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara |
tanjuli 17.01.2005 20:31:02 | |
---|
Elikäs: Onko Mozartin Sonata K.331 3rd Mov. "Turkish March" wieniläisklassisen teoksen nopea osa, joka tasoltaan vastaa musiikkiopiston 3/3 tasoa (pianolla)? Pahoittelen, jos kysymyksen asetteluni ei ole kovin täsmällinen, oon vähän hukassa tän klassisen musiikin ja musaopiston kanssa. EDIT: Entäs Für Elise? (Beethovenin siis :) ) Joonas. noista löytyy varmaankin luokitukset musiikkiopistojen liitosta. pianobiisit on ainakin luokiteltu aika pitkälti kaikki. [i hear voices but at least they're on tune] |
sellisti 17.01.2005 21:44:40 | |
---|
Minusta tuo on vähän helpompi, kuin 3/3 tasoinen. Olisin ehkä taipuvainen samaan arvioon. "Eli,oletteko huomanneet orkesterissa soittaessanne eri stemmojen käyttäytymiseroja. Esim. sellistit notkuu ja lorvii siellä ja suurinpiirtein nukkuvat siinä pultissaan" -nammi, muusikoiden.net |
Joonas 17.01.2005 23:46:27 | |
---|
Dänks. Tarttee varmaan sitten soittaa johonkin musaopistoon tms. Voisin tietty ekaksi opetella ton Für Elisen ennenkuin siirryn siihen 3/3:sen tasoseen :) Aattelin opetella soittamaan pianoa neljässä kuukaudessa... Vois tietty harkita jonkun opettajan värväämistä, mutta näin opiskelijana on vähän rahat finaalissa. No kaverithan tunnetusti auttaa. Mutta juu, eipä muuta. Tämän viestiketjun voisi kaiketi päättää tähän. Joonas. Moon vanha kettu. |
pianistityttö 18.01.2005 17:25:26 | |
---|
Elikäs: Onko Mozartin Sonata K.331 3rd Mov. "Turkish March" wieniläisklassisen teoksen nopea osa, joka tasoltaan vastaa musiikkiopiston 3/3 tasoa (pianolla)? Pahoittelen, jos kysymyksen asetteluni ei ole kovin täsmällinen, oon vähän hukassa tän klassisen musiikin ja musaopiston kanssa. EDIT: Entäs Für Elise? (Beethovenin siis :) ) Joonas. En pystynyt jättämään viestiketjua tähän, olen pahoillani.. :) Siis juu. Ensinnäkin suomen kielellä voidaan sanoa myös Mozartin sonaatin K.331 3. osa eli "Turkkilainen marssi". Mielestäni tuo osa, jota siis esitetään myös ihan erillisenä muusta sonaatista kuuluu D-kurssiin eli siis 3/3:n jälkeen tulevaan (vanhaan I-kurssiin). Für Elise on 3/3:n biisi, eikä läheskään niin helppo kuin voisi kuvitella. Jotkut eivät edes ole kuulleet koko kappaletta vaan ainoastaan sen pätkän, joka soi Burana-mainoksessa. Siitä voi helposti luulla, että se on ihan piece of cake.. Ole kiltti, äläkä soita Für Elisea. Säästät monen hermot... ;) Ei vaan..mistä kukin tykkää.. mutta kokemuksesta voin sanoa, kun aikanani pimputtelin tuota biisiä, siinä meinasivat vanhemmat jo hypätä talon katolta.. nyt ymmärrän miksi. :) "Olen onnellisin tuntemani ihminen"
-Artur Rubinstein- |
hörhö 19.01.2005 10:23:35 | |
---|
Für Elise on 3/3:n biisi, eikä läheskään niin helppo kuin voisi kuvitella. Jotkut eivät edes ole kuulleet koko kappaletta vaan ainoastaan sen pätkän, joka soi Burana-mainoksessa. Siitä voi helposti luulla, että se on ihan piece of cake.. Ole kiltti, äläkä soita Für Elisea. Säästät monen hermot... ;) Ei vaan..mistä kukin tykkää.. mutta kokemuksesta voin sanoa, kun aikanani pimputtelin tuota biisiä, siinä meinasivat vanhemmat jo hypätä talon katolta.. nyt ymmärrän miksi. :) Olen minä sen kokonaan kuullut ja lukaissut läpi. Kyllä se mielestäni sinne 2/3 tason työläämpään päähän kuuluu. Ajattelin vain olla kommentoimatta kenenkään musiikimakua, vaikkakin itse vihaan tuota rallia. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara |
Joonas 19.01.2005 14:26:54 | |
---|
Tää on sit vika! En mäkään tosta Für Elisestä nin kauhiasti piittaa, mutta se vaan tuntuu sillain helpoimmalta klasapianobiisiltä, mihin mulla on nuotit täällä kotona. Pakko kyllä puolustella biisiä sinänsä, että eihän se nyt niin huono ole. Tietty se on vähän niinkuin "klasarin smoke on the water", kuten toverini Panu asian ilmaisi. Joonas. Ny loppu. Paitsi jos joku jakais väsätä faqin klasaribiiseistä ja niiden musaopistojen luokituksista, netistä kun en löytänyt. (auttas varmaan monia ei musaopistossa pyöriviä puolimuusikoita). Moon vanha kettu. |
Pimputtaja 20.01.2005 19:01:22 | |
---|
Tää on sit vika! En mäkään tosta Für Elisestä nin kauhiasti piittaa, mutta se vaan tuntuu sillain helpoimmalta klasapianobiisiltä, mihin mulla on nuotit täällä kotona. Pakko kyllä puolustella biisiä sinänsä, että eihän se nyt niin huono ole. Tietty se on vähän niinkuin "klasarin smoke on the water", kuten toverini Panu asian ilmaisi. Joonas. Ny loppu. Paitsi jos joku jakais väsätä faqin klasaribiiseistä ja niiden musaopistojen luokituksista, netistä kun en löytänyt. (auttas varmaan monia ei musaopistossa pyöriviä puolimuusikoita). Sori ku jatkoin vielä.. tuolla on musaopistojen kurssivaatimukset: http://www.musita.savonia-amk.fi/?O … apalvelut:Kurssitutkintovaatimukset "I only know that in the music itself I found out what the fingers had to do" -Vladimir Horowitz- |