Aihe: Miten musiikki näkyy ihmisessä?
1 2 3
wiikari
12.01.2005 21:24:02
Näkyyks se vain ja ainoastaan pukutumis tyylissä? Esim. hopparit pukeutuu lökäreihin ja XXXXL paitoihin, hevarit mustiin vaatteisiin jne. jne. Mun mielestä se näkyy myös käytöksessä. Toiset on olevinaan "parempia" kun toiset ja käyttäytyy törkesti toisia kohtaan. Mitä mieltä on muu porukka?
Feggy
12.01.2005 21:27:20

Näkyyks se vain ja ainoastaan pukutumis tyylissä? Esim. hopparit pukeutuu lökäreihin ja XXXXL paitoihin, hevarit mustiin vaatteisiin jne. jne. Mun mielestä se näkyy myös käytöksessä. Toiset on olevinaan "parempia" kun toiset ja käyttäytyy törkesti toisia kohtaan. Mitä mieltä on muu porukka?

Yleistämisellä ei pitkälle pötkitä.
Less is more.
Progressor
12.01.2005 21:30:45
Minusta tuollaista esiintyy lähinnä sellaisten (yleensä nuorten) ihmisten keskuudessa, jotka ikään kuin etsivät identiteettiään ja yrittävät siksi vahvistaa omaa "minuuttaan" musiikin ja siihen liittyvän oheiskrääsän avulla. Rohkenisin väittää, että valtaosasta ihmisiä ei pysty päättelemään ulkonäön perusteella heidän musiikkimieltymyksiään. Ääritapauksia on tietysti aina.
macid
12.01.2005 21:31:37
Mun mielestä se näkyy myös käytöksessä. Toiset on olevinaan "parempia" kun toiset ja käyttäytyy törkesti toisia kohtaan. Mitä mieltä on muu porukka?

Voihan se ehkä joissain piireissä noin olla mutta epäilen, että se johtuu enemmän jostain muusta kuin musiikista. esim. kasvatuksesta ja kaveripiirin käyttäytymisestä.
"Kukaan ei ajattele sinua. Kaikki ajattelee vain itseään. Aivan kuten sinäkin."
Mako
12.01.2005 21:44:24

Jos katsoo oikein tarkasti, niin musiikki näkyy vasemman käteni sormistossa. Kuluneisuutena.
"I must create a system or be enslaved by another man's; I will not reason and compare: my business is to create."
-William Blake
sellisti
12.01.2005 21:51:59 (muokattu 12.01.2005 21:52:13)
Samoilla linjoilla Progressorin kanssa. Alkuperäisen kirjoittajan kuvaukset edustavat niitä tyypillisimpiä stereotypioita, ja saavat helposti luulemaan, että kaikki ihmiset ovat samanlaisia. Miksi musiikin ylipäätään pitäisi näkyä ihmisessä? Itse olen sekä klassisen musiikin että hevin ystävä - miten minun pitäisi pukeutua? Mustiin nahkahousuihin ja pikkutakkiin?
"Eli,oletteko huomanneet orkesterissa soittaessanne eri stemmojen käyttäytymiseroja. Esim. sellistit notkuu ja lorvii siellä ja suurinpiirtein nukkuvat siinä pultissaan" -nammi, muusikoiden.net
Notefix
12.01.2005 22:06:50

No, joillain näkyy ehkä ulkonäössä. Itselläni ei näy ollenkaan.

Yleensä muusikot tuntuvat olevan käytökseltään jonkun verran tavallista joviaalimpaa ja mukavampaa porukkaa...
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
kingdom
12.01.2005 22:16:41
Mitä progempaa musaa sitä tekotaiteellisimpia/oudompia ihmisiä.
AER
12.01.2005 22:25:11

Tuo kyllä pitää paikkansa aika hemmetin hyvin. Mutta tosiaan poikkeuksia löytyy aina.

Ja tuosta pukeutumistyylistä, olen ns. "hevari", tai no soitan hevibändissä ja pitkä letti on. Mutta en pukeudu mustiin. ja olen enemmän punkkari osastoa. Yritän olla oma itseni, ja suosittelen sitä kaikille :)
No Armor Snoogans
Aerodactev
12.01.2005 22:28:04
Läpsii käsillä polviin / hakkaa pöytää aina kun on vähänkään tekemisen puutetta.
Long = progressive = good
Haloo?? Faijja? Kuka? Ai Haiduk!
JM
12.01.2005 22:37:50
Yleensä muusikot tuntuvat olevan käytökseltään jonkun verran tavallista joviaalimpaa ja mukavampaa porukkaa...

Tämän allekirjoitan melko täysin, pienellä varauksella tosin. Vielä vuosi pari sitten luulin todella lähes kaikkien musiikin kanssa touhuavien olevan kuin yhtä suurta perhettä, sen verran myönteisiä kokemuksia oli tuolloin takana. Isommat ja nimekkäämmät bändit kannustivat ja tukivat meitä aloittelevia ja pienempiä bändejä, välillä jopa kehuivat aina silloin tällöin.

Nyttemmin mukaan kuvioon ovat valitettavasti astuneet myös tärkeilevät, omaa egoaan pönkittävät kusipäät, joilta voi olla täysin mahdotonta saada myönteistä tai positiivista vastausta mihinkään. Vahvaria ei tietenkään saa lainata (ei itse asiassa katsoakaan tarkemmin), piuhat ovat aina paskoja elleivät ole itsejuotettuja yms. yms. Ehkä pikkujuttuja, mutta niin rasittavia. Esimerkkejä löytyy jokapäiväisestä musiikkielämästä läjäpäin, pahimpia ovat fanaattiset oman mielipiteensä puolustajat. Selitä siinä sitten, että makuasioista ei voi kiistellä.

Täytyy tosin todeta, että kyllä musiikki on se juttu, joka on yhdistänyt minut moniin kymmeniin ihmisiin, olen saanut uusia ystäviä harrastukseni avulla jne. Pelkästään kuluneen vuoden aikana tapasin yli puolenkymmentä mukavaa ja lahjakasta heppua, joista osan kanssa on nyt jos jonkinlaista bändiprojektia viritteillä.

Alkuperäistä aihetta koskien, ei ulkonäöllä ole mitään tekemistä henkilön todellisen musiikillisuuden kanssa. Monta erinomaisen taitavaa ja lahjakasta soittajaa on paljastunut juuri niistä, joita viimeiseksi uskoisin soittavan mitään. Yksi minua ärsyttävä piirre onkin se, kuinka hevimiesten tulisi olla tuonnäköisiä ja poppareiden tämännäköisiä. Ja hei, tuollahan kulkee tuo yks, joka pitää bluesista, miksköhän se näyttää ihan vaan joltain nokkahuilistilta.

Kaikki ovat erilaisia, niin musiikkielämässä kuin elämässä yleensäkin. Aina välillä tulisi kyllä keskittyä olennaiseen, molemmissa. Ulkonäkö on vain ihmisen verkkokalvolle heijastunut kuva kanssaihmisestä.
Ostinaatio
12.01.2005 23:41:33
miten minun pitäisi pukeutua? Mustiin nahkahousuihin ja pikkutakkiin?

Jep, olis tyylikästä.

Tiedän kyllä joitain progeilijoita jotka ovat äärimmäisen tavallisia.

Itse kyllä kuuntelen progea ja olen varmaan vähän outo. Tiä sitä.
"Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein
Numbie
12.01.2005 23:53:54

Kyllä omasta ulkonäöstäni voi vetää johtopäätöksiä musiikkimakuni suhteen, vaikkei se koko totuutta paljastakaan.
Deathrace King
12.01.2005 23:53:59

No kyllähän se jonkin verran pukeutumisessa näkyy, mutta mitä sitten? On typerää pukeutua kuin tavikset, jos ei tunne itse kuuluvansa joukkoon. Pitää olla ylpeä siitä mitä on ja pukeutua kuten tykkää. Ja minusta musta nahkatakki, farkut ja bändipaita näyttävät hienolta ja tuntuvat hyvältä.

Muuten kuin pukeutumisen perusteella musiikillisen ihmisen tuntee käytökseltään. He ovat keskimäärin huumorintajuisempaa ja rennompaa sakkia. Lisäksi puhutaan usein musiikista, mikä on aina loistava puheenaihe. Vituttaa olla jossain koulussa, kun jätkät puhuu jostain lätkästä ja liigapörssistä.
Haetaan (soolo)kitaristia thrash metal bändiin (Lpr).
Kapane
13.01.2005 00:00:18

Kaippa se jossakin mielessä näkyy, mutta lähinnä siinä että koska on ollut nuori. Olen huomanut, että musamaku ja pukeutuminen jämähtävät ihmisillä sinne samalle aikakaudelle, jolloin ne olivat nuoria. Raa 'asti yleistäen.

Toinen ryhmä on taas nämä ideologia kuuntelijat, jotka omaksuvat jonkun ideologian aivan täysin, mutta yleensä tämäkin näkyy enemmän nuorempien keskuudessa. raa 'asti yleistäen.
anttipi
13.01.2005 09:17:30 (muokattu 13.01.2005 09:19:07)

Monet luulee minua metallimieheksi pitkän tukkani, partani ja korvakorujeni takia, vaikka poppia/rokkia soitan ja kuuntelen. En minä kaljupäisenäkään popparilta kyllä näyttänyt.

Ainoastaan kultaisina brittipoppivuosina 90-luvulla musamakuni saattoi kenties näkyä ulospäin, kun mulla oli hetken aikaa sellainen Andre Wickström -nörttilook.
Kaska ajaa mopolla.
Juzzu
13.01.2005 09:35:33
Vasemman käden sormienjälkien "urat" ovat paljon kauempana toisistaan kuin oikeassa kädessä. Vissiin musiikin takia on nahka joutunut koetukselle.
Mies juoksee lappiin mutta veuhkuissaan hukkuu tenojokeen
Defrayer
13.01.2005 10:11:21
Kai se musiikki ja musiikkimaku jonkun verran näkyy minussa. Aloitin heviletin kasvatuksen viime vuonna ;)

Läpsii käsillä polviin / hakkaa pöytää aina kun on vähänkään tekemisen puutetta.

Minäkin harrastan tätä.
"This is gonna suck for sure, so don't stress over Pastilli?" -kuultu eräällä foorumilla. IMIK #15, IHKK #16.
zorro
13.01.2005 10:41:18

onko joku afrikan viidakkoheimon kansalliskielikin tekotaidetta kun sinä et sitä ymmärrä?
ostetaan:danelectro tuna melt tremolo, lace sensor Red myydään: WhammyII
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)